Porsche се присъедини към други автомобилни производители в адаптирането на своята стратегия за електрификация към отслабващите продажби на изцяло електрически автомобили. Големият SUV Cayenne, задвижван от ДВГ, ще се произвежда по-дълго от планираното, докато производството на Taycan ще бъде съкратено.
Шефът на компанията Оливър Блуме се присъедини към колегата си от Audi - Гернот Дьолнер, като призна, че в Porsche не са оценили правилно ситуацията на пазара на електрически превозни средства. „Преминаването към електрически автомобили ще отнеме повече време, отколкото предполагахме преди пет години“, казва шефът на марката, който е и главен изпълнителен директор на групата.
Четвъртото поколение Porsche Cayenne ще бъде пуснато като електрически SUV (на снимките), както е планирано, съобщава Automobilwoche. Намерението обаче е да продължи изграждането на двигателя с вътрешно горене и plug-in хибрида до края на десетилетието. А това означава, че старата версия на Cayenne, базирана на модулната надлъжна матрица (MLB), ще продължи да се предлага.
Porsche Macan, от друга страна, вече няма да има двигател с вътрешно горене. Електрическата версия, базирана на Premium Platform Electric (PPE), вече може да бъде конфигурирана и ще бъде пусната на пазара през 2024 г. До момента са получени около 15 000 предварителни поръчки за този модел.
За сравнение, през първата половина на годината в света са продадени 8838 бройки от Porsche Taycan. Това съответства на спад от 51 процента. Разбира се, тук също се забелязва промяната на модела поради последния фейслифт. Поради спада в търсенето Porsche обмисля отмяна на една от двете смени на Taycan в завода в Цуфенхаузен. Първоначално електрическият модел се произвеждаше на три смени, т.е. денонощно.
„2024 г. е „година на преход", като почти всички модели ще бъдат модернизирани. През 2025 г. обаче очакваме „V-ефект", т.е. силно завръщане на продажбите. Тогава ще разполагаме с почти изцяло ново продуктово портфолио", допълва Блуме.
Промените в гамата включват излизането на фейслифт на Porsche 911, както и на новото поколение на Panamera. Подобно на Macan с двигател с вътрешно горене, Cayman и Boxster също ще отпаднат заради новите новите разпоредбите на ЕС за киберсигурност.