fallback

Окачването на скъпите Tesla се оказа дефектно, но не и опасно

След много години едно от разследванията срещу марката приключи

Най-големите компании в света, като Tesla, буквално не излизат от съда - те са съдени от клиенти, от конкуренти, а дейността им се разследва от служители на реда и всевъзможни регулатори. В момента автомобилният производител Tesla е обект на няколко разследвания, включително от NHTSA - Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ. Едно от тях обаче току-що приключи.

Компанията като цяло избягва да изтегля продуктите си след разследване на NHTSA за дефекти. Въпреки това ѝ беше препоръчано да замени части от окачването в някои модели. От компанията не се съгласиха и се стигна до по-задълбочено разследване. Това разследване продължи години и включва твърдения за дефекти на окачването на Model S и Model X.

Ситуацията започна да ескалира през 2020 година, когато Tesla изтегли близо 30 000 автомобила Model S и Model X, които преди това бяха изпратени до Китай поради предполагаем проблем с окачването. Странното беше, че проблемът засегна само два модела и само тези, продавани в Китай, въпреки че тези коли бяха произведени в САЩ и Tesla използва същото окачване като при всички Model S и Model X.

Tesla изрази несъгласие с китайските власти за необходимостта от изтегляне на тези автомобили и заяви, че няма дефект. Компанията каза, че въпросната повреда се е появила в по-малко от 0.05% от превозните средства извън Китай и около 0.1% от превозните средства в Китай. Автомобилният производител приписва по-високия процент на проблеми с окачването на водачите, които били много недобросъвестни в Китай.

От компанията на Мъск твърдят, че потребителите в тази страна изобщо не се грижат за колите си и умишлено ги подлагат на такива ситуации и изпитания, вследствие на които неминуемо ще завършат с повреди поради големи натоварвания - чести сблъсъци с бордюра, силен удар в дупка и други подобни.

През 2020 година NHTSA се намеси по въпроса и започна собствено разследване. След 4 години Службата за разследване на дефекти (ODI) на NHTSA приключи разследването си, без да наложи изтегляне, но препоръча на Tesla да смени предните носачи на определен брой модели Model S и Model X.

NHTSA първоначално започна разследване след 43 оплаквания за неизправности в предното окачване и установи много повече коли с тази проблеми (426), но тези проблеми не водят до по-значителни катастрофи. Установено е, че ако автомобилът се експлоатира с дефектна предна връзка, това може да причини допълнителни повреди на други компоненти на автомобила.

Въпреки това, няма доказателства, че повредата в окачването влияе на управлението на автомобила. NHTSA заявява, че приключването на разследването „не означава, че агенцията е признала липсата на дефект, свързан с безопасността“.

fallback
  • #76
    До 75 ( преди 3 месеца )
    Абсолютно вярно. Аз съм аматьор и в момента се опитвам да наваксам пропуските си в общата култура. Затова питам високообразованите инженери по ДВГ, които цял живот с това си изкарват хляба, как се потегля с мощност от радиатора вместо от горивото. Досега не знаех за такава опция и знаех, че идва само от горивото. Сега ще си попълня знанията и ще знам още един начин, без използване на гориво.
  • #75
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Митьо Бустеров,на теб все нещо ти се губи.В случая техническото образование.
  • #74
    Любопитно ( преди 3 месеца )
    Ако приемем че на празен ход изгарянето на горивото в високо ефективен двигател е с 50% ефективност, и от 9 киловата 4,5 се превръщат в механична енергия която задвижва буталата, а останалите 4,5 са топлинни загуби. Според тебе колко киловати отиват като топлинни загуби през радиатора на празен ход и колко при потегляне без повишаване на разхода на гориво? Не държа на точни сметки. Искам да схвана принципа който ми се губи?
  • #73
    Няма изненади ( преди 3 месеца )
    Предното перпетум мобиле, за което още не си измислил откъде е дошла енергията, но вярваш, че е от радиатора, по подобие на термопомпите, които приемат енергия от околната среда. Аз може да не съм инженер по ДВГ, но не ям доматите с колците. Пробвай пак!
  • #72
    Гост ( преди 3 месеца )
    Намаляват топлинните загуби в радиатора,от там идва и повишеното КПД.
  • #71
    Плюс минус ( преди 3 месеца )
    Минусчето е на лице, отговорът го няма! Няма как да го има. Единият вариант е силите на *** да са намалели от 4,5 на 2,5 киловата за да освободят останалите 2 киловата за движение, а вторият вариант е 9 kW на входа да осигуряват 6,5 kW върху буталата и КПД да се е вдигнало от 50 на 72%, за трети вариант не се сещам? Очевидно защото съм аматьор, затова питам тебе инженера. Току виж съм научил нещо ново днес, освен поредните бисери.
  • #70
    Не ми стана ясно ( преди 3 месеца )
    От къде се появяват тези допълнителни 2 kW? Преди да се появят, 4,5 kW са загубите на тpиене на двигателя при 50% КПД на изгаряне на горивото, които са топлинни загуби. Дефакто при тpиенето механичната енергия също се превръща в топлина, което означава че всичките 9 kW от топлинната енергия на горивото се превръщат в топлина. При натоварване тpиенето се увеличава и става повече от 4,5 kW. Това ти го спестих защото идеализирахме примера. Да не твърдиш че ще намалее за да компенсира 2 kW на изход
  • #69
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю Тунберг, факта че разхода не се променя ( без газ и допълнително гориво) е показателен.9 квт на входа са ти напълно достатъчни за да има на изхода 1,5-2 квт на изхода (колкото кажеш,нямам претенции) след натоварване за да потегли автомобила без газ.Това е ,ти си продължавай спора със себе си.
  • #68
    анонимен ( преди 3 месеца )
    При всички случаи обаче, няма такъв филм добавяне на натоварване на коляновия вал и запазване на входящата мощност. Това се случва само в учебниците по перпето мобиле. В нашата реалност енергията нито се създава нито се губи според закона за запазване на енергията. Енергията за движение и ускорение няма откъде да дойде освен от горивото.
  • #67
    анонимен ( преди 3 месеца )
    В първия случай 9 киловата на входа, 0 на изхода, КПД 0. Във втория случай 15 kW на входа, 3 киловата на изхода 20% КПД. Ако вдигнеш мощността на изходът на двигателя на 20 kW ще се нуждаеш от 49 kW на входа и КПД ще стане 40,8% - близко до максималното при едно и също 50% КПД на изгаряне на горивото в идеализирания пример. В реалността има нюанси които влошават ситуацията.
fallback
Последни