Преди шест месеца Toyota модернизира сериозно хот-хеча си GR Yaris,, като една от основните актуализации беше появата на автоматична скоростна кутия. Сега по-големият модел Toyota GR Corolla следва същия път, като споделя всички технически п одобрения с GR Yaris, но се продава главно в САЩ, където Yaris не е представен.
Феновете на модела могат да бъдат спокойни - основната 6-степенна механична скоростна кутия остава. Сега обаче може да бъде избрана и 8-степенна автоматична скоростна кутия Aisin, която стандартно има лостчета за смяна на скоростите на волана, а срещу допълнително заплащане може да бъде оборудвана с отделен радиатор за охлаждане. Хечбеците с два педала имат режими на шофиране Eco, Normal, Sport и Custom, а освен това е добавен и лаунч контрол.
Редица промени са насрочени да съвпаднат с появата на автоматика, като те се същите и при версията с механика. 1,6-литровият, трицилиндров турбомотор G16E-GTS с комбинирано впръскване на гориво запазва същата мощност (304 к.с.), но максималният въртящ момент е увеличен от 370 Нм на 400 Нм.
Трансмисията за задвижване на четирите колела GR-Four със съединител на задната ос не се променяна, но самозаключващите се диференциали между осите Torsen, които преди бяха част от опционалния пакет Performance, вече са стандартни.
Шасито е фино модифицирано. Добавени са буферик отпред и отзад, амортисьорите са прекалибрирани на задната ос и е монтиран различен стабилизатор. Точките за закрепване на лостовете са оптимизирани. Всичко това трябва да добави прецизност при завиване. Има една визуална промяна - новата предна броня има по-големи въздухозаборници за по-ефективно охлаждане. И интериорът сега използва по-тъмни елементи и декор.
Обновеният хот-хеч Toyota GR Corolla ще излезе на американския пазар едва през зимата. Тогава ще станат ясни и цените. Сега версиите с ръчна скоростна кутия започват от 36 500 долара.