fallback

Как да увеличите максимално пробега на електромобил по магистралата?

Следването на няколко прости съвета ще ви позволи да изминете по-голямо разстояние

Автомобилите с ДВГ обикновено са по-ефективни на магистрала. Но при електромобилите е точно обратното, като те се представят по-добре в града, където работят на празен ход и зареждат батериите си с регенеративно спиране. На магистралата някои електромобили (не всички) обаче трудно постигат обявения от производителя пробег, като разликата при някои модели е сериозна.

Именно обхватът при движение по магистрала е едно от основните притеснения на евентуалните купувачи на EV. Няма универсално решение на този проблем, но има няколко трика, които собствениците на коли, задвижвани изцяло на ток, могат да използват, за да са сигурни, че тяхното превозно средство ще постигне максимален пробег между спиранията за зареждане.

Подгответе кабината преди да тръгнете

Много електромобили предлагат опция за предварително загряване или охлаждане на салона. Когато това се прави, докато електромобилът е закачен на зарядно устройство, консумираната енергия идва от мрежата, а не от батерията. Постигането на подходяща температура с помощта на климатика не изисква много енергия, а и става сравнително бързо. Предварителната подготовка е още по-важна за собствениците на EV през зимата, тъй като отоплението на купето обикновено изисква повече енергия, отколкото охлаждането му.

Проверете налягането на гумите

Гумите естествено губят налягане с течение на времето. Изпускането на въздух от гумите увеличава тяхното съпротивление, което увеличава и енергията, необходима за движение на автомобила напред. Извличането на повече енергия от батерията ограничава пробега. Повторното напомпване на гумите до препоръчаните от производителя стойности помага за справяне с това явление.

Шофирайте по-бавно

По-бавното шофиране изразходва по-малко гориво. Електромобилите получават енергията си от батерии, а не от вътрешно горене, но принципът е същият. Колкото по-бързо шофирате по магистралата, толкова повече енергия ви трябва, за да преодолеете съпротивлението. Това явление става по-изразено с увеличаване на скоростта. Ще постигнете по-голям пробег, когато сте малко под ограничението на скоростта, а не когато го надвишите с 20 км/ч.

Използване на круиз-контрол

Ограничаването на използването на газта е чудесен начин да запазите живота на батерията. Круиз-контролът, особено в равни зони, позволява на вашето електрическо превозно средство да поддържа постоянна скорост, без да забавя или ускорява толкова, колкото бихте направили. Много електромобили се предлагат и с еко режим, който може да помогне за ограничаване на газта по време на пътувания.

Олекотете максимално автомобила

Както при превозното средство с ДВГ, използването на багажници, багажници за велосипеди или други аксесоари натоварва автомобила и увеличава количеството енергия, необходимо за придвижването му през пространството. Това намалява пробега, както и добавянето на значително тегло към вече тежкото електрическо превозно средство. Опаковането може да бъде трудно, особено ако имате деца, но всяко усилие в тази посока трябва да помогне за увеличение на пробега.

fallback
  • #19
    до 16 ( преди 4 месеца )
    ОК, не споря, но идеята на коментарите ми беше да не се правят генерални изводи. Всеки сам може да прецени какво му е нужно. На мен EV ще ми върши работа, на други не.
  • #18
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Предното мнение е мое - ще заредиш тесла-та поне два пъти по тоя маршрут лятото при 35 градуса. Да не говорим че след Созопол няма бързи станции. Дизеловия ми Пасат 4х4 180 коня това разстояние го прави с по-малко от половин резервоар. Фен съм на ел.колите но все коментираме идеални условия, такива из Бг няма. Един колега се беше забутал из родопите с хибридния РАВ4 добре че беше с пълен резервоар да не става за смях, че разхода за 200км му беше 18/100. Айде със здраве.
  • #17
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    До #15, скоростта на светлината е теоретична стойност и се постига във вакуум. Едва ли медните електропроводници предоставят вакуумна среда. Както и да е всички изчезват като настъпиш електромотора но изчезва и заряда ;). Дизела е абсолютно недостижим на всякакво извънградско каране магистрала, селски път, за планини и зимни почивки даже не говорим. Феновете на теслА нека тръгнат от Бургас за Иракли да се върнат и на другия ден до Велека и обратно (4 човека с два съба и плажно оборудване)
  • #16
    до 14 ( преди 4 месеца )
    Нищо подобно. Белград Supercharger слънце. Стига се без междинен заряд. Стига с тия дизелогрухтери, че се осмърдяхме тотално. Докога свещоливници, мазни сервизи и кюмбета, до 3000-та година ли?
  • #15
    Добри съвети ( преди 4 месеца )
    ЕА, които са с 2 мотора на 2 моста, по магистралата поддържат скорост само на единия и пестят точец. Като подадеш "газ", в същата милисекунда (поне токът се движи със скоростта на светлината) включва втория мотор и ти къса веждиците :0 а след 3-4 секудни другите изчезват от картата ;D
  • #14
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ..... А ако някой нон стоп пътува до Белград, Загреб, очевидно един нов дизел ще му върши чудесна работа. Така, че е глупаво да се правят генерални изводи без да се вземе предвид какви нужди има собственика на автомобила. Да не говорим, че ако основно караш 100-200 км и ти се налага 2 пъти годишно да пътуваш 1000 км, по-изгодно е да си вземеш rent a car за тези две пътувания, отколкото да затвориш 80-90к лева в нова кола. Брат ми прави така - стара кола за града и нова под наем 2 пъти годишно
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Редовно в коментарите за ел. автомобили се хвърлят някакви сериозни километри от рода на 1000-1500, като аргумент, че тези коли не стават. А колко често в рамките на година ви се налага да изминавате подобно разстояние? За последните 5г. ми се е случвало да пътувам няколко пъти на разстояния 400-500 км, а всичко останало е било в диапазона 200-250. Така, че зависи кой какви нужди има. В моя случай EV е ОК без да се притеснявам за скорост и работата на климатроника.........
  • #12
    Plug-in ( преди 4 месеца )
    Градско -40-50 км пробег. На магистралата -ЦАР ДИЗЕЛ! Много съм доволен вече 5 години!
  • #11
    Гост ( преди 4 месеца )
    На магистрала електрокар с 40 км/ч е най икономичен.Може и с бензинов генератор в багажника.
  • #10
    До 8 ( преди 4 месеца )
    Прав си, че са пропуснали най-важното уточнение в статията. Мерките за увеличаване на пробега на магистралата започват още преди покупката на автомобил. Разликата при избор на автомобил може да ти спести над 6 часа за изминаване на 1000 километра. Автомобил с добра аеродинамика и бързо зареждане като Тесла и mercedes изминава маршрута за ололо 8 часа, а Toyota би зет фор екс изминава същия маршрут за 14,5 часа, и заклинания по зарядните да тръгне да зарежда по-бързо.
fallback
Последни