fallback

Toyota отказа гаранция за изгоряла GR Corolla заради... висока скорост

Японската компания твърди, че гумите на спортния модел не били предназначени за над 135 км/ч (ВИДЕО)

Toyota отказа да покрие гаранцията на GR Corolla, която избухна в пламъци по време на движение миналия месец, като от японската компания обявиха, че причината за инцидента е в гумите, които не са били пригодени за високи скорости.

Инцидентът е от средата на юни, когато бяха разпространени кадри от видеорегистратора в колата, на които се вижда как хот-хечът се движи със скорост от около 140 км/ч. В един момент двигателят отказва, а в купето започва да влиза бял дим. Шофьорът спира и веднага се обажда на пожарната, чиито екип пристига много бързо, но въпреки това предната половина на колата е унищожена.

Собственикът се обръща към Toyota, надявайки се на помощ при замяната на колата с това, тъй като тази е унищожена. От компанията обаче отказват, а като причина посочват, че GR Corolla не трябва да се кара с над 85 мили в час (135 км/ч), тъй като гумите на автомобила не са пригодени за подобни скорости.

Експерт от пожарната прави оглед на колата и открива малка дупка в горната част на блока на двигателя, както открива остатъци от масло върху турбокомпресора, дъното на двигателя, ходовата част и изпускателните тръби.

„Ръководството на собственика предупреждава да не се шофира с над ограничението на скоростта - се казва в отговора на Toyota. - Дори ако законовото ограничение на скоростта го позволява, не шофирайте с повече от 85 мили в час, освен ако автомобилът ви не разполага с гуми за висока скорост. Шофирането с над 85 мили може да доведе до повреда на гумата, загуба на контрол и възможно нараняване.

Собственикът на колата, а и не само той, не приемат подобни аргументи, тъй като GR Corolla идва от фабриката с гуми Michelin, които позволяват развиването на много повече от 85 мили. Гуми за по-ниски скорости обикновено се поставят само на ремаркета или се използват като резервни. Дори най-обикновени гуми от клас Q се справят без проблем със скорости от до 160 км/ч (99 мили), докато тези с оценка S или T са безопасни съответно до 180 км/ч (112 мили) и 190 км/ч (118 мили).

Въпреки това от Toyota са категорични, че няма да покрият гаранцията. В отговора до собственика се припомня, че по-рано тази година - на 12 февруари, колата е претърпяла друг инцидент, при който е получила щети по предната част. 30 дни преди пожара колата е посетила сервиз на марката за смяна на маслото и за отстраняване на проблем с горивото. Всичко това обаче не е свързано с отказа на производителя, като причината за него си остават именно гумите.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С това твърдение /забрана Тойота плаче за дело в голям мащаб. Какво е това да не ти покриват гаранцията ако шофираш над 130 км/ч, дори да е разрешено? Да ги проверят какви гуми монтират за да има подобно ограничение
  • #20
    До 19 ( преди 4 месеца )
    Типичен сектант на Toyota "НЕ ЗНАМ кой е прав или крив, защото НЕ РАЗБИРАМ. Но да речем, че НЕ ВЯРВАМ да са Тойота!" ТОЕСТ НЕ ЗНАЕШ НЕ РАЗБИРАШ НО ВЯРВАШ НА TOYOTA! От години ви повтарям че нищо не разбирате от техника и всичките ви аргументи са сляпа вяра в Toyota! Когато аз вярвам, че електромобилите сега бъдещето на транспорта, го казвам на база знанията си и разбиранията си. Първоначално вярвах че ще са Toyota, после Тесла А сега вярвам че ще се китайците, но вярванията са на база знания.
  • #19
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Съответно пиша, че за тази конкретна ситуация не знам кой е прав или крив, защото не разбирам. Но да речем, че не вярвам да са Тойота!
  • #18
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Е, разбира се! Както пиша в коментара, не са малко случаите, в които GR модели дефектират с повредени двигатели, скоростни кутии и други. И при опити за гаранционно обслужване, Тойота отказват с какви ли не доводи. Дори с този, че били карали на писта. Е, нали затова са GR моделите. Нелепо е да продават модели за писта и като се развали, довода да ти е, че си карал колата на писта. Като това, че гумите не знам си какво... Та, Тойота се опитват да се държат като Мъск за GR моделите си... клинчат!
  • #17
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Баси смешниците... но такава им е грижата за клиента, наред с хилядите им сервизни акции за опитните зайчета...
  • #16
    От най-глупавите съм ( преди 4 месеца )
    Затова в прав текст те моля да ми разшифроваш какво си искал да кажеш с това "Навярно си има причина, ама сега как да разбереш дали Тойота са прави, или клиента е прав" В случая Toyota ли се прави че повредата е дошла от вдигане на 140 км в час и двигателят е гръмнал защото клиентът е използвал неправилни гуми за такава скорост или клиента е прав, че това е абсурдна причина да ти се запали двигателя? Не претендирам да съм умен затова питам тебе? За всички нас глупаците е 100% сигурно кой е прав
  • #15
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Драги ми Смехурко, не е лошо след като прочетеш даден кратък текст на навярно родния ти език, да направиш опит да обмислиш прочетеното (справка PISA). Звучи ли ти като защита на Тойота написаното?! Прочети отново, помисли... ако пак ти звучи като написано от "защитаващ сектант" (погледни се в огледало), не пиши, пийни две ракии и помисли дали можеш да завършеш вечерно средно образование. Няма срамно в това, всички се учим до края на живота си.
  • #14
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Я кажи ти или другите сектанти, тази Toyota защо изгоря така лошо? Нали не е електромобил, а автомобилите са с ДВГ не се самозапалват? Или тази е идвала в български гараж да и слагат АГУ според митовете и легендите и е на 20-30 години не поддържана? Спортен автомобил на любимата марка само запалил се защото вдигнал 140. То затова любителите сектанти на тази марка не знаете колко ви харчат автомобилите с тази скорост.
  • #13
    До лудория ( преди 4 месеца )
    Ето че се появи първия сектант, който обяснява че Toyota е права В случая но ако марката беше Тесла щеше да я направи на пух и прах.. Виждаш ли разликата между сектантите и обективните хора? Ако си обективен, колкото и голям превърженик да си на Toyota, ще признаеш, че не са прави и няма как вдигането на 140 км в час със спортен автомобил да го повреди. Нито пък още по абсурдната версия, че гумите са счупили двигателя.
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз досега не съм вдиял "спортна" кола да дойде фабрично с гуми, които да и пречат да развие своя потенциал. Дори се учудва, че има гуми с индекс до 140? Най-ниското което ми е попадало е Т (180км/ч). Според мене историята е малко по различна, но разбира се, неправлно представена.
fallback
Последни