fallback

Ново правило в ЕС вдига цените на plug-in хибридите

Ако искате такъв автомобил, купете го до края на годината

Ако търсите нов автомобил, но електрически модел не влиза в плановете ви, plug-in хибридът (PHEV) може да бъде добра опция, стига да го закупите преди края на годината. От 2025 г. PHEV ще бъдат значително по-скъпи, като субсидиите за тях в много държави от ЕС отпадат. Но това не е единствената причина за увеличението на цените им.

Ясно е, че електрическите автомобили не са настоящето, нито бъдещето, поне в краткосрочен и средносрочен план. В един момент те бяха единственият вариант пред производителите за намаляване на средните средните емисии на CO2 на цялата гама, но техните продажби все още са далеч от очакванията. Така основното решение се оказват именно plug-in хибридите, които набират все по-голяма популярност.

Това обаче може да се промени догодина, когато потребителите ще бъдат неприятно изненадани. Разбира се, увеличението на цените зависи от производителите, но то изглежда почти сигурно. А причината е, че миналата пролет ЕС анализира данните за разхода на гориво и електрическата енергия от PHEV, след като принуди производителите да инсталират допълнително измервателно устройство на борда на тези модели.

Целта не беше нищо друго освен да се открият отклонения, за които се знае, че съществуват, но бяха необходими данни, за да се потвърди и да се предприемат мерки. Извършеният подробен анализ принуди Европа да предложи по-голяма прозрачност на тези потребления, като създаде нов регламент, който ще влезе в сила на първия ден от 2025 г., а това е следствие от злоупотребата, която се извършва от тези автомобили с ниски емисии, обикновено, под 50 г/км.

Тестовете по време на фазата на одобрение показват резултати за потреблението и емисиите, които са частично верни или изобщо не са верни. Измерването се извършва при напълно заредена с енергия батерия, но по-голямата част от собствениците не я зареждат редовно, така че двигателят с вътрешно горене продължава да играе основна роля. И съответно да отделя вредни емисии.

Новите правила ще включват два теста на еднакво разстояние, но със заредена и разредена батерия, така че анализът на двата теста ще предложи резултат без емисии и друг с емисии. И въпреки, че PHEV предупреждава, че няма енергия за повече електрическа автономност, в действителност има остатък, защото батерията никога не е напълно разредена, така че при определени обстоятелства електрическият мотор все още може да поддържа двигателя с вътрешно горене.

Двата получени резултата ще бъдат разглеждани въз основа на предполагаемата употреба на електричество. Така ще се получи по-строг коефициент на полезност, което означава, че емисиите ще бъдат по-високи. Марките ще трябва да успеят да изравнят стойността на емисиите преди и след новия тест. А това може да стане по два начина - или чрез корекции на двигателя, тоест намаляване на мощността, или с поставяне на устройства за намаляване или увеличаване на електрическия пробег. А тези устройства струват пари, което ще увеличи цената на самия модел и ще удари по джоба на крайния потребител.

fallback
  • #71
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Бавно развиващите се българи, както вече писах сме винаги против всякаква нова технология. До скоро всички бяха твърдо против хибридите, сега те са супер!!! А не, че изключително много хора не признават и тях и Ладичката на газ е най добре, че не дай си боже да се развали батерията..... А най-новите технологии (вярно имат много на къде да се развиват, също и инфраструктура ...) са изключително зле за нас!!! Защо просто не си признаем че ни е скъпо и не можем да си позволим - хубаво ама скъпо
  • #70
    До Мда ( преди 4 месеца )
    Твоя хибрид с каква мощност се зарежда? Колко километра най-бързо зареждаш за 10 минути, за които нормален електромобил зарежда 30-40kWh които при градско шофиране са около 300 км които средностатистически шофьор изминава за десетина дни? Ако заредиш за секунди"10 секунди" една нощ или един работен ден, Колко километра ще минеш? При посоченият от тебе разход от 10 на 100 един електромобил ще измине 800 км и ще зарежда три пъти за два месеца и ще му остане ток.
  • #69
    До 67 ( преди 4 месеца )
    Не беше нужно да пишеш и с друг Ник за да ти повярваме че на четирите зарядни в Ихтиман е станала опашка от 4 електромобила. Как точно си представяш опашка на четири бензиноколонки съставена от четири автомобила? Сега погледнах че от двете страни на пътя в Ихтиман има две зарядни с по две колонки. Както казах, проблемите с бързото движение по магистралата се решават преди покупка на електромобила. След като си купил електромобил с 100kW "бързо" зареждане, вместо 250-350kW, после решения няма!
  • #68
    До 65 ( преди 4 месеца )
    "Хибрида задоволява повече нужди от електричка,поне за сега! Факт!И затова се продават повече!Факт!" А още по-голям факт е, че при една и съща цена на хибрид и електромобил С 500 км пробег и поне 250 kW зареждане, 90% няма да погледнат хибрида, а 50% от останалите ще са сектанти, който нямат нужда от хибрид, защото електромобила им върши същата работа. Само 5% биха имали нужда от хибрид с който да изминават повече от 500 км на ден редовно. 98% от шофьорите нямат такива нужди и минават под 100
  • #67
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Когато се наредят 4-5 модерни електрифицирани гастери които са решили да пътуват пакет до Австрия и ви е готова опашката. Голямо чудене, голямо недоверие. Тук повечето фенове на електричките май никога не са излизали от панелките. Тия бензиностанциите по Тракия задръстват, че 10 зарядни няма да задръстят. Я излезте малко, токава пишете бе
  • #66
    Мда ( преди 4 месеца )
    Митьо, когато искам си го зареждам хибрида,не ми дреме колко време и къде!Като спра на бензиностанция ако има свободна зарядна го включвам,без значение за 5-10-20 мин. Нали ти беше този умник дето твърдеше,че всеки като спре на бензиностанция седи поне по 30мин?За моите нужди хибрида е супер!Пести ми в града,извън града също е икономичен.Знам как да го карам!И не се съобразявам има ли няма ли зарядни и коли на тях!Ти още си на дизел,нали?
  • #65
    До 59 ( преди 4 месеца )
    Ами може да се смееш колкото си искаш, но пишеш абсолютни смешки! Една РАВ4 хибрид е много по добра технология от един авентадор например!Когато става въпрос за семеен автомобил с който до стигнеш до отдалечен плаж например! Схващаш ли разликата между технология и нужда от нея!Една совалка е много по технологична от тесла,ама не си купувате совалки!Не че и тесли си купувате!Хибрида задоволява повече нужди от електричка,поне за сега! Факт!И затова се продават повече!Факт!
  • #64
    Мда ( преди 4 месеца )
    До 52 - даже не можеш да четеш драги! Никъде не съм писал, че са чакали тесли!Изглежда ти си теслопитек за който електричка автоматично значи тесла! Но не, не е така, електрички много, тесла е само една от тях и продават все по малко!
  • #63
    Мда ( преди 4 месеца )
    До 53 - ами да бях ти ги снимал като не вярваш бре! Факт е! Тесла между другото нямаше! И само две бяха с БГ регистрация! Дали са заблудени, дали не са знаели къде да търсят други, техен проблем! Бяхме там 15 мин и тия на зарядната и тия наредени до тях седяха и се гледах умно! Двама ходиха да се питата колко още ще зарежда да знаели какво да правят! Казвам какво съм видял, това че повечето електропитеци са прости си е техен проблем.С бензиностанциите подобен проблем не съм видял!
  • #62
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тоест оттук нататък ще се възползвам от вашата опорна точка че електромобилите харчат 10 на 100 в града, щом всеки хибрид с доста по-лоша рекуперация го може. Даже клип ми пуснаха за доказателство. Обаче най-много ви се радвам на техническата неграмотност, че ако си пуснеш климатика по пътя за морето, ще ти бутне 80kWh батерия за 3 часа и няма да успееш да стигнеш, затова отваряш прозорците. Но пък в клипа с prius пича си кара 3 часа на включен климатик в града с 10kWh батерия и ОК с разход 10
fallback
Последни