fallback

Stellantis ще убие марките, които не правят пари

Поне 4 от 14-те бранда в концерна изглеждат обречени

Концернът Stellantis има 14 марки в портфолиото си. В случай, че не ги помните всичките, ето ги: Citroën, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo и Maserati. Автомобилният гигант беше създаден в началото на 2021 г., когато PSA Group се сля с Fiat Chrysler Automobiles.

Цялата тази огромна гама обаче ще трябва да бъде рационализирана в един момент, признава и главният изпълнителния директор на Stellantis - Карлос Таварс, който заяви пред агенция Reuters, че някои марки може да бъдат спрени: „Ако не правят пари, ще ги затворим. Не можем да си позволим да имаме марки, които не правят пари.“ 

Босът не посочи нито една от марките, застрашени от спиране, но е ясно, че някои от тях са застрашени повече от другите. Експерти от индустрията посочват, че Stellantis вероятно ще се опита да да продаде Maserati и да убие Lancia и/или DS, но това са спекулации. Това, което е сигурно, че има няколко марки под гигантския корпоративен чадър, които са твърде големи, за да бъдат оставени да се провалят: Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot, Citroën, Jeep и Ram.

Останалите компании са уязвими, като това важи дори за Alfa Romeo. Времето ще покаже дали Stellantis ще запази Dodge и Chrysler, като последният изглежда особено застрашен, тъй като има само един модел в гамата си - остарелия миниван Pacifica.

Само преди 3 години Таварес обяви ведна след създаването на Stellantis, че концернът ще инвестира в 14-те марки през следващите 10 години. Те още не са изтекли, но вече има тревожни сигнали, че някои от компаниите няма да изкарат толкова време.

Stellantis е четвъртият по големина производител на автомобили в света, но управлението на толкова много автомобилни марки се оказва трудно в една все по-конкурентна индустрия. Акциите на концерна се понижиха тази година с 22 процента след по-слабите от очакваното финансови резултати през първата половина на 2024 г. Коригираният оперативен доход се срина с 40 процента, главно поради пазара в Северна Америка. Нетните приходи са намалели с 14%, докато нетната печалба е намаляла с 48%.

В Северна Америка продажбите са спаднали с 18 процента в сравнение с първата половина на 2023 г. Stellantis споменава, че доставките са намалели, защото четири модела са спрени от производство - Dodge Charger и Challenger заедно с Jeep Renegade и Cherokee. В допълнение, продажбите на Ram 1500 бяха по-ниски, защото пикапът премина през актуализация по средата на цикъла, която забави нещата.

На други места Stellantis претърпя шест процента спад в продажбите в региона на Разширена Европа и Южна Америка. В Близкия изток и Африка доставките се увеличиха с три процента, главно благодарение на утрояването на продажбите на Fiat.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не знам защо се мъчат, още като се събраха трябваше да пратят в историята всички марки и така и така използват една база с различни емблеми да бяха разработили имената подобно на телефоните. Серия А евтини, S висок клас, последвано от цифра показваща колко е голям или "+" и готово.
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За който е пропуснал коментарът ми, ама аз още понеделник ви казах че половината са им излишни.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 3 - За съжаление си прав. Бил съм в доста компании, когато са били млади - всичко търгвас идета,да правим нещо хубаво, хората да го потребяват, да им е полезно и насреща да се получава и печалба за усилието ... но с веррмето идват едни бездушни човечета, които изестват всички идеали и гледат само, да оптимизират.
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всичко за пари води до неизбежен фалит, то се и вижда надценени но слаби и кичозни модели от всичките им марки.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най-после
  • #1
    гост ( преди 3 месеца )
    Това е абсурдно Пежо 2008 се продава ката Опел Мока, Ситроен С3, Фиат 600, Фиат Панда, Джип Авенджър, Алфа Ромео Джуниър, сигурно пропуснах някой
fallback
Последни