fallback

Ново правило в ЕС вдига цените на plug-in хибридите

Ако искате такъв автомобил, купете го до края на годината

Ако търсите нов автомобил, но електрически модел не влиза в плановете ви, plug-in хибридът (PHEV) може да бъде добра опция, стига да го закупите преди края на годината. От 2025 г. PHEV ще бъдат значително по-скъпи, като субсидиите за тях в много държави от ЕС отпадат. Но това не е единствената причина за увеличението на цените им.

Ясно е, че електрическите автомобили не са настоящето, нито бъдещето, поне в краткосрочен и средносрочен план. В един момент те бяха единственият вариант пред производителите за намаляване на средните средните емисии на CO2 на цялата гама, но техните продажби все още са далеч от очакванията. Така основното решение се оказват именно plug-in хибридите, които набират все по-голяма популярност.

Това обаче може да се промени догодина, когато потребителите ще бъдат неприятно изненадани. Разбира се, увеличението на цените зависи от производителите, но то изглежда почти сигурно. А причината е, че миналата пролет ЕС анализира данните за разхода на гориво и електрическата енергия от PHEV, след като принуди производителите да инсталират допълнително измервателно устройство на борда на тези модели.

Целта не беше нищо друго освен да се открият отклонения, за които се знае, че съществуват, но бяха необходими данни, за да се потвърди и да се предприемат мерки. Извършеният подробен анализ принуди Европа да предложи по-голяма прозрачност на тези потребления, като създаде нов регламент, който ще влезе в сила на първия ден от 2025 г., а това е следствие от злоупотребата, която се извършва от тези автомобили с ниски емисии, обикновено, под 50 г/км.

Тестовете по време на фазата на одобрение показват резултати за потреблението и емисиите, които са частично верни или изобщо не са верни. Измерването се извършва при напълно заредена с енергия батерия, но по-голямата част от собствениците не я зареждат редовно, така че двигателят с вътрешно горене продължава да играе основна роля. И съответно да отделя вредни емисии.

Новите правила ще включват два теста на еднакво разстояние, но със заредена и разредена батерия, така че анализът на двата теста ще предложи резултат без емисии и друг с емисии. И въпреки, че PHEV предупреждава, че няма енергия за повече електрическа автономност, в действителност има остатък, защото батерията никога не е напълно разредена, така че при определени обстоятелства електрическият мотор все още може да поддържа двигателя с вътрешно горене.

Двата получени резултата ще бъдат разглеждани въз основа на предполагаемата употреба на електричество. Така ще се получи по-строг коефициент на полезност, което означава, че емисиите ще бъдат по-високи. Марките ще трябва да успеят да изравнят стойността на емисиите преди и след новия тест. А това може да стане по два начина - или чрез корекции на двигателя, тоест намаляване на мощността, или с поставяне на устройства за намаляване или увеличаване на електрическия пробег. А тези устройства струват пари, което ще увеличи цената на самия модел и ще удари по джоба на крайния потребител.

fallback
  • #31
    Абсурд ( преди 4 месеца )
    Европа ще наказва плъгин хибридите, задето някои купувачи са пълни оли го френи...
  • #30
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Под 6 секунди 0 до 100. Почти 600л багажник + падащи равно задни седалки. Качеството на материалите са подобрени сравнение с първата генерация, возията/окачването е подобрено и журналистите я хвалят много колко комфортно вози, много добре шумоизолирана, изключително добър софтуер, над 500км с едно зареждане, стъклен покрив, отоплящи и обдухващи предни седалки, отоплящи задни, всички safety екстри, и още.....Коя друга кола за 42хил евро има всичко това?
  • #29
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Не съм карал електричка все още, но все повече чета за тях, гледам ревюта, клипове на собственици с по +200хил км опит вече, и нещата не изглеждат зле!!! Все повече и повече ме привлича новата Тесла модел 3. Има логика в електричката- особено след като евентуално ще съм и първи собственик и ще я държа не повече от 4 години. В този случай мисля дори е перфектния автомобил за пари+разход+performance. Не намирам друга кола на пазара със същите показатели като Тесла модел 3 в момента. Коментари?????
  • #28
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Истината е че електоромобилите се развиват и се търсят. Това че в България сме бавноразвиващи се и не харесваме, и не признаваме новите неща(каквито и да са били - ваксини, електрически коли, депутати......) не означава че те не са добри. Разбира се всеки си преценява какво може да си позволи и кое е най-добро за него. Колко от хората тук карат по 1000км всеки ден? За всекидневна употреба електричката би била чудесна, ако има добра инфраструктура там където се ползва!!! Аз съм с хибрид, но......
  • #27
    До 26 ( преди 4 месеца )
    Трябва ли да съм бил болен от спин или да съм карал хибрид, за да ги коментирам? Трябва ли от личен опит да давам съвет да се избягват? Ако си ги имаш ползвай си ги със здраве и не ни ги препоръчвай. Porsche хубав автомобил ли е? Притежавал ли си? Е откъде знаеш тогава хубав ли е или не?
  • #26
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тесльо тротинетката е форумен феномен, който обяснява на каращите с години хибриди колко са се минали че не карат електромобили, докато самият той кара кара канцерогенен дизел, а електромобили е виждал само в Ютюб. Гьoнсурат от класа.
  • #25
    Хибридният ( преди 4 месеца )
    До 20: 1) 11.4кВтч/100км; 2) 10; 3) 10 пъти по 5 секунди, колкото да включиш щепсела в гаража; 4) по-ефективен е; 5) Това за електромобила не може да е вярно. С хибрида при 136 км/ч средно за движение ще вземеш 1000 км за 7:25 мин, с включени 5 мин за едно зареждане на резервоара, като при пристигане ще имаш над половин резервоар, т.е. няма да ти се налага пак да търсиш къде да заредиш, а можеш да се паркираш безгрижно.
  • #24
    Leberknoedl ( преди 4 месеца )
    Поправка, да се чете: "безволеви плужeци с мазoхистични налконности"
  • #23
    Leberknoedl ( преди 4 месеца )
    Електромобилите са за безволеви *** с мазoхистични налконностi, които имат нужда някой да им казва кога и за по колко време да спират. Нормалните хора предпочитат сами да си вземат решенията. Затова в сегашния си вид електромобилите с батерии няма да се наложат, колкото и събсидии да изсипят по тях.
  • #22
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Предното мнение е мое. Плъгина го зареждаме в гаража преди това имахме Пасат 2.0 тди 4х4 и Хюндай и30 1.4 бензин. Харчеха еднакво :) ама пасата беше като ракета сравнение с атмосферен бензин. Според мен все още дизела няма какво да го бие като разход и гъвкавост. Редовно обикаляме от север на Юг по черноморието. Великата тесла ще трябва да я зареждаш всеки ден ако решиш да идеш от Бургас до Иракли днес и до Велека утре. Айде намери бързи зарядни около Царево или Варвара.
fallback
Последни