fallback

Porsche ще запази Cayenne с ДВГ по-дълго от електрическия Taycan

Германският производител усеща все по-силно ефектите от слабите продажби на EV

Porsche се присъедини към други автомобилни производители в адаптирането на своята стратегия за електрификация към отслабващите продажби на изцяло електрически автомобили. Големият SUV Cayenne, задвижван от ДВГ, ще се произвежда по-дълго от планираното, докато производството на Taycan ще бъде съкратено.

Шефът на компанията Оливър Блуме се присъедини към колегата си от Audi - Гернот Дьолнер, като призна, че в Porsche не са оценили правилно ситуацията на пазара на електрически превозни средства. „Преминаването към електрически автомобили ще отнеме повече време, отколкото предполагахме преди пет години“, казва шефът на марката, който е и главен изпълнителен директор на групата.

Четвъртото поколение Porsche Cayenne ще бъде пуснато като електрически SUV (на снимките), както е планирано, съобщава Automobilwoche. Намерението обаче е да продължи изграждането на двигателя с вътрешно горене и plug-in хибрида до края на десетилетието. А това означава, че старата версия на Cayenne, базирана на модулната надлъжна матрица (MLB), ще продължи да се предлага.

Porsche Macan, от друга страна, вече няма да има двигател с вътрешно горене. Електрическата версия, базирана на Premium Platform Electric (PPE), вече може да бъде конфигурирана и ще бъде пусната на пазара през 2024 г. До момента са получени около 15 000 предварителни поръчки за този модел.

За сравнение, през първата половина на годината в света са продадени 8838 бройки от Porsche Taycan. Това съответства на спад от 51 процента. Разбира се, тук също се забелязва промяната на модела поради последния фейслифт. Поради спада в търсенето Porsche обмисля отмяна на една от двете смени на Taycan в завода в Цуфенхаузен. Първоначално електрическият модел се произвеждаше на три смени, т.е. денонощно.

„2024 г. е „година на преход", като почти всички модели ще бъдат модернизирани. През 2025 г. обаче очакваме „V-ефект", т.е. силно завръщане на продажбите. Тогава ще разполагаме с почти изцяло ново продуктово портфолио", допълва Блуме.

Промените в гамата включват излизането на фейслифт на Porsche 911, както и на новото поколение на Panamera. Подобно на Macan с двигател с вътрешно горене, Cayman и Boxster също ще отпаднат заради новите новите разпоредбите на ЕС за киберсигурност.

fallback
  • #2
    До 1 ( преди 1 месец )
    Сега се сещам, че другия вариант е ако новия Макан "краде" доста от поръчките за Тайкан..
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Конкретно за Тайкан е много странно, че продажбите падат след като значително увеличиха пробега. Като цяло просто преди мислеха, че ще продават ЕЛ колкото могат да произвеждат, но се оказа, че доста бързо производството дори надмина търсенето и сега ще е според колко ги подобряват
fallback
Последни