За първи път в историята - Best of Show на Pebble Beach Concours d'Elegance, отиде при напълно оригинален, нереставриран автомобил. Победителят в Монтерей е 1934 Bugatti Type 59 Sports, който принадлежи на The Pearl Collection в Цюрих, след като е бил в гаража на Белгийския крал Леополд III.
Красавецът триумфира сред над 214 автомобила от 16 страни по света. С това постижение Bugatti и Mercedes-Benz се изравниха с по десет победи за най-много награди Best of Show.
Седмицата на автомобилите в Монтерей завърши по традиция с провъзгласяването на най-доброто от шоуто Pebble Beach Concours d'Elegance. Това Bugatti Type 59 Sports беше короновано под дъжд от конфети. Автомобилът, който сега е собственост на Pearl Collection of Цюрих, има страхотно спортно минало и години наред е бил в кралския гараж на Леополд III от Белгия.
Точно аристократът е отговорен за настоящата черно-жълта ливрея, ясна препратка към националните цветове на родината му. Но разбиващият елемент в сравнение с обичайните победители в калифорнийския конкурс за елегантност са първоначалните условия, при които Bugatti достигна подиума. Всъщност, за първи път най-доброто от шоуто се присъжда на състезател от категорията за запазени автомобили. И това демонстрира ясно прекъсване на традицията на Pebble Beach, която винаги е предпочитала „прекалено реставрирани“ коли от 20-те и 30-те години на миналия век.
Това Bugatti не само има страхотно спортно минало, управлявано от най-важните пилоти на онова време, но също така е и първият произведен Type 59. „И един от най-важните елементи“, обяснява президентът на Concours Сандра Бътън“, „Това Bugatti носи със себе си цялата си история и е запазено с ливреята, която му е дадена, когато е преоборудвано за крал Леополд Белгийски“.
Следователно се отварят нови възможности за бъдещи участници, които често са изключени от евентуалния подиум в началото поради оригиналността на техния автомобил. „Това е невероятна кола - признава собственикът Фриц Буркард, - Едно от най-успешните Bugatti в историята и победата означава много за мен, защото за първи път швейцарски, европейски и запазен модел печели ".