fallback

Шефът на BMW предупреди ЕС да не изоставя автомобилите с ДВГ

Оливер Ципсе отново критикува и митата срещу електрически коли от Китай

BMW представи финансовите си резултати за първата половина на 2024 г. Консолидираната печалба на концерна преди данъци възлиза на около 3,9 милиарда евро, което съответства на марж от 10,5%. През първата половина на годината глобалните продажби на BMW Group остават на нивото от предходната година.

Марката BMW расте в световен мащаб с 2,3%, или 6,2%, ако изключим китайския пазар. Двигателите на глобалния растеж са изцяло електрическите превозни средства и моделите в премиум сегмента, като и двата отбелязаха двуцифрен ръст.

Добрите резултати обаче не спряха шефа на BMW - Оливър Ципсе, който се възползва от представянето на цифрите, за да отправи някои забележки към ЕС. Той беше категоричен, че медийният шум около предстоящата забрана на ДВГ в Европа не е добра стратегия, тъй като емоциите и нервността не са и никога не са били добри съветници.

„Най-ефективният принос за опазването на климата е този, който правим днес. С други думи, всеки тон CO2, който спестяваме днес, а не само в бъдеще. Това също означава изискване и насърчаване на използването на горива с ниско съдържание на CO2, като например е-fuels (електронни горива), E25 или HVO100 възможно най-бързо и в голям мащаб", категоричен е Ципсе.

Според главния изпълнителен директор, тези горива незабавно биха подобрили CO2 баланса на съществуващия автопарк от повече от 250 милиона превозни средства в ЕС.

„В момента виждаме преди всичко риска от това електронните горива да бъдат използвани в политическия дебат за забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Всичко това показва, че в момента Европейската комисия търси фалшиво решение, в което забраната за двигатели с вътрешно горене е облекчена чрез предполагаемо отваряне към електронните горива", допълни шефът на BMW.

Според Ципсе, ако комисията не ускори развитието на горивата с ниско съдържание на CO2 и не направи използването им практично, това би било равносилно на умишлена забрана на превозните средства с вътрешно горене „по втория начин“.

„Ние продължаваме да вярваме, че категоричната забрана на технологията с ДВГ е грешка. И ние публично защитаваме нашите високоефективни двигатели и plug-in хибридна технология, като тази, използвана в новото ни BMW X3, например“, каза още Ципсе.

Шефът на BMW коментира и вероятните наказателни мита върху вноса на китайски автомобили, което е разбираемо, като вземете предвид, че BMW iX3 и новото електрическо Mini се произвеждат в Китай.

„Въвеждането на допълнителни вносни мита, каквито временно наложи ЕС, води до задънена улица. Подобна мярка не засилва конкурентоспособността на европейските производители, а напротив. Тарифите на ЕС върху BEV от Китай засягат европейските производители като BMW Group, които също произвеждат в Китай за европейския пазар. Освен това допълнителните мита ограничават доставките на електрически автомобили за европейски клиенти. Това може да доведе до забавяне декарбонизация в транспортния сектор", каза Ципсе.

Той беше категоричен, че „мерките винаги провокират контрамерки“. В този контекст прилагането на Зелената сделка в Европа също зависи от суровините и технологиите, особено от Китай.

fallback
  • #24
    32 път психопат ( преди 4 месеца )
    "Гост ( преди 16 минути )Затова ли Теслю Тунберг ,АВГУСТ МЕСЕЦ електроенергия е рекордно скъпа и шефа предпочете да ни пусне в принудителна отпуска,за да губи по малко" НАПЪЛНО ТИ ВЯРВАМЕ ЧЕ МИНАЛАТА СЕДМИЦА БЕШЕ АВГУСТ МЕСЕЦ. Че кой нормален човек не вярва на психопат който го е излъгал 32 пъти само за ден, въпреки че знае че ще го хванат че лъже но не му пука. Психопат с дънинг Крюгер, който се мисли за повече от останалите и си мисли че някой ще се върже на лъжите му, само защото е неграмот ...
  • #23
    Гост ( преди 4 месеца )
    Тлупи,кога го приеха това за компенсациите, вчера? Втора седмица сме в престой, тлупи.
  • #22
    До 19 ( преди 4 месеца )
    31-ви път психопат за днес. Кого се опитваш да лъжеш, че всеки път като влезете в гаража гори и умираш? Фактите показват, че от произведените шест милиона тесли за последните 14 години има изгорели по-малко от 300 тесли. 300 от 6 милиона за 14 години. В България се движат около 2 милиона автомобила и 300 от тях изгарят на всеки 6 месеца. Дори и без да горят, за всяка минута само в България от ауспуха на автомобилите излизат повече вредни газове отколкото от изгорял електромобил. Всяка минута.
  • #21
    Гост ( преди 4 месеца )
    Нямаш грижи.В гаража съм сложил един маркуч, който надявам на ауспуха са 5 секунди и газове в гаража няма.
  • #20
    Гостенино ( преди 4 месеца )
    30-ти път Днес доказваш че си психопат. Както виждаше реших да ги броя и го доказваш по средно 6 пъти на час с най нагли и безочливи лъжи и манипулации. Патологичната лъжа е в кръвта ти и ако не излъжеш не можеш да дишаш. Ако имаше поне малко обща култура, щеше да знаеш, че вече мина в народното събрание решението, че държавата ще компенсира на 100% всичко което фирмите плащат над 18 стотинки за киловатчас, което прави енергията по-евтина отколкото шефът ти е плащал преди това. Кого ЛЪЖЕШ
  • #19
    Гост ( преди 4 месеца )
    Теслю Тунберг, затвори се с Грета в гаража и запали батерията на Теслата дето я нямаш и дишай,дишай дълбоко.Даааа,ти беше на нафта.
  • #18
    Гост ( преди 4 месеца )
    Затова ли Теслю Тунберг ,август месец електроенергия е рекордно скъпа и шефа предпочете да ни пусне в принудителна отпуска,за да губи по малко? Щяхме да разчитаме на безплатното слънце и да ползваме електроенерргия от ФЕЦ на отрицателни цени,щом пекне слънцето.Затова ли ТЕЦ Марица пуснаха два блока,въпреки скъпите въглеродните квоти?
  • #17
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И да питам господата еколози, въздуха в градовете ще стане ли по-чист с екологичните синтетични горива които отделят абсолютно същите гадости като изкопаемите? Бихте ли се затворили в гараж С работещ автомобил на синтетично гориво заедно със семействата си? Никой досега не е отговорил положително на този тест. ВЯРАТА би трябвало да е достатъчна аргументация да се затворите в гаража със семейството си и да ми докажете, че греша. Тогава един от нас ще замълчи завинаги!
  • #16
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако говорим за екология, много по-екологично е наличният водород да се използва в замърсяващи индустрии които не могат да бъдат електрифицирани за разлика от транспорта. Например стоманодобивната промишленост за заместване на кокса с водород. Или пък в циментовата или стъкларската промишленост. Тези промишлености взети заедно отделят повече въглеродни емисии от транспорта и екологичния ефект ще е много по-бърз, ефективен и икономически обоснован.
  • #15
    До 13 ( преди 4 месеца )
    Не съм той и това ми е първи коментар под темата, но дори тази година батериите имат едни от най-значимите поевтинявания защото предлагането най-после настигна търсенето, а западните производители освен Тесла тепърва ще използват LFP батерии
fallback
Последни