Днес белият цвят е възможно най-прозаичният в автомобилния свят: повечето производители дори ще ви го дадат безплатно, за разлика от по-интересните отсенки. В България го свързваме най-вече с полицейските "Астри" и обикновено, щом мернем бяла кола край пътя, започваме да се оглеждаме за залегнал в храстите другар с камера за скорост.
Но бялото невинаги е било толкова пролетарско. Преди да стане символ на органите на реда и предпочитан избор за корпоративните флотилии, в продължение на много десетилетия то всъщност е било най-мъчно постижимият цвят в индустрията. Откриването на решение за дилемата е създало бизнес за милиарди, а опитите да бъде разгадана тайната на това решение са стигнали до няколко откровени случая на международен шпионаж, приключили с присъди и затвор.
Необикновената история на белия цвят (ГАЛЕРИЯ):
Когато Ferrari представи своя нов супер турър 12Cilindri, избра за премиерата изключително модния цвят Bianco Artico. Подобно решение вероятно е накаралоЕнцо Ферари да се върти с 9000 оборота в минута в гроба - покойният основател на компанията бе фанатичен привърженик на червения цвят и се съгласяваше колите му да не бъдат червени само в отделни случаи и с много специални клиенти (като Марадона например). "Дайте на едно дете лист хартия, няколко цветни молива и го накарайте да нарисува кола - със сигурност ще я направи червена", казваше Енцо. Не и в наши дни обаче.