fallback

Най-невероятният Ford Focus в историята

Тази кола потресе самия Джорджето Джуджаро, но не впечатли счетоводителите на Ford

Вече 26 години името Ford Focus означава за европейските практичен, приятен за каране и достъпен (в по-малка степен напоследък) семеен хечбек. За четирите си поколения този наследник на Escort показа най-различни качества - но блясъкът и високият стил никога не са били сред тях. С едно изключение.                Това, което виждате на снимката, също е Ford Focus - колкото и невероятно да звучи. Но не е сериен модел, а само прототип, появил се много преди масовия си съименник.

Представен е за пръв път през 1992 в Торино, припомня италианското изданите на Motor1. Дизайнът е дело на специалистите от Ghia и е вдъхновен от формите на човешкото тяло. Цялата кола тежи само 950 кг. Двигателят е 2-литров, с 227 к.с. максимлна мощност.

Официалното му име е Ghia Focus, но, както виждате, приликите със серийния Focus от 1998 са минимални. Под ефектния външен вид тук се крие платформата на Ford Escort RS Cosworth 4WD. Дължината е 4.14 метра. Ниското тегло се дължи на употребата на панели от фибростъкло за каросерията.

Дизайнът на младия Тару Лахти е повлиян от човешката анатомия и от нейната асиметричност. В Торино прави огромно впечатление - включително на самия Джорджето Джуджаро, който, според свидетели, при вида на Focus възкликнал: "Това не е кола, това е произведение на изкуството".                  Интериорът също е достатъчно интересен, с големи кожени седалки и дървен волан, който напомня за легендарни модели от ранната история на Ford. За съжаление единствените хора, които не са впечатлени, са счетоводителите в Детройт. Проектът получава червена светлина и е прекратен, преди да стигне до производство. Единственият прототип е трябвало да бъде унищожен, но по недоглеждане (неволно или нарочно) оцелява. През 2002 колекционер го откупи от Ford за 1 милион долара.       Още снимки на Ghia Focus вижте в ГАЛЕРИЯТА:

      

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За деца колата трябва да има специално отделение облицовано с плочки зада може да се мие с маркуч, като в зоологическата градина.
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ей такъв автомобил ми се кара! Красота!
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Във Фиат Дуна( комби вариант на Uno) редовно се возихме 2 възрастни и 2-3деца . Без телефони и таблети и само хубави спомени имам . Сега все са им малки колите все не се събират вътре.
  • #5
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Абе, купи си нещо часовниче с изкуствен интелект. Че с естествения положението е страшно
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    3-ти, те може да са били, но не значи, че са били удобни. На тебе като е ок, вземи си и си го ползвай със здраве.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    1ви мн си т.ъ.п саше! И трабант беше семеен автомобил, и жигула и москвич. Това, че станахте тюфлеци по 130 кила и слончета за деца... затова сега с некви смешни нисанчета се праите на джипари....
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    а прототипа, незнайно защо ужасно ми е бие на форд Ка..
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Фокус и семеен автомобил - сериозно ли? Голф семеен ли е? Ако броите мама тактко и кучето (модерно родител 1, родител 2), да, но иначе сте доста далеч от истината Май пишете статии, без да имате много знания що е то семейство (с деца) и какви са нуждите там. Е тогава, ще е наистина "фокус" ако се съберат.
fallback
Последни