IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Този навик за пестене на гориво убива колата

Много шофьори дори не се замислят какво причиняват на автомобила си

Икономията на гориво е гореща тема за много шофьори. Те обаче забравят, че неправилните методи за пестене могат да доведат до сериозни щети и скъпи ремонти.


шофиране


Един популярен начин да спестите пари е да превключите на по-висока предавка и да натискате плавно газта. Ако обаче колата се кара твърде бавно на висока предавка, това може да доведе до повреда на двигателя, чийто ремонт ще надхвърли многократно спестени пари от гориво, категорични са автомобилни механици.

Много шофьори не осъзнават, че шофирането с много ниски обороти се отразява на живота на двумасовия маховик, който е предназначен да потиска вибрациите. По-рано тази технология се използваше само в дизелови двигатели, но днес все по-често се среща в бензинови задвижващи агрегати, особено в тези с малък обем и турбокомпресор.

Ниските обороти обаче натоварват много чувствителните компоненти в силовия агрегат на автомобила, като биелните лагери, коляновия вал или буталата. Повредата на тези детайли може да означава края на живота двигателя. В този случай често е по-евтино да смените двигателя, отколкото да го ремонтирате.

Шофирането с ниска скорост може да бъде по-вредно за двигателя, отколкото шофирането с висока скорост. То води до странично претоварване на буталата и напрежение върху ангренажната верига, което може да се разтегне с времето. Смяната на ангренажна верига обикновено е сложна, скъпа и скъпа процедура.

Често при ниски скорости шофьорите натискат газта докрай, за да използват пълната мощност на двигателя. В подобни случаи малките мотори с турбокомпресор с директно впръскване са подложени на сериозно натоварване. Причината е, че впръсканото гориво има малко време да се изпари и да се смеси с въздуха в горивната камера. В резултат на това сместа става твърде богата и впръсканото гориво не изгаря напълно, което води до въглеродни отлагания, които запушват инжекторите и ограничават пулверизирането на горивото в камерата.

Натрупаните въглеродни отлагания могат да доведат до запалване на впръсканото гориво в неподходящ момент, което води до много интензивно спонтанно запалване. Тази детонация може да причини повреда на двигателя. Силите, действащи върху буталата и биелите, могат да причинят повреда или дори разкъсване. Повишеното налягане в горивните камери също така може да повреди буталните пръстени. Износването на лагерите, коляновия вал или турбокомпресора също може да се добави към потенциалните рискове.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Много странна статия, да не кажа нещо по-силно. Как точно решихте, че написаното е масово и се практикува от шофьорите?Плавно увеличаване на скоростта с по-висока скорост?
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Двигателите (независимо дали са дизелови или бензинови), имат оптимални обороти на работа, които са ясно указани.Те гарантират, че ще се постигне максимална мощност, докато двигателя се охлажда добре и се смазва добре. Затова и вариантите са много като комбинации между обем на двигатели и скоростни кутии.Съвременните двигатели са еднакво сложни, независимо дали са дизелови или бензинови, максимално са "изцедени" откъм мощност и ако ги карате на ниски обороти като стари дизели, много ще страдате!
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Теро ( преди 3 седмици )
    Абе защо не четете преди да пишете глупости.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    хмм ( преди 4 седмици )
    И какъв е проблема по надолнище да карам на 8ма скорост с 1200 оборота с много малко газ
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    КОКО ( преди 4 седмици )
    Моята ми изписва на таблото на коя предавка да карам. Получава се много добре.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 7 ( преди 4 седмици )
    " На мен ми по-удобно да си карам с ръчни скорости. Особено в града " Начи това кърти миФки.. точно в града е по-удобно с аФтоматик. Но всеки има право да му е по-удобно да се гърби нали...
  • #7
    14 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Имам кола автоматик с 8 скорости имам и друга с ръчни скорости. На мен ми по-удобно да си карам с ръчни скорости. Особено в града това постоянно сменяне на скорости на автоматика много ме дразни. Аз съм от старото поколение. Нас ни учиха да не караме на високи обороти. До сега двигател не съм ремонтирал. Карам коли вече над 25 години
  • #6
    8 rate up comment 8 rate down comment
    карт ( преди 4 седмици )
    Поука: Карайте автоматици
  • #5
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Нали ще спират ръчните скорости - този "проблем" ще се саморазреши.
  • #4
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Икономичното каране не зависи толкова от използването на газта при ускорение, а от използването на газта или спирачката при намаляване на скоростта. Дали ще ускориш бързо С по-голяма мощност или по-бавно с по-малка мощност, ускоряването на един тон маса изисква едно и също количество енергия, независимо дали е бензин газ или ток. Но при намаляване на скоростта, при всяко удряне на спирачката, всичката тази енергия отива в спирачните дискове. Ако не утре ще спирачка, енергията се използва за движ