Съотношението между продадени нови и стари автомобили тази година е най-доброто в новата история на българския автомобилен пазар: едно към четири и половина. Но все пак "втората ръка" си остава доминираща у нас. А най-важното при избора на употребяван автомобил е състоянието на двигателя. Тук сме подбрали 10 агрегата, които не само са сред най-популярните на пазара, но и са най-чест обект на търсене на резервни части - или направо на цели двигатели за смяна. Означава ли това, че тези мотори са особено проблемни? В повечето случаи - не. Като цяло това са солидни машини, които при нормална поддръжка ще прослужат дълго. Но всеки от тях си има и слаби места, на които ще се спрем в тази статия.
Слабите места на 10 от най-популярните мотори втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
МВР не води статистика на типовете двигатели, но ако водеше, 1.9 TDI на VW несъмнено щеше да е в първата тройка в България, ако не и на върха й. В магазините за употребявани части най-много се търси последната му версия с помпа-дюза. Този двигател се използва масово при Volkswagen, Audi, Skoda, Seat до 2011, и спокойно може да издържи и един милион километра без сериозни проблеми. Но също така има и немалко слаби места, изискващи грижи. .
Най-честата причина за гибел на този мотор е скъсан ангренажен ремък. Но не са рядкост и случаите на повреди заради попадане на дизелово гориво в маслото - това води до износване на лагери и даже до повреда на разпределителния вал. Същият резултат се получава и ако се използва некачествено масло, несъответстващо на стандарта VW 505.01.