IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford може да върне Fiesta в гамата си

Американците подготвят ново семейство компактни електромобили

Ford приключи производството на Fiesta през юли 2023 г. , но може да се окаже, че това не е краят на популярния модел. По информация на Autocar американският производител подготвя цяло семейство компактни електромобили, като един от тях ще бъде именно Fiesta.


Ford Fiesta


Всичко модели ще бъдат изградени на нова платформа, като първите електромобили на нея ще излязат още през 2026 г. Разработката на новата архитектура е поверена на Алън Кларк - бивш инженер на Tesla, а в екипа му, който наброява 300 души, влизат още експерти, работили за Rivian, Apple и дори за отбори от Формула 1.

Новата платформа ще даде живот на по-евтини модели, позиционирани под Explorer, Capri и Mustang Mach-E. Първият ще бъде представен в края на 2026 г., като той ще дебютира в САЩ, а след това ще започне да се продава и в Европа.

Този първи модел може да бъде новото поколение на Puma, а във Ford вярват, че с течение на времето електрическите автомобили ще стават все по-малки и търсенето им ще се увеличи. Американският производител вече даде популярни имена на свои електромобили - Mustang, Capri и Explorer, така че завръщането на Fiesta е напълно логично.

Що се отнася до задвижването, новата архитектура ще използва евтина литиево-железно-фосфатна (LFP) технология за батерии, която бързо става доминираща в електрическите превозни средства. В допълнение, формите на тези бъдещи модели на Ford ще бъдат нетрадиционни, като ще се различават една от друга в съответните сегменти.


0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нямат пари даже за да платят да им измислят нови имена
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Значи ще върнат Фиеста, колкото върнаха Капри. Не са компютри, а компоти.
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    Не знам в какъв свят живееш, та да мислиш че електричките се продават с 300% надценка. Всички са орязали цените на електричките до минимум току виж направили някакви по-сериозни продажби. Начело с Китай където масово направо на загуба продават. Единствено BYD и Тесла са на печалба от електрички.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    2-ри, незнам каква е-фикация те гони. Колкото до малките коли да са е-модели - абе видях го ФВ- Ъп (и клонигит им), е-Смарт и прочие. ТЕ са още по не рентабилни, да не говорим, че няма как да им сложат батрия да покрие 3-400км. Така че по скоро всичко до "Голф" класата ще е под ножа. Модели под 20к Евро няма да има, отделно, че не всеки може да си позжили 20к за пазарска чанта и нормална кола за път
  • #2
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #1, вече е ясно, че ако се появят евтини коли, те ще са електрически. Може да не е тази или следващата година, но с всички изисквания на ЕС за системи за активна безопасност и нива на емисиите, колите с ДВГ само ще поскъпват, докато при електрическите е въпрос на време производителите да решат, че печалбите не трябва да са 300%, а може и 30, и тогава ще има коли като Фиеста за под 20 000 евро с 300-350 км пробег.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Учудвам се, как се повтарт едни и същи грешки от повечето производители и грам не си взимат поука. Използването на създали си имидж ДВГ модели да бъдат използвани за Е-модели..