IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасните митове как да се действа при сгрешено гориво

Важното е да спрете веднага автомобила, кварталните майсторлъци само ще навредят още повече

Един от най-големите страхове, когато става въпрос за зареждане, е да не объркаме вида гориво. Случва се по-често при взимане на кола под наем, но не е изключено  и разсеян служител да ви направи белята. Повярвайте, става, въпреки всички усилия на производителите да го избегнат с различни трикове. .
 
 
зареждане на гориво
  
        
Грешката е човешка: важното е да действате бързо, за да предотвратите сериозна повреда на автомобила и да избегнете огромни разходи за ремонт . Вариантите за объркване са два - сипване на бензин в дизелов двигател или зареждане на бензиновия мотор с дизел. И така, ето какво може да се случи и какви са възможните решения, препоръчани директно от Dumarey Automotive - водеща компания в автомобилната индустрия.

Първият и най-разпространеният случай е наливането на бензин в резервоара на дизелов двигател. Причината е в дизеловата помпа на колонките. Тя е с твърде голям диаметър, за да влезе в отвора на резервоар за бензин. Така че дори и да се разсеете, лесно ще разберете, че сте на път да сбъркате.

Обратният вариант обаче е лесен, така че грешките са вероятни. По-лошото в случая е, че дизеловият двигател може да започне да работи дори и с грешно гориво, което позволява да потеглите, без да осъзнавате допуснатата грешка. Междувременно обаче някои компоненти на мотора са застрашени от потенциална повреда. Например, системата за впръскване. Бензинът има слаба смазваща способност в сравнение с дизела, което води до прекомерно износване на помпата. Освен това в горивната камера може да се образува по-голямо количество прахови частици от това, създадено от дизеловото гориво, което неизбежно би запушило филтъра за твърди частици.

Дизеловият автомобил - след като е изминал няколко километра, може да даде някои сигнали. В случай на запушен филтър за твърди частици, например, колата може да загуби производителност, да се появи остра миризма. Или направо лампата  за неизправност на филтъра за твърди частици  да светне. Износването на дизеловата инжекционна помпа, причинено от замърсяване с бензин, може да я повреди  относително бързо. В този случай ще усетите силна миризма на изгорял бензин, "придърпване” на колата при подаване на газ, трептене при предавка и спад в производителността, който варира в зависимост от двигателя.
 
 
гориво
   
 
Моторът няма да претърпи никакви щети, ако не бъде стартиран. Така че най-добрият вариант е да се усетите веднага. Най-правилната процедура е да извикате влекач и да закарате колата при механик, който ще извърши почистване на резервоара. Същата препоръка важи и ако забележите някаква неизправност, докато шофирате. Не трябва да чакате нито секунда, за да ограничите щетите, изброени по-горе, до минимум. Алтернативни “майсторлъци“ като добавяне на смазочно масло са опасни. И водят до запушване на филтъра за твърди частици.

Вторият случай – наливане на дизел в бензинов мотор, е определено по-рядък поради гореспоменатата причина, но все пак не е невъзможен. Последствията са различни и могат да се считат за по-малко сериозни, защото  изгарянето на дизелово гориво не се случва в бензинов двигател .Моторът ще запали благодарение на малкото количество бензин, останал в резервоара, но ще спре веднага или бързо. В този случай последствията за двигателя са практически нулеви. Колата просто ще спре да се движи. Единственото възможно и най-правилно решение е да изпразните резервоара. 

Тук също има широко разпространен, но неадекватен алтернативен метод:  малко и често доливане на бензин, който да измести постепенно дизела. Това решение обаче може да бъде вредно поради замърсяване на системата за впръскване. Освен това от гледна точка на безопасността - сместа от двете горива в резервоара е по-лесно запалима, макар и минимално. Определено вярното решение е изпразване и почистване от квалифициран механик.
 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Веднъж ми се случи, за "късмет" ми наля бензин за 20евро, след 2-3 км колата взе да работи неравномерно и дори за фиат-аджииски дизел взе да дрънчи повече от обикновено. Върнах се оня като отви капачката и един фонтан с гориво го оля, сипа нафта до горе и почти не се усещаше.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Не и ако сложиш 40л бензин на дизелов автомобил!!! Точиш с помпа - както казах по-долу, имам опит вече
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 2 седмици )
    Дизела от бензин се точи с помпа от резервоара тъй като бензина не може да го изгори. Бензина от дизела не се пипа можеш да караш без проблеми на бензин.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 2 седмици )
    Чичо Кольо има опит и с това....един от моите гениални хора сложи 40л бензин в един от вановете и идиoта не се усетил и карал няколко километра....не знам как, ама стигнал до базата, после буса не пали. Викам кво стааа....и той "може да съм сложил бензин по погрешка, чакай да видя касовата....." Случват се такива неща
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    А какво се прави, ако си застанал на неподходящата колонка и си напълнил батерията с неподходящ ток?
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Бензин в дизела - много зависи колко е сипано. Ако се усетите бързо и са сипани 5-10л не е толкова страпно. Догоре с нафта и след 1-200км се долива още нафта и така 2-3х. Ако обаче е догоре.. най-добре питайте на бензиностацията още - имат помпи. Дизел в бензина, е тука се иска майсторлък да се пъхне пистолета.