fallback

Porsche ще запази Cayenne с ДВГ по-дълго от електрическия Taycan

Германският производител усеща все по-силно ефектите от слабите продажби на EV

Porsche се присъедини към други автомобилни производители в адаптирането на своята стратегия за електрификация към отслабващите продажби на изцяло електрически автомобили. Големият SUV Cayenne, задвижван от ДВГ, ще се произвежда по-дълго от планираното, докато производството на Taycan ще бъде съкратено.

Шефът на компанията Оливър Блуме се присъедини към колегата си от Audi - Гернот Дьолнер, като призна, че в Porsche не са оценили правилно ситуацията на пазара на електрически превозни средства. „Преминаването към електрически автомобили ще отнеме повече време, отколкото предполагахме преди пет години“, казва шефът на марката, който е и главен изпълнителен директор на групата.

Четвъртото поколение Porsche Cayenne ще бъде пуснато като електрически SUV (на снимките), както е планирано, съобщава Automobilwoche. Намерението обаче е да продължи изграждането на двигателя с вътрешно горене и plug-in хибрида до края на десетилетието. А това означава, че старата версия на Cayenne, базирана на модулната надлъжна матрица (MLB), ще продължи да се предлага.

Porsche Macan, от друга страна, вече няма да има двигател с вътрешно горене. Електрическата версия, базирана на Premium Platform Electric (PPE), вече може да бъде конфигурирана и ще бъде пусната на пазара през 2024 г. До момента са получени около 15 000 предварителни поръчки за този модел.

За сравнение, през първата половина на годината в света са продадени 8838 бройки от Porsche Taycan. Това съответства на спад от 51 процента. Разбира се, тук също се забелязва промяната на модела поради последния фейслифт. Поради спада в търсенето Porsche обмисля отмяна на една от двете смени на Taycan в завода в Цуфенхаузен. Първоначално електрическият модел се произвеждаше на три смени, т.е. денонощно.

„2024 г. е „година на преход", като почти всички модели ще бъдат модернизирани. През 2025 г. обаче очакваме „V-ефект", т.е. силно завръщане на продажбите. Тогава ще разполагаме с почти изцяло ново продуктово портфолио", допълва Блуме.

Промените в гамата включват излизането на фейслифт на Porsche 911, както и на новото поколение на Panamera. Подобно на Macan с двигател с вътрешно горене, Cayman и Boxster също ще отпаднат заради новите новите разпоредбите на ЕС за киберсигурност.

fallback
  • #12
    Илиян ( преди 1 месец )
    Електрически спортни коли имат смисъл само ако се сменя батерията за сравнително същото време на зареждане с гориво. Представи си, купуваш си електро порше, отиваш на Нюрбургринг, караш две обиколки и батерията е чао. Отиваш в "батеростанцията", натискаш някокко бутона, новата батерия е качена и караш още две обиколки и после пак така :) Колкото и да е неудобно, е по-добре отколкото да чакаш 50 минути да се зареди огромната батерия до 80% и да караш една обиколка.
  • #11
    анонимен ( преди 1 месец )
    9-ти, като нямате други смислени доводи се хващате като удавник за сламка - ама незаконно билло да караш с 1хх? Айде *** си търси друга опорка. Аман от "праведници", ама само когато им изнася..
  • #10
    PLAID ( преди 1 месец )
    Всички усещат ефектите от слабите продажби на ТЕХНИТЕ ev. Данните на JATO са факт: към юли 2024 най-продаваното МПС в Света е.... Model Y естествено! 1,223 млн. коли, следван от RAV-4 с 1,075 млн. Нищо ново под слънцето. Вечният шампион е един. Останалите се борят за място и се давят като власите на Дунава. Когато Мъск яде стъкло, онея нагъваха кюфтета. "Га ядохте кифтетата, ни ривахте, а?! А ся ривете" - Мъск
  • #9
    До 8 ( преди 1 месец )
    То ако става въпрос и Сандеро за 15К евро не е проблем да се кара с 120, но по твоите разсъждения изобщо не трябва да има Порше все пак в повечето държави е незаконно да се кара дори и с 140 в час
  • #8
    анонимен ( преди 1 месец )
    5-ти, за какво да давам 150к Евро за Порше, че да го карам с 120? За тези пари ще си взема 2 други, които хем имат повече пробег, хем пак мога да ги карам с 120? Че н всичкото отгоре и ще а по практични. Тайкана е теснотия до шия...
  • #7
    До 5 ( преди 1 месец )
    А еМакан със сигурност ще има по-малък пробег при висока скорост от Тайкан, но най-вероятно заради практичността отвътре и 20% по-ниска цена ще е по-продаван и вероятно е голяма част от обяснението за спада на Тайкан
  • #6
    До 5 ( преди 1 месец )
    Нали това ти се казва, че не върви точно след като значително вдигнаха пробега му и максималната възможна скорост на зареждане. Още преди фейса правеше по над 350 км с 120 км/ч макар, че и 120 не е нещо особено
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не вървят, защото ако го караш както трябва пробега е смешен. А да си купиш е-Порше да го търкаляш само до 100 е не просто безумно, ами най-лесния начин да проплееш едни пари.
  • #4
    До 3 ( преди 1 месец )
    Пишеш глупости, цените и преди фейса не бяха кой знае колко по-ниски при сравними варианти, а след фейса вече с малката батерия Тайкан има повече пробег отколкото с голямата преди фейслифта
  • #3
    До 1 ( преди 1 месец )
    За кои подобрения говориш? Продажбите не вървят защото подобриха цената, като върховия модел струва почти двойно. За да тръгнат продажбите трябва да намалят цените.
fallback
Последни