IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това електрическо колело има пробег 1000 километра!

Японска технология позволява да стигнете от София до Виена без спиране за зареждане

Повечето електрически велосипеди имат пробег на ток между 30 и 100 км, преди батерията да се изтощи и да се наложи да я зареждате. Този обаче може да измине 1000 километра, без нито едно принудително спиране - тоест можете без пробем да стигнете от София до Виена. Е, вероятно ще ви се наложи да спрете, за да заредите другия двигател на колелото - себе си.
  
   
Feremo, Nidec, електрически велосипед
  
     
Най-удивителното е, че този пробег се постига не с огромна по размери и тегло батерия, а с изключително иновативен електромотор, който идва, разбира се, от Япония.

Електровелосипедът, който още не е пуснат в продажба, засега носи работното име "проект Feremo" (съкращение от Future Energy Recycling system for Mobility). Разработка е на японската компания Taiyo Yuden, която по принцип произвежда електрически компоненти.
  
    
Feremo, Nidec, електрически велосипед
  
      
Самият електромотор, дело на компанията Nidec, се намира в главината на предното колело. Тайната му е, че може да регенерира с поне 30% повече енергия от конкурентите си на пазара. Именно ефективността на регенерация дава удивителния пробег. Моторът генерира електричество не само когато спирате, но и когато отпуснете за момент педалите, без в същото време да ви забавя прекалено. Когато карате, може леко да подпомага въртенето на педалите, а при изкачвания поема основната част от натоварването.
  
    
 

 

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Илиян ( преди 5 месеца )
    Добре бе, дори и да е 100 % вярно в реални условия, което е много малко вероятно, защо по дядовите ще му трябва на някой колело с 1000 км рейндж?!?
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Как в главинатана предно колело, но ще знае кога съм отпуснал ***, или ще подпомага да ги въртя?
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Гретиния ( преди 5 месеца )
    Ще возя Гретка на рамката.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Чакай ся. Като се изкачвам, поемало "основната част от натоварването"?!? Тоест, то не може да се изкачва само? Трябва да въртя? За какво ми е тогава? По нанадолнището и аз мога, а на равно не е особено трудно. И РЕГЕНЕРИРАЛО 30% повече енергия? Алоу, нали трябва да има енергия, дето да се регенерира? Демек - аз въртя *** нагоре, то надолу регенерира енергия... за? И да позная - струва колкото Голф 3-ка и разходите му за 5 години напред в гориво, данъци и застраховки?
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако с 30% повече възвръщаемост прави 1000,то обикновените трябва да са с пробег от порядъка на 5-600км. Малко като всеки следващ телефон - с нов по-икономичен процесор и по-голяма батерия пък все по един ден изкарва.
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    йокин ( преди 5 месеца )
    Маам си с колелото просто.Разчитам на КРАКАТА ВСЕ ОЩЕ.На 70г.съм,въртя по 7,8км на ден.Спа като къпан вечер.
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Имам ел. колело и тротинетка, с колелото минавам 120 км. но това е с подпомагане от моя страна на сравнително равен терен, ако отида на Витоша 10 км. изкачване и е до там. За тротиентката също, 50км рейндж ако караш на еко с 15 км, ако я караш 30-40 20км.
  • #1
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Тъпня ( преди 5 месеца )
    Да за месец може