fallback

Какви са разликите между евтиното моторно масло и премиум?

Ако искате да запазите автомобила, по-добре платете повече (ВИДЕО)

Много собственици на автомобили вероятно все още се чудят какво масло да използват за своя автомобил. Те, разбира се, искат да сипят висококачествена смазка, но не винаги могат да си позволят най-доброто.

Тест на екипа на канала на Project Farm в YouTube, показва, че евтините масла определено могат да се използват за двигателя. Ако обаче искате дълготрайно здраве и производителност, трябва да сте готови да похарчите малко повече.

В случая са проверени 6 моторни масла от различни марки, предлагани в САЩ на цените между 14 до 58 за кутия, като тяхната ефективност се тества в серия от експерименти. Проверяват се вискозитета на маслото, способността да издържа на топлина или студ и износване при симулиран тест за триене. Project Farm също така изпраща проба от всяко масло в лаборатория, за да анализира неща като наличието на детергенти и добавки против износване.

Резултатите показват, че всяка марка има добри нива на смазване, което всъщност не е изненадващо, като се има предвид, че всички тези масла отговарят на стандартите за качество. Това, което ги отличава най-много едно от друго, е как се държат при различни температури и видовете добавки, които съдържат. Масло, което е разположено в средата като цена, например превъзхожда всички останали при тестове за студ.

Именно при добавките се виждаме най-големите разлики в цената. Колкото по-скъпо е маслото, толкова повече добавки съдържа. Детергенти като бор и калций, както и устойчиви на износване материали като фосфор и цинк, са изключително полезни за дългосрочното здраве на двигателя. Най-скъпите тествани масла съдържат повече добавки, докато най-евтините, съдържат най-малко.

fallback
  • #12
    До 9 шофьор ( преди 5 месеца )
    Я да ни дветнеш кои са тия с ПАО, че да си купим и ние, ама не 5% за мирис само, ок?
  • #11
    Бафмааму ( преди 5 месеца )
    Иначе базата нямала никакво значение
  • #10
    До 6 ( преди 5 месеца )
    Винаги си струва да дадеш някой лев отгоре, за да получиш качество. Или мислиш, че ремонта на автомобил на 300К км е по-евтин от на този на 15 000?
  • #9
    Шофьор ( преди 5 месеца )
    Това важи за двг с ниски еко норми. При съвременните ДВГ добавките са вредни за кат. и ДПФ филтър, затова са сведени до мин. дори някой компоненти напълно липсват. За това ,при новите масла се набляга на качествена база /алкилиран нафталин/ и ПОА с естери.
  • #8
    Who Cares ( преди 5 месеца )
    Най-вече в цената! Бензина в Шеврон струва минимум долар по-скъпо на галон от този на независими дилъри. Пък на практика го купуват от една и съща рафинерия.
  • #7
    До #6 ( преди 5 месеца )
    Анонимен,ти имаш семпъл ум и не разбираш от гориво-смазочни материали. Разбери го и го запомни.
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Винаги най евтиното масло, дебна за промоции все ми е едно каква марка е. сменям на 15к км. досега на 3 коли до 150к не е имало грижи. даже не ходя до дилъъра да ми го сменя и без друго тва с гаранцията е ала бала. но сметката е че съм спестил около 15к лв. от масла филтри и други консумативи. Не мога ги разбера хората дето си дават парите за скъпи консумативи на коли дет са на по 200-300к км.
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако маслото ти е консуматив всяко което отговаря на изискванията ти върши работа, по работа въртя 200-250 дневно голяма част извънградско, на всеки 3 месеца се сменя. Друга работа е около правиш 10 хил годишно и движиш колата с врътки от 3 км, както прави един познат до работа.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    има масла от 10 лв на литър и 80 лв на литър всеки сам си преценя
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Първо е важно да е точното масло, няма премиум има характеристики и второ и най-важно е да се сменя не на 30к както го дават от Нисан а по-често.
fallback
Последни