IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Босът на Renault поиска нов график за преминаване към EV

Продажбите на електрически коли не вървят в правилната траектория, убеден е Лука де Мео

Лука Де Мео, главният изпълнителен директор на Renault, е последното голямо име в автомобилната индустрия, което хвърли съмнения относно прехода към електрически автомобили през следващото десетилетие. Босът предупреди, че продажбите не вървят в „правилната траектория“. В Европа предложената дата за производителите да преминат изцяло към електромобили е 2035 г. Говори се, че лейбъристите могат са я свалят до 2030-а в Обединеното Кралство.


Лука де Мео, Renault 5


Но Лука Де Мео, шеф на Renault, предупреди, че клиентите не са готови да преминат към превозни средства, задвижвани от батерии. Той призова за „повече гъвкавост в графика“.  Лука Де Мео изрази съмненията си в интервю за френския финансов всекидневник „Les Echos“ тази седмица. Той каза, че сега производителят на автомобили поема цялата тежест да намали разходите, ако иска да постигне целите си при коли на батерии.

Последните избори в ЕС, идващи във време на слабо търсене на електрически превозни средства, предизвикаха нарастващи призиви за отмяна на крайния срок, който трябва да бъде преразгледан през 2026 г. Говорейки пред френския вестник, шефът на Renault каза: „Имаме нужда от малко повече гъвкавост в графика“.

Де Мео, председател на ACEA (Европейската асоциация на автомобилните производители), е една от най-влиятелните личности на континента. Той има над тридесет години опит в сектора, като започва кариерата си в Renault през 1992 г. Преминава през различни позиции в Toyota, Fiat и Volkswagen Group. Връща се в Renault като главен изпълнителен директор през 2020 г.
 
 
Лука ди Мео


След призива за повече гъвкавост на датата, определена за забрана на продажбите на нови бензинови и дизелови автомобили в Европа, Де Мео добави, че би било „сериозна стратегическа грешка чисто и просто да се изостави целта поради текущото забавяне на пазара“. Запитан за амбициите на Renault да стане марка само за EV до 2035 г. в контекста на слаб вътрешен пазар, Де Мео каза: „Истината е, че все още не сме на правилната траектория за постигане на 100 процента електрически автомобили до 2035 г. Това . Ако клиентите не ни следват, ние всички сме отговорни. Трябва да намалим разходите“.

Автомобилният сектор е изправен пред различни предизвикателства, когато става въпрос за убеждаване на шофьорите да купуват електромобили. Високи цени, страхът от малкия пробег и липсата на инфраструктура за зареждане остават основни притеснения на пазарите. Свиването на разходите за живот, регулаторната несигурност и конкуренцията от Китай също оказват влияние върху прехода към електромобили.
 
 
Ford


Производителите правят драстични промени в своите графици, за да се откажат от новите модели с двигатели с вътрешно горене. Миналата седмица Ford призна, че сменя плановете да продава само електрически автомобили в Европа от края на десетилетието. В интервю Марин Джая, шеф на Ford Model E, каза, че „несигурността“ около търсенето на EV и законодателството са ги принудили да отложат. отказа от бензинови и дизелови модели. Той допълни, че 2030 г. е „твърде амбициозна“ цел. И потвърди, че компанията  ще продължи да предлага нови хибридни автомобили в Европа след тази дата.
 
Шефът на Fiat също наскоро потвърди, че ще  пусне отново бензиновата версия на своя градски автомобил 500. Според Оливие Франсоа новият „мек хибрид“ Fiat 500 Ibrida ще пристигне в началото на 2026 г. поради „по-бавното от очакваното навлизане на EV в Европа“. Просто по-възрастните водачи си искат старите горива. 

Германският автомобилен гигант Mercedes-Benz тази година обяви, че ще удължи производствения цикъл на един от най-продаваните си автомобили с вътрешно горене поради опасения относно навлизането на EV.  A-Class хечбек, който трябваше да бъде оттеглен до края на тази година, ще продължи да се произвежда до 2026-а като част от по-гъвкава стратегия на Mercedes за преминаване към електромобили. Audi намали пускането на EV модели поради спадащо търсене, докато VW също коригира производствените си мощности заради комбинация от недостиг на части и по-ниски от очакваните продажби.
 
 
Акио Тойода


В Япония бяха още по-резки! Акио Тойода, председател на Toyota, каза през януари, че електрическите превозни средства никога няма да доминират автомобилния пазар и да съставляват не повече от една трета от глобалните продажби. Според него батериите не са отговорът, когато един милиард души по света живеят без електричество: „Ние също доставяме превозни средства в тези региони, така че само опцията BEV не може да осигури транспорт за всички“, каза той, „Без значение какъв напредък имат електромобилите, мисля, че те ще имат само 30 процента пазарен дял.“.

През май  големите японски марки Toyota, Mazda и Subaru се договирха да пуснат по-малки бензинови двигатели, които да използват заедно с хибридната технология и да приемат екологични биогорива за по-ниски емисии. Toyota, най-големият продавач на автомобили в света, описа разработката като „прероден двигател“.

Босът на Aston Martin Ланс Строл също каза, че ще пролъжат да правят коли с ДВГ до момента, в който от регулаторите им забранят. Причината -  намаленото търсене на електромобили. Ще продължим да ги правим [бензинови автомобили], докато ни е позволено да ги правим. Винаги ще има търсене, дори след като се свие“, каза Строл през април.

 
Jaguar F-Pace 90 Anniversary Edition


Но докато много марки автомобили отлагат плановете си да станат електрически, Jaguar е на другия полюс. Британският производител на автомобили - сега собственост на индийската Tata, остави само един модел на бензин. Амбицията е да стане първата изцяло електрическа, луксозна марка от следващата година.
 
 

0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 3 месеца )
    Ха,ха, ама и в САЩ и Германия ли например държавата им е направила бензиностанциите и после са ги раздали на частници? В случая трябва да цитирам Митьо Бустеров - това което виждаш от твоята тераса не меродавно за света като цяло.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Не съм 17 ( преди 3 месеца )
    "До 17,докато зареждането на ток продължава поне 10 пъти повече от колкото на бензин и то за някакви си 100-200 км няма как да ме убедиш,че тока ще се наложи над бензина" ако зареждаш всеки ден в къщи, винаги ти отнема 10 секунди независимо дали зареждаш за 100 200 или 400 км. 3650 секунди - 56 минути на година за 36 500 - 150 000км. Под минута на 1000 километра. На тебе колко ти отнема? Да беше казал висока цена, липса на зарядни, че пътуваш по 1 000 км всеки божи ден и други подобни.
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Рено 5 и Клио не гниеха. Реното 1.1 беше с LPG, и като се натоварим компания от 4 момчета с багажа (някакви дрехи и много алкохол) за морето, в проходите повече от 60-70 беше направо опасно. С него само веднъж съм вдигал 120 и приятелката ми ме помоли да намаля, защото според нея колата се разпадала. :) А Меган-а - по-спомен беше 1999, но докаран от тогавашна Холандия, та за ръждата... Само по пода и двете греди, панелите нямаха ръжда.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 17,докато зареждането на ток продължава поне 10 пъти повече от колкото на бензин и то за някакви си 100-200 км няма как да ме убедиш,че тока ще се наложи над бензина. Като най добро е хибрида,което не те ограничава в пробега заради бензиновият мотор който изпълнява ролята на генератор на ток. Останалото само на ток е несерьозно и не става за дълъг път.
  • #21
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 15,с Рено 5 дори с 1.1 мотора няма как да те изпреварват тировете,защото скоростта му е доста дори над 120 км/ч, а за сведение след Рено 18 и то ранните години на производство последната му серия от 1986г. и всички модели на Рено след това се поцинковат на 100% изцяло,а За Меган просто е изключено освен ако не си попаднал на някой сбирщайн събиран от кол и въже за да гние така.
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 14 мрежата от бензиностанции едно време бяха осигурени от държавата,а после в "демонокрацията" ги взеха мутри и прочее и до днес ги държат,като с натрупване на капитала създават нови,но основната база бе изградена от държавата,а тия само цуцат и трупат капитал на база на льольовци като теб.Тук не става въпрос за изграждане на една станция а за много из цялата страна дори и в най-отдалечените кътчета.
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 10 и коя ента употреба ти е Мегана,защото моя 1,6 16 V,2005г. нямам никакви грижи и такива дефекти не са се случвали,а и други не съм чувал да ги имат.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Дежавю ( преди 3 месеца )
    Тези мантри и диританби ги слушаме от 20 години от всички изброени В статията автомобилни компании. Имаше само кратък период в който всички обясняваха Колко са хубави електромобилите и как е дошло време за изоставяне на ДВГ. Това бяха годините в които Тесла печелеше повече от тях и всички се втурнаха след огромните печалби от EV и си мислеха че ще продължи вечно. После ги удари шамарът на ценовата война между Tesla и китайците. Печалбите изчезнаха, а с тях и желанието да произвеждат EV.
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На мен ми е любопитно, да питаме антиелектриците каква е дефиницията за НИКОГА и след колко години ще дойде НИКОГА? Защото всички шефове на автомобилни компании се притесняват че не могат да преминат на 100% електромобили до 2030 година а ще е по-късно, а само шефът на Toyota продължава да вярва, че електромобилите никога няма да прескочат 30% пазарен дял и продължава да повтаря тази мантра на сектантите си, които му вярват, както му вярваха за водорода само до преди година. Или пък още вярват?
  • #16
    3 rate up comment 6 rate down comment
    PLAID ( преди 3 месеца )
    Не е достатъчно да си пуснеш телефона в ало бг и да мислиш, че всички ще те налазят. Трябва да СТАВАШ, кака. А вие до един НЕ ставате. Правите ми некви халтурки с колички от Зайо Байо с батерии от дистанционно и подсмрък що никой не ги купува... Ъхъ-хъъъ ;( Plaid разлуфти втулките на автомобилния свят и сега всеки ходи на шпагат и му се вижда обелка от домат.. 1 трилион чиста ПЕЧАЛБА годишно от Optimus 3-та генерация, тия ми се молят за отсрочка да правят още бойлери Искра... ако може до 3000г.