Toyota отказа да покрие гаранцията на GR Corolla, която избухна в пламъци по време на движение миналия месец, като от японската компания обявиха, че причината за инцидента е в гумите, които не са били пригодени за високи скорости.
Инцидентът е от средата на юни, когато бяха разпространени кадри от видеорегистратора в колата, на които се вижда как хот-хечът се движи със скорост от около 140 км/ч. В един момент двигателят отказва, а в купето започва да влиза бял дим. Шофьорът спира и веднага се обажда на пожарната, чиито екип пристига много бързо, но въпреки това предната половина на колата е унищожена.
Собственикът се обръща към Toyota, надявайки се на помощ при замяната на колата с това, тъй като тази е унищожена. От компанията обаче отказват, а като причина посочват, че GR Corolla не трябва да се кара с над 85 мили в час (135 км/ч), тъй като гумите на автомобила не са пригодени за подобни скорости.
Експерт от пожарната прави оглед на колата и открива малка дупка в горната част на блока на двигателя, както открива остатъци от масло върху турбокомпресора, дъното на двигателя, ходовата част и изпускателните тръби.
„Ръководството на собственика предупреждава да не се шофира с над ограничението на скоростта - се казва в отговора на Toyota. - Дори ако законовото ограничение на скоростта го позволява, не шофирайте с повече от 85 мили в час, освен ако автомобилът ви не разполага с гуми за висока скорост. Шофирането с над 85 мили може да доведе до повреда на гумата, загуба на контрол и възможно нараняване.
Собственикът на колата, а и не само той, не приемат подобни аргументи, тъй като GR Corolla идва от фабриката с гуми Michelin, които позволяват развиването на много повече от 85 мили. Гуми за по-ниски скорости обикновено се поставят само на ремаркета или се използват като резервни. Дори най-обикновени гуми от клас Q се справят без проблем със скорости от до 160 км/ч (99 мили), докато тези с оценка S или T са безопасни съответно до 180 км/ч (112 мили) и 190 км/ч (118 мили).
Въпреки това от Toyota са категорични, че няма да покрият гаранцията. В отговора до собственика се припомня, че по-рано тази година - на 12 февруари, колата е претърпяла друг инцидент, при който е получила щети по предната част. 30 дни преди пожара колата е посетила сервиз на марката за смяна на маслото и за отстраняване на проблем с горивото. Всичко това обаче не е свързано с отказа на производителя, като причината за него си остават именно гумите.