За много хора в България 4х4 задвижването не е каприз, а необходимост в ежедневието. За жалост обаче в последните години тенденцията е сериозните офроудъри да изчезват от европейския пазар, заменени от така наречените "паркетници", които не биха се справили в по-тежки ситуации извън пътя. Тук сме подбрали шест машини, които няма да се изложат извън асфалта, запазват относително достъпни цени (като за днешните условия) и, при подходящите грижи, могат да прослужат дълго дори на вторите и третите си собственици. Фокусирали сме се върху модели на възраст до 15 години. Съдейки по офертите на българския вторичен пазар, всяка от тях може да бъде придобита за доста под 15,000 евро - цената на базова нова малолитражка.
6 солидни машини за офроуд на достъпни цени (ГАЛЕРИЯ):
На теория Duster, построен върху остарялата платформа на Renault Clio II, е типичен "паркетник". Но, за разлика от конкурентите си, е паркетник, създаден с мисъл за офроуд, а не за пазаруване в мола. Предният и задният ъгъл на атака са много добри, просветът е като за офроудър, а не за градски SUV.
Системата за задвижване на четирите колела идва от Nissan (същата като в Terrano) и разчита на електронна муфа, която издържа много и може да бъде блокирана при ниски скорости.