fallback

Шефът на VW: Няма да променим електрическата си стратегия

Компанията ще гони 80% продажби на EV до края на десетилетието, категоричен е Томас Шефер

Volkswagen планира да продава най-малко 80% електрически автомобили в своята гама до 2030 година. Въпреки по-ниския от очаквания ръст на пазара през последния период, плановете на германския производител, обявени през март 2023 година, остават същите.

Това обяви в интервю за Motor1 главният изпълнителен директор на Volkswagen - Томас Шефер, по време на GTI Fan Fest , най-голямото световно събиране на модели на Volkswagen GTI, проведено във Волфсбург от 26 до 28 юли.

- През последните месеци много производители преразгледаха своите електрически стратегии. Volkswagen също преразглежда ли плановете си?

- Оставаме верни на нашата стратегия за електричеството. Оставаме убедени, че това е най-добрият начин за намаляване на въздействието на мобилността върху околната среда. В тази преходна фаза обаче е от решаващо значение да има набор от различни задвижвания в гамата, тъй като различните пазари по света се движат с различни скорости. А Volkswagen може да разчита на богат избор от двигатели с горива, което позволява на клиентите да избират по начина, който най-добре отговаря на техните нужди.

- Мислите ли, че Европа ще промени мнението си относно митата, наложени на китайските електрически автомобили? Ако не, какви последствия очаквате за пазара?

- Отвореността на търговията е наистина важна в този момент на промяна. Според мен обявените от Европейската комисия мита само засилват протекционизма и национализма и не мисля, че ще повишат конкурентоспособността на нашата индустрия. Напротив, трябва да се работи на други фронтове за намаляване и сключване на нови търговски споразумения.

- Десетилетия наред Golf беше най-продаваният автомобил в Европа. Сега обаче пазарът предпочита кросоувъри и SUV-та. Мислите ли, че Golf трябва да еволюира в кросоувър, за да оцелее? Или ще остане верен на себе си?

- Golf винаги ще си остане Golf. Точка. Обратната връзка, която получихме от нашите клиенти, показва, че обновената версия е приета положително такава, каквато е. Освен това вече имаме два успешни SUV модела в същия сегмент, а именно T-Roc и Tiguan , които са лидери в Европа. И двата включват някои от силните страни на Golf, като високо качество на изработка, достъпна и интуитивна технология и вечен дизайн.

- Нека поговорим за атмосферата на GTI Fan Fest: какво прави това събиране толкова специално?

- GTI' се превърна в легендарен акроним в автомобилния свят. Наистина съм щастлив, че Волфсбург, туптящото сърце на нашата марка, е място за срещи на цялата международна GTI общност. Собствениците на тези автомобили са сред най-лоялните към нашата марка и сме много привързани към нашия продукт. Това е наистина важно за нас. Fan Fest беше прекрасно парти, изпълнено с емоции, със собственици от всички краища на Европа и страни като Бразилия и Южна Африка. Не можехме да искаме по-добро.

- Може да се каже, че повечето собственици на модели GTI са изключително критични към електрическите автомобили. Как смятате да преодолеете недоверието и предразсъдъците?

- Собствениците на GTI са много привързани към своя автомобил и неговия спортен характер. Този акроним е истинско съкровище за нас и за целия автомобилен свят и нашата цел е да го направим още по-силен в близко бъдеще. Скоро ще пренесем това ДНК в електрическата ера, като същевременно запазим характеристиките на разпознаваемост, емблематичност и способност за предизвикване на емоции. Концепцията за ID. GTI най-добре представя това, което предстои и обратната връзка, която получихме досега, беше много положителна.

- Какви аспекти ще определят бъдещите електрически GTI?

- На първо място, висока производителност и емблематичен дизайн. Що се отнася до изживяването при шофиране, мога да кажа, че шасито и окачването ще бъдат на още по-високо ниво. Освен това собствениците ще се насладят на специфичен звук („GTI e-sound“) и специално потребителско изживяване от технологична гледна точка. По същество GTI ще бъде още по-вълнуващ за изживяване и шофиране. Накратко, ние се стремим да произвеждаме кола, която е нещо повече от просто представяне.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Обади се когато електрощайгите стигнат "доминиращия" дял от 15%. Ха-ха, а те дотогава ще им спрат субсидиите, та може и да не го достигнат. А пък надеждността на батериите е уникална - ако изкарат гарнцията от 8 години, бягай да пускаш тото.
  • #21
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Защо бре - това е възможно - ако 2030 продават по 100 000 автомобила годишно е абсолютно възможно 80% да са ел.
  • #20
    Leberknoedl ( преди 2 месеца )
    Предишниият СЕО настъпи електрическата мотика и го изхвърлиха като мръсно коте. Сегашния защо си мисли че резултатът ще е по-различен?
  • #19
    До долния ( преди 2 месеца )
    Абе ВАГи, миризливите барутарници са специалитет точно на чалга вагончетата - нали затова се докараха до резила Дизелгейт. Сега пак на куц кон залагат.. Визионери, няма що.
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И антиелектриците така - 10-та опорка сменят, а мозъчното вещество все така липсва.
  • #17
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Трети ЦЕО сменят, а стратегията си остава същата - с поглед към единствено засега възможно и реалистично бъдеще. Тойотка второ ЦЕО сменя, а стратегията все същата - миризливи баруттници и водородни бомби.
  • #16
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Абе те хубаво ще ги продават, но кой ще ги купува. Ще трябва да убедят служебните им клиенти да купуват елекрички, щото на крайни клиенти извън Китай не продават много коли, а до 2030 в Китай няма да продават нищо.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    След изказването му на 29 юли, акциите на WV AG са паднали с 10%, не се знае има ли връзка, ама явно хората ги следят тия работи. Иначе той няма избор освен да държи задената линия. Из техните държави половината продължават да държат на Зелените мерки, нищо че вероятно точно тая половина няма кола и няма никога да има, защото живее в голям град с добре организиран транспорт. А за Фолксваген едва ли е толкова важно дали наистина продават - тях Германия и ЕС няма да ги оставят без компенсации.
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Тесльо, ти си станал голям антиелектрик, бре! Какви са тия 10 години до преминаване към електромобили сега, нали Тесла щеше да продава по 20 милиона до 2030? Ха-ха, е, нищо, дотогава ще обърнеш палачинката още няколко пъти. Апропо, субсидиите са намалели (не спрени) само в Германия.
  • #13
    Абе шваба ( преди 2 месеца )
    Колко пъти да ти обяснявам че Toyota по подразбиране ще спечели следващите битки но ще изгуби войната, заради краткосрочни цели и хвърляне на всички сили и средства в една единствена битка без да мисли за спечелване на войната. Колко пъти да ти обяснявам че преминаването към електромобили няма да стане другия вторник, нито след 10 години, а е дълъг процес, който ще става на етапи? Както виждаш спирането на субсидиите не уби електромобилите, но които оцелеят, ще станат по-силни, казва поговорка.
fallback
Последни