fallback

Само 0,14% от колите са се провалили на технически преглед

Срокът за отстраняване на проблемите ще бъде вдигнат на 30 дни, съобщи министър Гвоздейков

Провалят ли се масово бензиновите автомобили при новите правила за ГТП? Подобни мнения вървят от въвежданията им, като стигнаха до изказвания в парламента. Истината обаче се оказва по-различна.

 

Процентът на временно допуснатите автомобили в момента е 1,4% при 127 хиляди преминали годишен технически преглед. Тези, които не са допуснати, са 0,14%. Това заяви служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, който на място се запозна с работата на новата система за контрол на пунктовете за годишни технически прегледи.

Той обясни, че по никакъв начин не могат да се променят изискванията и стойностите в директивата, които са въведени от Европейската комисия (ЕК), тъй като са категоризирани 3 групи автомобили, които преминават през годишен технически преглед.    

Транспортният министър посочи, че първата група автомобили се допуска при незначителни проблеми. Втората група са автомобили със значителни проблеми, за които има период от 14 дни, в рамките на които да бъдат отстранени. После отново минават ГТП, за да се удостовери, че препоръките са изпълнени.

Последната група са автомобилите, които застрашават изцяло безопасността на движението и околната среда – те попадат в категория „опасни“. Това важи и за колите, които имат лоши показатели на изгорените газове, уточни Гвоздейков.

Министърът подчерта, че критериите за пътната безопасност трябва да бъдат разделени на две. По думите му неизправна спирачка система, неизправно окачване, луфтове по кормилна уредба и т.н. са фактори, които пряко застрашават безопасността на движението, тъй като всеки един момента автомобилът може да получи повреда по време на движение и да предизвика пътно-транспортно произшествие. Лошите показатели на изгорените газове са непряка опасност за безопасността на движението, тъй като застрашава околната среда.

Работната група ще увеличи от 14 до 30 дни срока, в който автомобилите да имат време да отстранят проблема. „Проблемите тук идват от една страна от некачествено гориво и от друга страна от лоша поддръжка на автомобила", подчерта Гвоздейков.

Транспортният министър е категоричен, че няма никакъв хаос при прегледите. „Просто заработи системата за качество и игнорирахме човешкия фактор и манипулацията на данни да се въвежда ръчно. От днес съм издал заповед за назначаване на работна група, за която съм дал срок от 5 дни да направи предложение за промени. В петък очаквам доклад, който да одобря. Ще видим какви са възможностите за къс период на обнародване", каза още той.

Гвоздейков поясни, че вече е игнориран човешкият фактор и е отнета възможността на всеки един пункт да въвежда ръчно тези данни. „Данните от всеки един уред се предават директно в системата, която пристига в „Автомобилна администрация". Тук корупция няма как да има. Тук говорим вече за контрол и управление на качеството – и това е видно от данните", категоричен е той и отбеляза, че друга кола не може да се закачи, тъй като има видеонаблюдение, което също е в реално време.

Министърът на транспорта призова хората да отидат 10 дни по-рано до пункта за технически преглед, а преди това да преминат през сервиз, където да бъде проверено общото техническо състояние на автомобила.

Данни за некачественото гориво –няма, обяви Гвоздейков, който е бивш автомобилен пилот. Но препоръча: „Не си купувайте евтини горива, а от нормални бензиностанции, от вериги, които са обществено познаваеми на всички Има риск в по-малки бензиностанции – без да обиждам никой, да има некачествени горива. Препоръчвам на хората да не пестят пари от гориво, защото по този начин рискуват да си навлекат проблеми с двигателите и с автомобила".  

fallback
  • #3
    radoslav ( преди 3 месеца )
    Минават защото се дават по 200 лева на ръка на служителите в пункта затова.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Къде пише, че всички трябва да минават и ако ще мерят то половината дизели голяма част бусове доставки и баничарки отпадат, тогава ще стане интересно.
  • #1
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Пък то и досега имаше видеонаблюдение, но на дизелите пръчката никога не я слагат в ауспуха... Сега какво, ще почнат ли? Надежда за чист въздух има ли вече?
fallback
Последни