fallback

Продажбите на нови коли в ЕС отново тръгнаха нагоре

Меките и пълни хибриди са големите печеливши на основните пазари

Регистрациите на нови автомобили на Стария континент отново растат. Лек спад има при електрическите коли, като изключения правят страни като Италия, благодарение на стимулите от правителството. Падането на plug-in хибридите е по-рязко. Числата преди пандемията обаче остават далечни.

 

Това показва проучването за ЕС за юни. През миналия месец в Европейския съюз са регистрирани 1 089 925 автомобила - с 4,3% повече в сравнение със същия период на 2023 г. (регистрациите са били 1 044 519). Следователно пазарът отново започва да расте след отрицателния знак през май. Като цяло първите шест месеца на 2024 г. могат да се считат за положителни за европейския автомобилен пазар. Всъщност, регистрациите в ЕС са се увеличили с 4,5% в сравнение с 2023 г., достигайки 5,7 милиона единици. Данните от основните пазари са положителни, всички нарастват през първата половина на 2024 г. Испания записа +5,9%, Германия и Италия по +5,4%, а Франция записа +2,8%.    Все още намаляват, макар и с едва 0,7%, регистрациите на електрически автомобили. През юни 2024 г. те са 156 408 (14,4% от общия брой). Отлични резултати при EV се отбелязват в Белгия (+50,4%) и преди всичко в Италия (+117,4%), където ефектите от стимулите са очевидни. Негативна тенденция при електричките обаче има в Германия (-18,1%), Нидерландия (-15%) и Франция (-10,3%). От началото на годината обаче са регистрирани 712 637 електрически превозни средства, което е ръст от 1,3% спрямо 2023 г. 

В момента plug-in превозните средства представляват 12,5% от пазара. Спадът в продажбите им е по-рязък : с 66 482 регистрации през юни (6,1% от общия брой) означава - 19,9% намаление в сравнение със същия период на 2023 г. Резултатите в Белгия са особено негативни (-49,2%), както и във Франция (-21,7%). 

От друга страна, резултатът при меките хибриди   (mhev) и пълните хибриди (Hev) е отличен: 321 959 регистрации  (29,5% от общия пазар) и ръст от 26,4%.  Резултатите на големите пазари са положителни: Франция записа тук +34,9%, Италия +27,2%, Испания +23% и Германия +16,5%. 

По отношение на доброто, старо ДВГ:  общият брой регистрирани бензинови и дизелови автомобили правят 47,1% от пазара  (34,4% бензин, 12,7% дизел). Бензиновите автомобили са с 375 393 регистрации или спад от 0,7% в сравнение с юни 2023 г. Цифрите идват от отрицателните резултати, регистрирани във Франция (-20,2%) и Испания (-7,5%), но донякъде се балансират от положителните резултати в Германия (+12,1%) и Италия (+6,9%). 

Лек спад (-0,9%) има и при дизела. 138 264  са продадени през юни 2024 г.  Резултатът, отчетен в Германия, е добър (+12,4%), докато тенденцията е отрицателна в Италия (-18,3%), Франция (-8,3%) и Испания (-2,1%). 

 

Как е във Великобритания?  

Що се отнася до Обединеното Кралство, общите регистрации през месец юни  са 179 263  или ръст от 1,1% в сравнение със същия месец 2023 г. Що се отнася до захранванията, регистрирани са съответно 34 034 електрически такива (+7,4 %) 16 604 Plug-in хибриди (+30%), 63 980 меки хибриди и пълни хибриди (+13,8%), 59 942 бензинови коли (-14,8%) и 4 703 дизелови коли (- 24,4%).

 

fallback
  • #10
    Аз да ви обадя... ( преди 3 месеца )
    Преди месец време влязох да разгледам как вървят новите коли. Кола за 20-25000евро в брой, ти я предлагат с добра отстъпка ако я вземеш на изплащане за 3 години по 100-150 евро на месец. Резултатът е че всеки който има пари за първоначална вноска отива и "купува" нова кола, като дойде време за последната вноска ако няма 15 000 на куп им я връща или ги разсрочва.
  • #9
    До 8 ( преди 3 месеца )
    И в твоята махала ще са повече. Има ли значение къде са повече и къде по-малко? Нали твоя идол с марка Toyota ти казва никога никога никога никога никога продажбите на електромобили няма да минат 30% в световен мащаб. Какво значение има къде са тези 30% и дали са само в две държави в света? Очевидно няма да е прав точно както и ти с всичките ти психопатски самоличности няма да сте прави че тази година ще бъдат продадени по-малко електромобили в световен мащаб.
  • #8
    До 6 ( преди 3 месеца )
    Ама, и в Германия ли ще са повече, бе тротинетка?
  • #7
    До 5 ( преди 3 месеца )
    Ами нормално. Според теорията на антиелектриците, инвестицията в ДВГ е по-сигурна отколкото инвестиция в злато. Цените на автомобилите с ДВГ постоянно се качват както на новите така и на втората употреба и това е най-сигурният инструмент срещу инфлацията. Не е като цените на електромобилите, които постоянно падат, както на новите така и на втората употреба. Днес си купуваш електромобил за 50 000 евро, а утре вече струва 40 000 и си изгубил 10 000 евро.
  • #6
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    И ти ли господин психопат. И ти ли се опитваш да изкараш черното бяло? Колкото и да врещиш и да ни надуваш ушите при всеки спад на продажбите, накрая се случва това което ти казах още януари - след всички спадове, накрая ще бъдат продадени повече бройки в сравнение с миналата година. Въпреки това, като достоен психопат от най-висша степен твърдиш обратното "От началото на годината обаче са регистрирани 712 637 електрически превозни средства, което е ръст от 1,3% спрямо 2023 г." ръст от 1,3%
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Интересно, уж всички са шашнати от новите високи цени (не само на колите), а продажбите растат като бройки. Нещо някъде не е наред в цялата тази работа.
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Той тамън вчера се пенеше, че общите продажби намалявали, но въпреки това ел. се увеличавали. Изобщо, статистика, брат. Всеки си я върти и е....е, както му е удобно.
  • #3
    Абе шваба ( преди 3 месеца )
    Така и не се научихте че една лъжа повторена 100 пъти няма да стане истина колкото и големи психопати да сте. За разлика от вас, аз имам топки да правя прогнози, които бяха че Тесла ще запази 50% ръст до 2025 година, когато очаквах да влезе евро 7 и останалите да започнат да продават повече електромобили. Както виждаш въпреки промяната на обстоятелствата, криза с чипове, корона криза, енергийна криза, войни, спиране на субсидиите и какво ли не, Тесла все още държи 50% ръст, и ще го задържи 2024
  • #2
    Гост ( преди 3 месеца )
    Теслю пак не позна.
  • #1
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Пореден сблъсък с реалността: продажбите на електромобили зависят от субсидиите. Спирането на субсидиите води до срив в продажбите. А помните ли Тесльо как се кълнеше в 20 милиона продажби на Тесла годишно до 2030? Ха-ха-ха-ха!
fallback
Последни