За много хора в България 4х4 задвижването не е каприз, а необходимост в ежедневието. За жалост обаче в последните години тенденцията е сериозните офроудъри да изчезват от европейския пазар, заменени от така наречените "паркетници", които не биха се справили в по-тежки ситуации извън пътя. Тук сме подбрали шест машини, които няма да се изложат извън асфалта, запазват относително достъпни цени (като за днешните условия) и, при подходящите грижи, могат да прослужат дълго дори на вторите и третите си собственици. Фокусирали сме се върху модели на възраст до 15 години. Съдейки по офертите на българския вторичен пазар, всяка от тях може да бъде придобита за доста под 15,000 евро - цената на базова нова малолитражка.
6 солидни машини за офроуд на достъпни цени (ГАЛЕРИЯ):
Окачването е много кораво: преди няколко години българският вносител на Dacia участва с Duster в Balkan Offroad Rallye. Поръчковото германско спортно окачване се счупи на втория ден и колата трябваше да завърши състезанието с фабричното. То не само издържа, но се оказа и по-бързо.
Минус е липсата на понижаваща предавка, но това донякъде е компенсирано с много късата първа скорост.