IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пикап за бране на ягоди стана №1 сред скучните коли

Фестивал в Англия е обратното на лъскавите изложения и събира все повече фенове

Когато повечето маниаци чуят „автомобилно изложение“, те си представят сбирки от редки класики на стойност стотици хиляди евро и екзотични суперавтомобили за милиони. Но този уикенд видяха завръщането на шоу, което обръща всичко с главата надолу.
 

фестивал на скучните коли


Фестивалът на скучните коли е уникално автомобилно събитие. То отдава почит на отдавна забравени ежедневни семейни коли, които мнозина са притежавали от 70-те до 90-те години на миналия век.  Около 2000 някога популярни превозни средства се пуснаха на територията на замъка Гримстроп в Линкълншър. От 50 любими скучни модела, избрани да се състезават във финалния конкурс, победител стана безупречен пикап Toyota Hilux от 1982 г.
 
 
фестивал на скучните коли


Странното събитие набира все по-голяма популярност, като тазгодишното шоу беше разпродадено на 4000 присъстващи фенове. Организиран от застрахователя на класически автомобили Hagerty, фестът предлага възможност на собствениците на нежелани превозни средства от 1969 г. до 1999 г. да покажат коли, които обикновено са се оказвали в пунктовете за скрап и са (почти) изчезнали от пътищата.

Наградите бяха няколко. Купата на победител през 2024 г. беше присъдена на Мич Луис и неговия Toyota Hilux. Пикапът е ползван за работа във ферма за ягоди и изминава едва 15 000 километра при първия собственик.  Мич го купува и навърта още толкова, така че японският победител е в безупречно състояние. „Просто измих колата и я докарах“, сподели Мич.
 
 
фестивал на скучните коли


Второ място беше присъдена на Renault Clio от 1998 г. на Ейми Джейн. Френското супермини първоначално е било собственост на нейната баба, купено, за да води внуците си на разходки. Много години по-късно е нарочено за брак. Ейми го спасява и сега го използва, за да върне услугата – разкарва своята баба на разходки. 

Имаше и награда „Retro Repmobile Award“, която беше връчена на германеца Лука Алперт и неговия Nissan Primera. Победителят е едва на 21 години. Той кара ежедневно своя Primera и измина целия път от Хановер, за да участва във Фестивала на скучните коли през 2024 г. Последната награда – тази на председателя, отиде при Колин Корк за неговия Applejack Metro. Пичът участва за осми път във феста.
 
 
фестивал на скучните коли


Хиляди други автомобили от поколението се наредиха на територията на замъка, докъдето погледът стигаше. Много собственици бяха изминали стотици километри, а младите участници стават все повече. Феновете видяха от изключително тъпия Vauxhall Belmont до базов W140 Mercedes-Benz S-Class. И всичко между тях.
 

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Скучни, скучни, но всяка кола е по неин си начин "скучна". Сега почти всичките са "интересни" - еднакво интересни...
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Радвам се, хубаво начинание. Защото в живота първи се забравят ежедневните и обикновени неща. Замислете се как изглеждаха бутилките на кока кола /пепси преди 30 години? Направо луксозни спрямо сегашните
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Уточнение ( преди 1 месец )
    Nissan Primera е ,сега проверих. Супер кола.Хем че много повече харесвам Honda Accord от тия години лифтбек или прекрасното Mitsubishi Galant, Mazda 626 liftback или Toyota Carina liftback.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Уточнение ( преди 1 месец )
    По-точно май Нисан Съни ако не е Примера
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Изключително тъпия :) Vauxhall Belmont е Opel Kadett :). Иначе пикапа за бране на ягоди :) е перфектна Тойота, в прекрасно състояние и с непреходен дизайн. Много ми харесва. Там гледам и един изряден Нисан Примера, също прекрасна кола от старата школа, не претрупани дизайни като днешните.