fallback

Tesla Semi се запали и блокира магистрала за часове

Изпаренията от пламналия камион също се оказват огромен проблем (ВИДЕО)

Електрически камион Tesla Semi се запали на магистрала в Калифорния и се наложи пътя да бъде затворен за часове. Това е вторият сериозен инцидент с превозно средство, задвижвано само на ток, в последните седмици след пожара с Mercedes-Benz EQS, заради който беше евакуиран жилищен комплекс в Южна Корея.

Според информациите Tesla Semi се е запалил рано сутринта близо до Сакраменто. Пристигналите на мястото на инцидента екипи на пожарната с часове са се опитвали да потушат пламналия камион, като са излели тонове вода върху горящите останки.

От местната полицията съобщиха, че „заради изпаренията от горящата платформа е опасно да се диша в района на катастрофата“. Затова и магистралата е била затворено до късно вечерта, когато в крайна сметка движението по трасето е възобновено.

Причината за пожара не е ясно. Нито Tesla, нито главният изпълнителен директор Илон Мъск са коментирали инцидента в социалната мрежа X, която е предпочитаното средство за комуникация на компанията в наши дни.

Известно е, че Tesla Semi има особено голяма батерия за превоз на дълги разстояния. Смята се, че версията на камиона с пробег 800 км има капацитет на батерията от 850-900 kWh, но официална данни не се съобщават. При нормална кола или кросоувър капацитет е около 75-85 kWh батерия, докато електрическите пикапи имат батерии, които варират от 123 kWh до 205 kWh.

В момента Semi е тестван в САЩ от малък брой корпоративни автопаркове, включително PepsiCo.

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Господин Димов. Моите или вашите изходни данни бяха верни за Шипка? Наклон на прохода? Входяща мощност при 15 л в час за което твърдях че са 150 kW? КПД на двигателя при 15 на 100 разход и 50 киловата до гумите и около 60 kW на коляновия вал, докато ви казах че входящата мощност е 45 киловата? Тогава бяхте ли прави? И ти подкрепяш А тезата за 150 киловата входяща мощност и говореше същите клевети по мой адрес държиш ли на думите си от тогава? Защо ме преследвате, щом аз търся внимание?
  • #38
    Господа инженери ( преди 3 месеца )
    Аз нямам претенции да разбирам затова питам. Има ли разлика между ефективност на изгарянето на горивото в цилиндрите и ефективност на двигателя или е едно и също нещо? Знаете ли или не знаете? Аз съм аматьор и си го признавам. Нямам претенции да знам А питам. Когато ме питате споделям своите знания и незнания. А вие?
  • #37
    Димов ( преди 3 месеца )
    Страда от липса на внимание нашият приятел.С желанието си да е център на вниманието,да блесне със знания и идеи показва,че е пълен неудачник в живота и вероятно малтретиран като дете.Днес е чел нещо в нета,което не е разбрал и бърза да се отличи като анонимник по форумите.
  • #36
    Господа инженери ( преди 3 месеца )
    Не сте ли учили ДВГ? Говорим за КПД на изгаряне на горивото в цилиндрите! Правите ли разлика между ефективност на двигателя и термична ефективност на горивото? Когато горивото изгаря в цилиндрите въобще не го интересува дали бута буталото за да преодолее механичното натоварване на самия двигател дори вала му да не е свързан с нищо или има допълнително натоварване. Горивото изгаря, газовете се разширяват и вършат МЕХАНИЧНА РАБОТА . Онези същите проценти с които ви лъжат и цитирате за 50% КПД
  • #35
    Димов ( преди 3 месеца )
    КПД 50% с 800 оборота без натоварване е друга титанична идея.С пълно натоварване КПДто трябва да е поне 250%,този изобрети перпетум мобиле.
  • #34
    Димов ( преди 3 месеца )
    Ти да видиш другите му идеи.Предлага всички да си монтираме микро ТЕЦ в мазето,така ще имаме безплатно парно,топла вода и ток.Излишният ток ще го продаваме в мрежата.Другата идея е да вложим 500 х.лв в електромобили,който ще се зареждат когато е евтин тока и ще продава когато тока е скъп.Големи идеи има нашия приятел,титанични бих казал.
  • #33
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Митьо Бустеров,50% КПД на празен ход само титан на мисълта като тебе може да предложи.
  • #32
    Гост ( преди 3 месеца )
    Тлупака си остава тлупак.Ти му задаваш без газ,без допълнително гориво,той се към енергия го тегли Теслю адреналинката електричка.
  • #31
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ти не си мисли на инженерите в работата. Остави ги да видим дали ще одобрят началните данни или нещо пак ще им е криво като видят резултатите? Остави ги да коригират началните данни и ще смятаме. Ако има нещо което не харесват да казват сега или да замълчат завинаги и да си признаят грешката.
  • #30
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    Смени бе, тротинетка, смени да се посмеем. Само не пиши по 100 безумни мнения след това, че няма да си играя да го търся в тях.
fallback
Последни