Провалите в автомобилната индустрия са доста. Не са застраховани и най-реномираните марки, както ще се убедите. И струват милиарди.
Някои коли просто бяха измислени лошо. Втори се оказаха скъпи. На трети им нямаше нищо, но просто бяха изпреварили времето си. И сега изглеждат повече от добре.
Най-големите провали в автомобилната индустрия (ГАЛЕРИЯ)
Jaguar XJ220 (1992 - 1994)
Към края на 80-те години Jaguar искаше да се върне към предишната си слава, вдъхновен от победите в Льо Ман след дълга суша. Прототипът, замислен през 1988 г., имаше средно монтиран V12 двигател и система за задвижване на четирите колела. Но с годините нещата на пазара бързо се бяха променили. През 90-те суперавтомобилите вече не се купуваха както преди и в Америка, и в Европа. Бяха въведени разпоредби срещу замърсяването, които „наказваха“ оригиналните характеристики на прототипа. Този Jaguar се отличаваше от тълпата, способeн да достигне максимална скорост от 341,7 км/ч. Затова не е чудно, че от 1200 заявени коли, само 281 бяха продадени. Останалите фенове на марката просто поискаха обратно депозитите си.
Към края на 80-те години Jaguar искаше да се върне към предишната си слава, вдъхновен от победите в Льо Ман след дълга суша. Прототипът, замислен през 1988 г., имаше средно монтиран V12 двигател и система за задвижване на четирите колела. Но с годините нещата на пазара бързо се бяха променили. През 90-те суперавтомобилите вече не се купуваха както преди и в Америка, и в Европа. Бяха въведени разпоредби срещу замърсяването, които „наказваха“ оригиналните характеристики на прототипа. Този Jaguar се отличаваше от тълпата, способeн да достигне максимална скорост от 341,7 км/ч. Затова не е чудно, че от 1200 заявени коли, само 281 бяха продадени. Останалите фенове на марката просто поискаха обратно депозитите си.