Два от японските лидери на световния пазар - Yamaha Motor Co и Honda Motor Co, подписаха споразумение за по-нататъшно съвместно сътрудничество. Първата стъпка от него е свързана с това, че Honda ще доставя на Yamaha електрически двуколесни скутери за японския пазар.
Говорим за доставка на базирани на Honda електрически двуколесни превозни средства в категория Class-1, базирани на EM1 e: и BENLY e:. И двете превозни средства се захранват от една иновация, която е в основата на малките електрически скутери на Honda и Yamaha. Става дума за Honda Mobile Power Pack e: - сменяема батерия, която отговаря на общите спецификации на скутерите.
Японската категория Class-1 се определя от Закона за пътните превозни средства на Япония като „превозни средства, оборудвани с две или повече колела и двигател с общ работен обем от 50 кубически сантиметра или по-малко или от електрически двигател с номинална мощност от 0.60 kW или по-малко."
Батерията Honda Mobile Power Pack e: 50V е проектирана от Honda да издържа на различни температури, нива на влажност, удари и вибрации. Това е сменяема батерия, която може лесно да бъде извадена от скутерите EM1 за зареждане в комфорта на вашия дом. Принципът на работа е прост: зарядното устройство, оборудвано с вентилатор за въздушно охлаждане, се захранва от монофазен битов контакт на променлив ток от 100-240 V и произвежда максимум 270 W.
Теглото на зарядното устройство е 5.3 кг, а LED индикаторите показват състоянието на зареждане в 4 сегмента. Самият Honda Mobile Power Pack e: тежи приблизително 10 кг и може лесно да се пренася и сменя благодарение на удобната си дръжка. От нула до максимум, времето за зареждане е приблизително 6 часа; от 25% до 75%, отнема само 160 минути. Honda твърди, че Honda Mobile Power Pack e може да се зарежда над 2500 пъти.
Иначе, сътрудничеството между двата производителя ще повлияе положително на развитието на двете марки. През април 2019 г. Yamaha и Honda, заедно с Kawasaki Heavy Industries и Suzuki Motor Corporation, създадоха Consortium Electric Motorcycle Replacement Battery Consortium за популяризиране на модели електрически мотоциклети.
Консорциумът обсъди възможността за стандартизиране на споделени сменяеми батерии и системи за подмяна като едно от решенията за решаване на ключовите проблеми при популяризирането на електрическите мотоциклети - пробег и време за зареждане, и постигна споразумение за стандартизация (установяване на общи спецификации).
Сега, с това сътрудничество, двете компании ще продължат да предлагат модели електрически мотоциклети, които ще отговорят на нуждите на повече клиенти в категорията Class-1, популярна категория както за лична, така и за бизнес мобилност.
За по-нататъшното популяризиране на електрическите двуколесни превозни средства от клас 1 в Япония, двете компании ще разширят своята продуктова линия и ще продължат да решават различни предизвикателства, пред които са изправени електрическите превозни средства, като пробег, време за зареждане, производителност и цена.