IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко често трябва да се проверяват спирачните накладки

Експерти посочиха за какво още трябва да се внимава при този важен детайл

Спирачните накладки са един от важните елементи, влияещи върху безопасността на цялата спирачна система и в резултат на това на безопасността на целия автомобил. А техният срок на експлоатация зависи от няколко фактора - качеството и материал, от който са направени, стил на шофиране, условия на работа на автомобила, теглото на превозното средство, както и състоянието на спирачните дискове, категорични са експерти.


накладки


Те отбелязват, че материалът, от който са направени подложките, може да варира. Цената и експлоатационните характеристики зависят именно от основния материал, като в момента на пазара има 4 опции за подложки:

Полуметални. Основата тук са стоманени стружки. Те са евтини и доста ефективни.

Био. Основават се на влакна, изработени от каучук, високо температурна смола и кевлар (полимер с висока якост). Те работят по-тихо, но се износват по-бързо.

Метал от по-нисък клас. Това е среден вариант между първия и втория тип. В по-голямата си част те са органични с добавка на мед или стомана.

Керамика. Основата им е композитен материал. Лек, тих, издръжлив и най-скъпият.

Един от основните параметри, влияещи върху експлоатационния живот на спирачните накладки, са условията на работа на автомобила. Ако колата често се движи по магистрали, когато не е необходимо педала на спирачките да се натиска често, накладките издържат по-дълго. И обратното - при каране в градски режим, експлоатационният им живот ще бъде по-кратък.

Състоянието на този важен детайл от спирачната система също така се влияе от стила на шофиране. Ако водачът планира по-внимателно спирачната маневра и не натиска рязко спирачките, тогава е съвсем логично при такова шофиране накладките да работят по-дълго, отколкото при по-агресивно шофиране.

Животът на подложките може да бъде повлиян от натоварването на превозното средство. Ако цялото семейство, например, постоянно пътува в седемместен кросоувър и носи много неща със себе си, то очевидно в случая спирачните накладки трябва да се сменят по-често, отколкото на малък хечбек, превозващ един човек.

Експертите допълват, че ако има дори лека корозия на спирачния диск, накладките ще се износват по-бързо. Освен това, ако колата не е с оригинални дискове и има неравномерно износване, това също ще намали експлоатационния живот на накладките.

„Според разпоредбите на производителите на автомобили, слой от 3-4 милиметра подложка се счита за критичен, като тогава е препоръчително е да се смени частта. При такава дебелина има не метал, а адхезивен слой, който не осигурява фрикционно сцепление, а само уврежда спирачния диск. Най-често дисковите спирачни накладки се сменят на всеки 20 000-40 000 км. пробег, а барабанните - от 70 000 до 100 000 км”, обясняват специалисти.

Можете да разберете дали трябва да се сменят накладките с помощта на сензори за износване, които сега се монтират в почти всички съвременни автомобили, особено произведените в Европа или Америка. При по-старите японски или корейски автомобили има друг начин за определяне живота на накладките. Там се поставя метална скоба и веднага щом накладката се износи, се появява специфичен скърцащ звук. Това означава, че накладките трябва да се сменят.

Ако животът на накладките вече е изчерпан, но собственикът не планира да отиде да ги смени в близко бъдеще, тогава в този случай е необходимо да се избягва т. нар. „аварийно спиране“, тоест рязко натискане на педала на спирачката. След инсталирането на новите накладки първите 200-300 км също трябва да се карат без „аварийно спиране“, за да се избегне прегряване на спирачната система, съветват експерти.

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Реално ( преди 1 седмица )
    Ако колата е с 2 мотора и спира на рекуперация, а накладките се ползват само при аварийно спиране - 300-500 хил. км карат с оригиналните. После се сменят по давност, не за друго.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 1 седмица )
    Задните ми накладки са още оригиналните, колата е на 96 000 км. Предните са смрняни веднъж, всичко зависи от стила на шофиране ...
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    "Зависи как шофираш" е определено истина, но в случая, спирачките на хибридите на Тойота изкарват много дълго, защото(отново фактора "Зависи как шофираш") когато се натискат леко колата спира с електромотор и не използва спирачки. Виждал съм много постове на Тойота Хибриди с коли над 300хил км собствениците твърдят, че спирачките са все още оригиналните. Ще видим колко ще изкарат моите
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Зависи как шофираш, купих колата втора употреба и за 70 хил км още не са за смяна.
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 седмица )
    Хайде да досаждам с моята Тойотка тук, ха ха хаха, па вие слагайте палци на долу - няма проблем!!!! Хибридите на Тойота изкарват 3 -4 пъти повече х 70хил км с едни накладки. В youtube има приуси на 500хил км с оригинални спирачки. Моята Тойотка е на 73хил км вече, а спирачките са още като нови
  • #2
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Как смяна на 20х км какви са тези глупости. На моя Фв купуван чисто нов през 2014 предните накладки изкарват 70 х км.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    При колите с автоматични скорости накладките и дисковете се износват по бързо.