fallback

VW ще забрани на американците да зареждат електромобилите си на 100%

Компанията въвежда такси за тези, които не спазват новото правило

Мрежата от зарядни станции за бързо зареждане Electrify America, създадена и контролирана от американското подразделение на Volkswagen Group, планира да въведе ограничения за потребителите на своите терминали, съобщава Carscoops, като се позовава се на изявление на президента на компанията Робърт Бароса.

Предвижда се собствениците на електрически автомобили да могат да зареждат до максимум 85% от пълния капацитет на батерията, а за тези, които заемат място по-дълго от очакваното, ще бъде въведена допълнителна такса

Инициативата е насочена към борба с шофьорите, които заемат терминал за зареждане твърде дълго, когато това вече не е необходимо. Основното в случая е, че модерните DC станции ви позволяват относително бързо да попълвате енергийния резерв до 80%, но през последните 20% скоростта на зареждане намалява значително.

Робърт Бароса обясни, че електрическите автомобили все още са нови за голяма част от американците и много от тях не разбират, че терминалите с висока мощност не трябва да се използват за пълно зареждане. Така Electrify America автоматично ще ограничи максималното зареждане до 85% на десетте си най-натоварени станции в Калифорния. Ако след това водачът не освободи мястото си в рамките на 10 минути, за всяка следваща минута той ще бъде таксуван с 40 цента.

Както отбелязва Carscoops, проблемите с претоварването на мрежата на Electrify America може да се дължат и на факта, че компанията има споразумения с редица автомобилни производители, включително Hyundai и Mercedes-Benz. Те продават на американците безплатна услуга за зареждане заедно с електрически автомобили и купувачите с готовност се възползват от бонуса.

Групата Volkswagen основа Electrify America в края на 2016 г. по силата на споразумение с американските власти като своеобразно извинение за „Дизелгейт“, като в началото инвестира в нея 2 милиарда долара. Преди няколко години Siemens придоби миноритарен дял в мрежата. Днес тя разполага с над 890 станции с терминали с мощност до 350 киловата, разположени в 47 щата.

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Снимката е на бмв нищо общо с статиятя
  • #22
    анонимен ( преди 3 месеца )
    проблема се решава много лесно плащаш такса за време престой за колко енергия си заредил никой не го интересува като отидеш на бензиностанция след като заредиш си преместваш автомобила на паркинг и ако искаш изяж цялото меню но не пречи на другите които също имат автомобили въпрос на култура
  • #21
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 17 - не знаех, че на всяка станция има и 350кВ и 50кВ - това променя нещата
  • #20
    Реално ( преди 3 месеца )
    Само веднъж в Германия ми е излизало съобщение: натоварен Supercharger, заряд настроен на 80%, но пак можеш да го вдигнеш на 100 от менюто ако ти е зор. Което никой не прави по 2 причини: I. От 80 до 100 е време колкото от 10 до 80. II. При Supercharger-и на 200 км никой не чака до 100.
  • #19
    До 18 ( преди 3 месеца )
    От статията е видно че са некултурни и е нужно да им повишават културата с глоби. Под статията също се вижда, че и антиелектриците са оперирани от тези умения и желания.
  • #18
    До дизела ( преди 3 месеца )
    Тебе няма какво да те мислим. Ти караш най-хубавия автомобил на света - служебният. Защо пък трябва да ти пука, че за 700 хиляди километра които навъртя на баничарката, си изразходил 50 хиляди литра гориво, които струват колкото два електромобила или 6 чисто нови батерии за Тесла модел 3? Пък и сме коментирали стотици пъти, че все още няма практични електрически баничарки, микробуси, камиони и влекачи. Те са в графата ЩЕ, заедно с двупосочното зареждане и зареждането за 10 минути за 1000км
  • #17
    До 15 ( преди 3 месеца )
    Както казах и по-рано, на всяка зарядна на volkswagen освен тези 350 kW колонки, има и 50 kW колонки. При положение че над 80% батерията зарежда с под 30 kW мощност и затова става бавно, няма абсолютно никакво значение дали ще я зареждаш на 350 kW колонка или на 50 kW. Все ще зареждаш с 30 kW мощност, но на по-бавната няма да пречиш. Никой не ти пречи да си заредиш до 100% там и да не пречиш на останалите които бързат. За трети път повтарям, че е въпрос на култура и възпитание да НЕ пречиш.
  • #16
    До 15 ( преди 3 месеца )
    Знаеш ли какво се случва? Като публикуваш сметките започват да те псуват, защото освен некултурен антиматематик си и нагъл. Заради кефът да не си нарушиш обяда, да си преместиш автомобила след като се е заредил, си накарал двама собственици на електромобили да чакат отвън на жегата ти да се наобядваш. За времето ти за зареждане от 80 до 100%, два други автомобила са могли да заредят от 10 до 80% и да си продължат пътя. Както казах, въпрос на възпитание и култура. На който му липсват - плаща.
  • #15
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 15 - предполагам си прав, но не разбирам защо вменявате на потребителя решаване на някаква оптимизационна задача :-). Не съм съгласен, някой да си решава бизнес проблемите като ме наказва. Да изчакаме да видим първите наказани като си публикуват сметките по социалните мрежи колко ще се увеличи популярността на електромобилите. Откъде накъде, някой ще ми реже 50-70км?!?
  • #14
    До 12 ( преди 3 месеца )
    След като ги глобят няколко пъти, антиматематиците спират да са такива и стигат до извода, че не е нужно да си прекъсваш обяда, да плащаш по-скъп ток, да плащаш глоби на най-бързата зарядна станция 350 kW, след като можеш да зареждаш значително по-евтино на 50 kW зарядна станция, на която ще заредиш повече енергия по време на обяда, на по-ниска цена, без да се налага да местиш, нито да те глобяват. Въпрос на възпитание да не пречиш на останалите.
fallback
Последни