Провалите в автомобилната индустрия са доста. Не са застраховани и най-реномираните марки, както ще се убедите. И струват милиарди.
Някои коли просто бяха измислени лошо. Втори се оказаха скъпи. На трети им нямаше нищо, но просто бяха изпреварили времето си. И сега изглеждат повече от добре.
Най-големите провали в автомобилната индустрия (ГАЛЕРИЯ)
Целта на Tata Nano беше благородна: да позволи на всички индийци, които използват мотоциклета като основно средство за семеен транспорт, да си купят кола. И това е най-евтината в света. За да бъде продаден за 100 хиляди рупии (малко над 1100 евро), очевидно беше необходимо рязане на производствени разходи. И така: без електрически прозорци, без климатик, резервоар поставен отпред без капак, 4 седалки, от които 2 фиксирани отзад, четиристепенна скоростна кутия, потресаваща производителност (0-100 км/ч спринт за 30 секунди, максимална скорост 105 км/ч). Разходите на Nano бяха много по-високи от продажбите и поради изграждането на специален завод.
Не е трудно да се разбере защо Tata Nano беше провал : просто на тази цена индийците биха могли да си купят употребявана кола с по-завладяващо представяне. Или да продължат да се движат наоколо с мотоциклетите си. Освен това те не бяха особено привлечени поради механичните проблеми, които колата често срещаше.