fallback

Как да увеличите максимално пробега на електромобил по магистралата?

Следването на няколко прости съвета ще ви позволи да изминете по-голямо разстояние

Автомобилите с ДВГ обикновено са по-ефективни на магистрала. Но при електромобилите е точно обратното, като те се представят по-добре в града, където работят на празен ход и зареждат батериите си с регенеративно спиране. На магистралата някои електромобили (не всички) обаче трудно постигат обявения от производителя пробег, като разликата при някои модели е сериозна.

Именно обхватът при движение по магистрала е едно от основните притеснения на евентуалните купувачи на EV. Няма универсално решение на този проблем, но има няколко трика, които собствениците на коли, задвижвани изцяло на ток, могат да използват, за да са сигурни, че тяхното превозно средство ще постигне максимален пробег между спиранията за зареждане.

Подгответе кабината преди да тръгнете

Много електромобили предлагат опция за предварително загряване или охлаждане на салона. Когато това се прави, докато електромобилът е закачен на зарядно устройство, консумираната енергия идва от мрежата, а не от батерията. Постигането на подходяща температура с помощта на климатика не изисква много енергия, а и става сравнително бързо. Предварителната подготовка е още по-важна за собствениците на EV през зимата, тъй като отоплението на купето обикновено изисква повече енергия, отколкото охлаждането му.

Проверете налягането на гумите

Гумите естествено губят налягане с течение на времето. Изпускането на въздух от гумите увеличава тяхното съпротивление, което увеличава и енергията, необходима за движение на автомобила напред. Извличането на повече енергия от батерията ограничава пробега. Повторното напомпване на гумите до препоръчаните от производителя стойности помага за справяне с това явление.

Шофирайте по-бавно

По-бавното шофиране изразходва по-малко гориво. Електромобилите получават енергията си от батерии, а не от вътрешно горене, но принципът е същият. Колкото по-бързо шофирате по магистралата, толкова повече енергия ви трябва, за да преодолеете съпротивлението. Това явление става по-изразено с увеличаване на скоростта. Ще постигнете по-голям пробег, когато сте малко под ограничението на скоростта, а не когато го надвишите с 20 км/ч.

Използване на круиз-контрол

Ограничаването на използването на газта е чудесен начин да запазите живота на батерията. Круиз-контролът, особено в равни зони, позволява на вашето електрическо превозно средство да поддържа постоянна скорост, без да забавя или ускорява толкова, колкото бихте направили. Много електромобили се предлагат и с еко режим, който може да помогне за ограничаване на газта по време на пътувания.

Олекотете максимално автомобила

Както при превозното средство с ДВГ, използването на багажници, багажници за велосипеди или други аксесоари натоварва автомобила и увеличава количеството енергия, необходимо за придвижването му през пространството. Това намалява пробега, както и добавянето на значително тегло към вече тежкото електрическо превозно средство. Опаковането може да бъде трудно, особено ако имате деца, но всяко усилие в тази посока трябва да помогне за увеличение на пробега.

fallback
  • #29
    До #15 ( преди 1 месец )
    До #15, абсолютно всяка Тесла ше го направи тези два маршрута един след друг, без нито едно зареждане!
  • #28
    Нико ( преди 1 месец )
    Купувайте боклучавите тесли на психопата мъск за да може да спонсорира престъпника тръмп и после се чудете как да стигнете по магистралата. Докато има балъци ще има и тарикати които да им взимат парите.
  • #27
    Бай Цомбо ( преди 1 месец )
    Баси глупостите. Не забравяйте да се изсерете и да си изрежете ноктите преди тръгване, а ако тъщата е по-дебеличка да ходи с влака, мамка й. Всеки грам в борбата с вредните емисии е важен да ви перем у извратените екобиопеераси.
  • #26
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Изключително грешна представа 24ти. Въпроса не е само в спестяването, но ако говорим конкретно за пари, много от тези които ги имат ще изберат да спестят и да си купят Тесла модел 3 performance за 56к евро (под 3сек 0 до 100) с очакване първите 4 години да е супер евтино да притежаваш и караш такава кола(няма регламентирано обслужване 0лв първите 4 години), срещу 76к евро за БМВ М3 (3.2 сек 0 до 100) гори супер много и обслужването и е супер скъпо. Не е за всеки, но е добър вариант!!!
  • #25
    анонимен ( преди 1 месец )
    #20 може да е проблем - ако се окаже че тази с по-големия проблег се наложи да влезе в сервиз, а по това време трябва да се пътува на някъде (повече от 250км). Не че не може - не е комфортно. Плюс това за втората ти трябва задължително гараж да зареждаш иначе си е мъка - та да - "В обикновено семейство с две коли може да е проблем едната да е електричка"
  • #24
    Иметомие ( преди 1 месец )
    100к. за електричка, 100к. за оборудван гараж, и после спестявай по магистралата :)))))
  • #23
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Предполагам 99% от коментиращите не са се качвали в електричка и никога не са се интересували и търсили информация за такава, но имат изключително твърдо мнение че за нищо не стават!!! И аз не се вълнувах от електричките, но започват повече и повече да ми допадат, след като зачочнах да се интересувам и да чета за тях. Електричките никога няма да са за всеки и никога няма да заместят бензина на 100%, но ще са перфектни всекидневни коли за над 90% от хората, които могат да си позволим 2 коли
  • #22
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ремарке с дизелов генератор... това ще увеличи пробега :)
  • #21
    анонимен ( преди 1 месец )
    В нашето семейство семейната кола е електрическа, а малката е бензинова. Искам да ми обясните как съм се набутал и страдам по пътищата.
  • #20
    анонимен ( преди 1 месец )
    В обикновено семейство с две коли не е проблем едната да е електричка с 200-250км пробег.
fallback
Последни