fallback

Шефът на BMW предупреди ЕС да не изоставя автомобилите с ДВГ

Оливер Ципсе отново критикува и митата срещу електрически коли от Китай

BMW представи финансовите си резултати за първата половина на 2024 г. Консолидираната печалба на концерна преди данъци възлиза на около 3,9 милиарда евро, което съответства на марж от 10,5%. През първата половина на годината глобалните продажби на BMW Group остават на нивото от предходната година.

Марката BMW расте в световен мащаб с 2,3%, или 6,2%, ако изключим китайския пазар. Двигателите на глобалния растеж са изцяло електрическите превозни средства и моделите в премиум сегмента, като и двата отбелязаха двуцифрен ръст.

Добрите резултати обаче не спряха шефа на BMW - Оливър Ципсе, който се възползва от представянето на цифрите, за да отправи някои забележки към ЕС. Той беше категоричен, че медийният шум около предстоящата забрана на ДВГ в Европа не е добра стратегия, тъй като емоциите и нервността не са и никога не са били добри съветници.

„Най-ефективният принос за опазването на климата е този, който правим днес. С други думи, всеки тон CO2, който спестяваме днес, а не само в бъдеще. Това също означава изискване и насърчаване на използването на горива с ниско съдържание на CO2, като например е-fuels (електронни горива), E25 или HVO100 възможно най-бързо и в голям мащаб", категоричен е Ципсе.

Според главния изпълнителен директор, тези горива незабавно биха подобрили CO2 баланса на съществуващия автопарк от повече от 250 милиона превозни средства в ЕС.

„В момента виждаме преди всичко риска от това електронните горива да бъдат използвани в политическия дебат за забраната на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. Всичко това показва, че в момента Европейската комисия търси фалшиво решение, в което забраната за двигатели с вътрешно горене е облекчена чрез предполагаемо отваряне към електронните горива", допълни шефът на BMW.

Според Ципсе, ако комисията не ускори развитието на горивата с ниско съдържание на CO2 и не направи използването им практично, това би било равносилно на умишлена забрана на превозните средства с вътрешно горене „по втория начин“.

„Ние продължаваме да вярваме, че категоричната забрана на технологията с ДВГ е грешка. И ние публично защитаваме нашите високоефективни двигатели и plug-in хибридна технология, като тази, използвана в новото ни BMW X3, например“, каза още Ципсе.

Шефът на BMW коментира и вероятните наказателни мита върху вноса на китайски автомобили, което е разбираемо, като вземете предвид, че BMW iX3 и новото електрическо Mini се произвеждат в Китай.

„Въвеждането на допълнителни вносни мита, каквито временно наложи ЕС, води до задънена улица. Подобна мярка не засилва конкурентоспособността на европейските производители, а напротив. Тарифите на ЕС върху BEV от Китай засягат европейските производители като BMW Group, които също произвеждат в Китай за европейския пазар. Освен това допълнителните мита ограничават доставките на електрически автомобили за европейски клиенти. Това може да доведе до забавяне декарбонизация в транспортния сектор", каза Ципсе.

Той беше категоричен, че „мерките винаги провокират контрамерки“. В този контекст прилагането на Зелената сделка в Европа също зависи от суровините и технологиите, особено от Китай.

fallback
  • #44
    Има бъдеще ( преди 4 месеца )
    Слушайте какво ви казва човека! Има бъдеще за ДВГ!
  • #43
    анонимен ( преди 4 месеца )
    разкажете за електромагнитния смог който излъчва електрониката батериите за силовите полета за нивата на излъчване при фотофолтаиците все интересни теми вредите от дизела и бензина си го знаем
  • #42
    Дизела ( преди 4 месеца )
    Пи6льо СМОГ# 40,друго освен шофьор не съм работил.След милиони километри по пътищата и задръствания по кръстовищата съм пенсионер в отлично здраве и още продължавам да работя като шофьор.В онкологията е пълно с пушачи и алкохолици.
  • #41
    Гост ( преди 4 месеца )
    Теслю се прероди в СМОГ и започна да спори сам със себе си.Само да напомня на тлупи че дори по старите автомобили имат старт/стоп система.
  • #40
    СМОГ ( преди 4 месеца )
    Шефът на свещоливника предупреди властите да не монтират електрически лампи. Ципсе, химиотерапията на хората в белодробното отделение ти ли ще я плащаш? Не? Какво се обясняваш тогава? "Висенето в задръствания разрушава мозъка - Аутомедия, 03.02.2023 Причината за това е в изгорелите газове от дизеловите автомобили, които хората са принудени да вдишват, докато седят в колата. Изследването е установило, че изгорелите газове унищожават не само белите дробове, но и човешкия интелект" -край на цитат ...
  • #39
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И като всеки един дънинг Крюгер, гостенинът пак не се усеща че налива вода в моята мелница, както направи с "доказателството" че капацитета на батерията пада с повишаване на температурите, което в реалността е точно обратното. Сега пита къде са нулевите цени, без да се усети че ще го пратя да ги провери в сайта на ibex, който скоро ще стане още по-омразен от сайта на ЕСО, който му разби предишните опорни точки, че и в най-слънчевия ден в годината фотоволтаиците произвеждат само 3% по обяд.
  • #38
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Психопатът с дънинг Крюгер , така и не разбра че няма как да излъже, че 20 Струга фрези и преси плюс 10 пещи по 20 киловата за отливане на алуминий заедно с обслужващата площ за формоване, леене и съхранение на заготовките, няма как да се съберат под покрив който според него е 10 квадратни метра и събира 5 фотоволтаични панела които могат да захранят само осветлението. Ако шефът му беше инвестирал 100 000 лева за 100 kW върху 500 метра покрив, сега щяха да работят и да пеят.
  • #37
    Д-р Гълъбова ( преди 4 месеца )
    Този повече не ми го водете,измъкна се от усмирителната риза и нападна санитарите.Толкова е облъчен,не мога да помогна.Щял да лети с електрическа ракета захранвана от батерии, заредени от фотоволтаици.
  • #36
    анонимен ( преди 4 месеца )
    някой да звънне на 112
  • #35
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Няма ли най накрая да го баннете това улавото митичния бустер.Ще си загубите читателите ***.
fallback
Последни