IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионите за храна са отговор на скъпите наеми за заведение

Цената на нов стига 100 000 евро, VW, Citroen и Piaggio предлагат хитови модели

Мобилните ресторанти се превърнаха в хит при бизнеса с храненето. Модата тръгна преди много години от САЩ, популярна е особено в Италия, а не рядко виждаме тези симпатични камиончета и у нас. Ето новите тенденции и необходимите бюджети.
 
 
камиони за храна


Тези мобилни заведения са превзели тотално фестивали и панаири. Родиха се в Щатите като отговор на все по-скъпите наеми в големите градове. И създадоха поколения готвачи, които успяваха в улични условия да измайсторят сандвичи и какви ли не вкусотии. Кризата през 2008 година даде тласък на камионите за хранене.

В Италия, например, започнаха с бургери, но сега процъфтяват оригиналния заведения, които предлагат регионални специалитети, традиционните за дадени етноси ястия и…пица, разбира се. Но от най-високо качество. В тях работят предимно млади хора, които мечтаят да променят живота си към нещо по-забавно, като търсят свободата на улицата и постоянен контакт с хората. И определено печелят все повече територия.
 
 
камиони за храна


Технологичните иновации засилиха този бизнес. С появата на по-интелигентно и по-компактно оборудване може да се готви практически всичко в кухнята на четири колела. Да, това е против идеята, че за да се нахраните добре, непременно трябва да седнете на маса в ресторант. От една страна, камионите  започнаха да предлагат оригиналния ястия. Instagram направи останалото, превръщайки тези хора с истински звезди. Камионите за храна също така са автомобилната еволюция  в този бизнес. Тя започна от  количките на уличните търговци, премина през продавачите на хот-дог в ъглите на Ню Йорк, рекламирани по безброй филми и телевизионни сериали.
 
Да започнеш сега този бизнес не е лесно в страни като Италия, например, където е особено популярен. Минава се през бюрократични процедури като лицензи, курсове и патентен данък. Но докато за тях трябва повече търпение,  основният разход идва от самия автомобил – независимо дали е камионче Ape, което се скита из града, или кемпер пред стадиона. Неслучайно мнозина решават да започнат с употребявано превозно средство, което върви от 20 000 до 50 000 евро. Без в тези цифри да включваме средствата за евентуални промени в тях.

По-евтини алтернативи са наем или така наречената кухня с ремарке. Последната изисква по-малък бюджет, но очевидно е по-малко привлекателна от класическия вариант. При нов камион за храна цената може да варира от 20 хиляди до 100 хиляди евро. Създаването преминава през различни фази, всички важни за получаване на отличен продукт. Италия има специализирани компании като Street Food Design, StreetFoody, Bbm, Fac, Vs, които проектират превозни средства въз основа на най-разнообразни заявки. 


камиони за храна


Въпреки това, винаги се започва от голо шаси, върху което специализиран персонал продължава да създава структурите, които да бъдат монтирани. Дърводелцинте работят по вътрешното обзавеждане, за да отговаря на необходимите стандарти за качество. След това преминаваме към изграждането на хладилни , хидравлични , газови и електрически системи. И накрая, идва ред на покритията , усъвършенстването на естетическите детайли и персонализирането на автомобила с лога, графики и цветове.

 Изборът на необходимото оборудване е ключов и зависи от вида храна, която смятате да предлагате. Като цяло  включва  скари, фритюрници, хладилници и работни станции, а цената може да варира от 5 хиляди до 25 хиляди евро. Моделите? Бедна ви е фантазията колко много варианти вече има. Но все пак трябва нещо, с което готвачът да блесне в социалните мрежи. Хит са камиончета VW T1, Citroen Type H и гореспоменатият Ape Piaggio.

И накрая идва задължителното разположение в близост за станция за презареждане. Иначе може за закъсате, докато правите поредния бургер.
 
 

0 от 500