За много хора в България 4х4 задвижването не е каприз, а необходимост в ежедневието. За жалост обаче в последните години тенденцията е сериозните офроудъри да изчезват от европейския пазар, заменени от така наречените "паркетници", които не биха се справили в по-тежки ситуации извън пътя. Тук сме подбрали шест машини, които няма да се изложат извън асфалта, запазват относително достъпни цени (като за днешните условия) и, при подходящите грижи, могат да прослужат дълго дори на вторите и третите си собственици. Фокусирали сме се върху модели на възраст до 15 години. Съдейки по офертите на българския вторичен пазар, всяка от тях може да бъде придобита за доста под 15,000 евро - цената на базова нова малолитражка.
6 солидни машини за офроуд на достъпни цени (ГАЛЕРИЯ):
Скоростните кутии са надеждни. 5-степенният автомат не е от най-плавно работещите, но безгрижно изкарва по 350 000 клометра и повече. Механичната трансмисия е още по-здрава - всъщност единственият проблем при нея е самият лост, който при по-груба употреба се разхлабва.
Слабо място, особено като за офроудър, е боята - твърде тънка и мека, лесно се надрасква. Ръждите по задната врата са обичайни. Салонът не се отличава с особен лукс. При по-старите коли не са рядкост и проблеми с кормилната уредба. Но като цяло това е едно кораво Mitsubishi с почти неубиваемо окачване.