fallback

Цените на старите коли растат, защото новите са твърде скъпи

За 10 години употребяваните автомобили са поскъпнали с цели 60%

Средната цена на нов автомобил на пазара в САЩ е близо 50 000 долара, което изпраща много от купувачите на пазара на употребявани коли. И не е изненадващо, че и те поскъпват, при това сериозно.

Според скорошно проучване на iSeeCars средната цена на 10-годишен автомобил сега е 12 194 долара, докато през 2014 г. тя е била 7583 долара, което означава разлика от 60 процента. Увеличението съответства на по-висок пазарен дял за стари употребявани автомобили, който в момента е 22,7%. Казано по друг начин - все повече хора в Щатите купуват стари коли и плащат допълнително, за да ги получат.

Както вероятно мнозина се досещат, промените започнаха с пандемията от COVID-19. Пазарният дял в началото на 2020 г. е 15,1 процента, а средната продажна цена е 9135 долара. До 2022 г. дялът скочи до 19,2 процента, а цената достигна 12 549 долара.

„Тенденцията в цените на превозните средства представлява неизбежна приливна вълна - обяснява Карл Брауер, изпълнителен анализатор в iSeeCars. . Когато имате рязко покачване на цените на новите и малко употребявани автомобили, както се случи през последните четири години, няма спиране на въздействието на вълната върху по-старите автомобили, дори за такива, произведени преди повече от десетилетие.“

Проучването на iSeeCars обхваща 169 млн употребявани коли, продадени през последните 10 години и показва нещо много любопитно. Въпреки огромната популярност на SUV, седаните, хечбековете и комбитата също са много търсени. Лидер сред моделите е Hyundai Sonata, който отбелязва огромно увеличение от 484,3 процента в пазарния дял сред колите на 10 или повече години. Subaru Legacy, Impreza и Impreza wagon също са в челната петица заедно с Mercedes-Benz C-Class.

„Въпреки че не са толкова популярни сред купувачите на нови автомобили, по-старите седани, комби и хечбеци печелят пазарен дял на пазара на употребявани автомобили - посочва Брауер. - Тяхната по-ниска цена, по-лесна употреба и по-висока горивна ефективност ги правят отлична алтернатива на по-големите SUV, които не само само са по-скъпи, но имат и повече разходи за гориво и застраховка.“

fallback
  • #11
    бъчваря ( преди 3 месеца )
    ...акумулатор на 7-*** година, още не съм сменял втория. По електрониката никакви ремонти, освен две крушки- къси и габарит, но там имах леко произшествие и вероятно затова и изгоряха. Против о на всички писания преди 10-15 години, че новите автомобили били по-лоши от старите без много електромика...ами ето, аз за 13 години и един ремонт нямам по електрониката. А тя е доста, понеже и поръчах доста екстри. Затова ще си карам Фиестата докато мога. Яка поддръжка, качествен бензин и това е.
  • #10
    бъчваря ( преди 3 месеца )
    От друга страна, колата навъртя 100000 км май месец, тлест за 13 години. Защо да я сменям, след като дори да я продам за 7-8000, то ми трябват още поне 50к за нова. Абсурд. Навремето тук се дразнех е на теми Форд, Фолксваген, Тойота и т.н., но ето, Фиестата е на 13 години, 100к км и ремонтите са на пръстите на едната ръка. Два носача смених заради калпавите пътища, едни втулки на задно окачване за стотинки и общо взето това са ремонтите. Всички свързани с пътищата ни.
  • #9
    бъчваря ( преди 3 месеца )
    Абе аз затова не си сменям Фиестата, която купих 2011-та за 26000 лева,5000 от които бяха допълнителни екстри. Сега отивам в Мото Пфое да видя какво става, там Фиести отдавна не продават, а най-евтината Пума е 47000 лева. Ако тръгна и екстри да слагам, сигурно стига 55-60к. Това е над двойно увеличение на цената. Ако погледна заплатата си 2011 и сега, то разликата е около 60-70%. Дефакто се оказва, че или колите са поскъпнали много или аз съм обеднял, макар да работя една и съща работа от 25 г
  • #8
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Фейслифт и бум 10к отгоре за минимални козметични промени, но за високите цени са виновни и хората, аз лично нова кола без 15-20% надолу никога не съм взимал, не се връзвам на изкуствен дефицит и подобни измами.
  • #7
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю чака да поскъпнат още,да продаде нафтенката на сметка и да си купи Тесла.Неговите сметки са вечно без кръчмар.
  • #6
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Инфлацията няма връзка към доходите ти. Официалната инфлация според американската статистическа организация приравнява 7583 долара от 2014 на около 10200 долара сега. Тоест има повишение с около 20% на цените без инфлацията. Но ако добавим неравномерно поскъпване на автомобили над инфлацията, по-скоро няма да има разлика. То и аз още помня вафла Боровец за 25 стотинки, ама вече гони левче...
  • #5
    Абе, вярно но не съв ( преди 3 месеца )
    Че са скъпи спор няма, но също е вярно че СРЕДНАТА цена е по-висока заради повече задължително оборудване на автомобилите и поради това че хората купуват все по-скъпи коли. Ако преди купуваха Клио - сега Каптур. Ако преди беше Ярис сега е крос.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #3, обезценяването на парите е факт, но се брои само ако доходите се покачват. Т.е. ако една кола е струвала 20 000 лв и заплатата ти е била 1500 лв, а сега същата кола струва 30 000, но заплатата ти е станала 2000, то колата е поскъпнала с 20%. Ако пък заплатат ти е станала 2250 лв, колата направо не е поскъпнала. Но ако заплатата ти е същата (какъвто е случая при мен, щото шефа не ще да ускорява спиралата на инфлацията с повишаване на заплати), колата отвсякъде си е поскъпнала с 50%
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Взето ли е предвид обезценяването на парите за последните 10 години?
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И обратното също е вярно. Цените на старите коли падат, защото цените на новите падат.
fallback
Последни