Автомобилите днес стават все по-еднообразни. Не и скучни — някои все още изглеждат страхотно, но често са като извадени от един калъп. Най-странните коли в света са всичко друго, дори грозни, но не и сиви. Те лесно ще откраднат вниманието ви на паркинг, дори и да е пълен с Ferrari и Lamborghini.
10 от най-странните коли в историята (ГАЛЕРИЯ)
Модели като BMW X6 и Mercedes-Benz GLE Coupe летят високо днес, въпреки че изглеждат малко странно. Но са направо „кротки“ в сравнение с Avantime, опитът на Renault да направи футуристичен миниван, приятен за шофиране и все пак много практичен. Дизайнът е толкова странен, колкото може, следвайки рецептата на концепцията Vel Satis, която ражда сериен седан-миниван и също така повлиява на второто поколение хечбек Megane. Време, в което Renault се опитваше да направи всичко възможно да пробие нови позиции и да революционизира индустрията.
Докато френският автомобилен производител по-късно се върна към по-класическите форми на каросерията, много европейци все още с умиление си спомнят странните дизайни на Renault в началото на хилядолетието. Avantime изглеж доста тромав. Просто е твърде висок, за да бъде разпознат като спортно купе. Концепцията на Vel Satis, от друга страна, включва ниско спусната, с необичайната гърбица в задната част, която изглежда добре интегрирана в дизайна. Ако Renault бяха завършили концепцията, тя вероятно щеше да се превърне в класика.
Avantime обаче има други проблеми. Високият клиренс го правеше тромав за каране в завоите, а и не е особено удобен. Доста тежък е за 3,0-литровия V6 двигател, произвеждащ 207 к.с. Стига стотака за 8,6 секунди. Не е изненадващо, че Renault продава само 8 557 бройки.