Китайската автомобилна индустрия расте като гъба след дъжд: само в Европа вече официално са представени над 20 китайски марки, а в Русия - цели 52. Дори и в самия Китай потребителите вече трудно се ориентират сред постоянно появяващите се нови имена. В тяхна услуга държавната сертификационна компания AQSIQ Auto провежда редовни шестмесечни изследвания на качеството на новите автомобили. Наскоро AQSIQ обяви резултатите от актуалното проучване в луксозните пазарни сегменти. Първото място в него е за модел, който вече официално се предлага и в България.
Voyah Free
В проучването на AQSIQ се отчитат надеждността на автомобила, процентът очаквани дефекти и неизправности, качеството на сглобката, системите за безопасност и ефективността на задвижването. Вземат се предвид и всички подадени оплаквания от клиенти.
През 2024 най-качественият премиум автомобил в Китай е Voyah Free, продукт на дъщерната марка на Dongfeng. Free получава 157 точки в крайното класиране. Второто място е за големия кросоувър Yangwang U8 на BYD (155 точки). Трети се класира друг продукт на Dongfeng - екстремният електрически всъдеход Mengshi M-Hero 917 (151 точки). По-назад в класирането остават моделите на Li Auto, Lynk & Co, Aito и представените у нас Wey.
Кои са трите най-качествени премиум автомобила в Китай (ГАЛЕРИЯ):
Чисто електрическата версия, която вече се предлага у нас със стартова цена 134 700 лева, разполага със задвижване на четирите колела чрез два електромотора с обща мощност 489 конски сили и максимален въртящ момент от 720 Нм. Ускорението 0-100 км/ч отнема 4.4 секунди. Максималната скорост е 200 км/ч. Обхватът с едно зареждане е 505 километра.
Батерията е с капацитет 106 киловатчаса, като може да поема заряд до 100 кВт. На бърза зарядна станция зареждането от 20 до 80% отнема 45 минути. Разходът по официални данни е 15.5 квтч на 100 км в градски цикъл, и 20.2 кВтч в смесен.