fallback

VW ще забрани на американците да зареждат електромобилите си на 100%

Компанията въвежда такси за тези, които не спазват новото правило

Мрежата от зарядни станции за бързо зареждане Electrify America, създадена и контролирана от американското подразделение на Volkswagen Group, планира да въведе ограничения за потребителите на своите терминали, съобщава Carscoops, като се позовава се на изявление на президента на компанията Робърт Бароса.

Предвижда се собствениците на електрически автомобили да могат да зареждат до максимум 85% от пълния капацитет на батерията, а за тези, които заемат място по-дълго от очакваното, ще бъде въведена допълнителна такса

Инициативата е насочена към борба с шофьорите, които заемат терминал за зареждане твърде дълго, когато това вече не е необходимо. Основното в случая е, че модерните DC станции ви позволяват относително бързо да попълвате енергийния резерв до 80%, но през последните 20% скоростта на зареждане намалява значително.

Робърт Бароса обясни, че електрическите автомобили все още са нови за голяма част от американците и много от тях не разбират, че терминалите с висока мощност не трябва да се използват за пълно зареждане. Така Electrify America автоматично ще ограничи максималното зареждане до 85% на десетте си най-натоварени станции в Калифорния. Ако след това водачът не освободи мястото си в рамките на 10 минути, за всяка следваща минута той ще бъде таксуван с 40 цента.

Както отбелязва Carscoops, проблемите с претоварването на мрежата на Electrify America може да се дължат и на факта, че компанията има споразумения с редица автомобилни производители, включително Hyundai и Mercedes-Benz. Те продават на американците безплатна услуга за зареждане заедно с електрически автомобили и купувачите с готовност се възползват от бонуса.

Групата Volkswagen основа Electrify America в края на 2016 г. по силата на споразумение с американските власти като своеобразно извинение за „Дизелгейт“, като в началото инвестира в нея 2 милиарда долара. Преди няколко години Siemens придоби миноритарен дял в мрежата. Днес тя разполага с над 890 станции с терминали с мощност до 350 киловата, разположени в 47 щата.

fallback
  • #13
    До 12 ( преди 1 месец )
    "Не разбирам кой ще е доволен, че трябва да внимава и да ходи да се изключва и че някой ще те наказва ако искаш да заредиш до 100%?!?" Малко по-малко ще започнете да разбирате какво ви говоря от години - към момента ако не си спрял само за зареждане, а си решил да свършиш и някоя човешка дейност - хранене, пиене, пушене или освобождаване на организма от храна или напитки, то електромобила чака човека след като е заредил, а не е обратното. Трябва да си прекъснеш обяда, което е досадно.
  • #12
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 10 - определено е сарказъм. Не разбирам кой ще е доволен, че трябва да внимава и да ходи да се изключва и че някой ще те наказва ако искаш да заредиш до 100%?!? Утре, ако електромобилите рязко нарастнат и не стигат зарядните на 50% ли ще започнат да глобяват?!?
  • #11
    ik.lk ( преди 1 месец )
    Статия със заглавие VW и снимка под нея на автомобил BMW???!!! WTF?
  • #10
    До 8 ( преди 1 месец )
    Долавям сарказъм в изказването ти, но всъщност си напълно прав. Колкото повече свободни зарядни станции без антиматематици по тях има, толкова по привлекателни стават зарядните станции и съответно електромобилите. За справка - зарядните на Тесла при които това от статията е реалност от години. Тесла обаче са доста по-напред и прилагат тази опция само когато голяма част от зарядните са заети. И за разлика от volkswagen, на всяка зарядна на Тесла има много повече колонки. В пъти повече.
  • #9
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Тоест пак е не ме гледай какво правя а слушай какво ти говоря. Можеш да изкарваш милиони, ама не искаш. Можеш да си заредиш резервоара до горе но не искаш. Можеш да си купиш чисто нов автомобил но не искаш? Но ако някой друг ти каже, че може но не иска нещо, вече става проблем! Продължаваш да се бъркаш в личните решения на хората, които за разлика от тебе не са психопати и ако кажат че могат нещо, наистина могат да си купят чисто нов бензинов автомобил вместо електромобил, но НЕ ИСКАТ .
  • #8
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Сигурен съм, че това ще увеличи популярността на електромобилите :-)
  • #7
    Психопата си остава ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 20 минути )Електрокарите са подходящи за едни не много умни хора.Все едно да ми забранят да си напълня бензин до горе." Това казано от който и да е друг различен от тебе, щеше да звучи логично. Но не беше ли ти който се хвалеше че всяка седмица зарежда по 30 лв за 150 км? За последните 10 години си заредил 520 пъти по 5 минути - прекарал си 2600 минути което са 43 часа - почти 5 осем часови работни дни по желание на бензиностанциите. За 10 г. 10 пълнения до горе да идеш на ски
  • #6
    Гост ( преди 1 месец )
    Все едно да пътувам надълго и да спирам на всяка бензиностанция по пътя и да сипвам по 5 литра.
  • #5
    Гост ( преди 1 месец )
    Електрокарите са подходящи за едни не много умни хора.Все едно да ми забранят да си напълня бензин до горе.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    Глупаво е да зареждаш дори до 85% , освен ако нямаш други опции за зареждане по маршрута. Зареждането от 50 до 80% отнема два пъти повече време от зареждането от 10 до 50%. Тоест ако зареждането на 40% от батерията от 10 до 50% отнема 10 минути, то следващите 30% отнемат 20 минути. Общо 30 минути за 70%. При 3 зареждания по 10 минути могат да се заредят 120% от капацитета на батерията. Който може да смята, спира 2 пъти и за 20 минути зарежда 80% без да заема колонките излишно.
fallback
Последни