За много хора в България 4х4 задвижването не е каприз, а необходимост в ежедневието. За жалост обаче в последните години тенденцията е сериозните офроудъри да изчезват от европейския пазар, заменени от така наречените "паркетници", които не биха се справили в по-тежки ситуации извън пътя. Тук сме подбрали шест машини, които няма да се изложат извън асфалта, запазват относително достъпни цени (като за днешните условия) и, при подходящите грижи, могат да прослужат дълго дори на вторите и третите си собственици. Фокусирали сме се върху модели на възраст до 15 години. Съдейки по офертите на българския вторичен пазар, всяка от тях може да бъде придобита за доста под 15,000 евро - цената на базова нова малолитражка.
6 солидни машини за офроуд на достъпни цени (ГАЛЕРИЯ):
1.9-литровият дизел идва от Renault и е относително надежден като за дизел, но все пак бихме препоръчали повече бензиновия атмосферен двигател с обем 2.0 литра. Той спокойно изкарва до 400,000 км, а и е доста ремонтопригоден. Слаби места са водната помпа и ангренажната верига, които за такъв пробег ще трябва да смените поне два пъти. Има известна склонност и към повишена консумация на масло, която нараства с възрастта. И механичната трансмисия, и двата автомата с хидротрансформатор са простички като конструкция и издръжливи, особено ако им сменяте маслото. Повече проблеми създава по-мощният 2.5-литров бензинов мотор.