IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi се отказва от емблемата си на най-големия пазар в света

Новата серия електромобили за Китай няма да носи познатото лого с четири пръстена

Новата гама електрически превозни средства на Audi, разработена в Китай за местния пазар, няма да включва познатото лого на марката с четири пръстена, съобщава агенция Reuters, като се позовава на два свои източника, запознати с плановете на германсккия производител.


Audi


Компанията, която е част от германския концерн Volkswagen, обяснява този ход със съображения за „имиджа на марката“. Audi, заедно с китайския партньор SAIC, разработи нова серия електрически превозни средства, предназначени за китайския пазар. Те няма да носят емблемата на марката, а просто ще се казват Audi.

Audi и SAIC, дългосрочен партньор на Volkswagen, обявиха през май, че ще разработят съвместно платформа за електрически превозни средства за китайския пазар. Разработването на превозни средства специално за Китай позволява на чуждестранните автомобилни производители да се възползват от най-новите технологии за електрически превозни средства и предпочитанията на китайските потребители, като същевременно се насочват към огромен пазар.

Audi е продала по-малко от 10 000 електрически превозни средства в Китай през първите шест месеца на 2024 г. За сравнение, китайските първокласни EV марки Nio и Zeekr са продали осем пъти повече. Новата гама електрически превозни средства на Audi ще използва батерии CATL и усъвършенствана система за подпомагане на водача (ADAS) от китайския стартъп Momenta. Електрическата архитектура на марката IM Motors на SAIC ще бъде използвана в серията „Purple“.

Според източници текущата гама електрически автомобили на Audi, продавани в Китай, ще запази логото с четири пръстена. Това са моделите Q4 e-tron, разработен в сътрудничество с FAW, Q5 e-tron SUV, разработен съвместно със SAIC, и Q6 e-tron, също разработен с FAW и планиран за пускане на пазара по-късно тази година.

0 от 500