Манията по SUV и кросоувъри вече с пълна сила владее и пазара на употребявани автомобили в България, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. За първото полугодие са внесени 119 388 леки коли втора ръка - с 18% повече от същия период на миналата година. Но съотношението нови-стари продължава да се подобрява и вече стига 1 към 4.5 - най-добрият показател от 1990 насам.
От моделите със значимо пазарно присъствие, най-голям ръст на годишна база има Porsche Cayenne - ясен знак накъде е тръгнал българският вторичен пазар. Снимка PORSCHE
Съпоставка с предишни години показва, че българите са все по-склонни да броят повече пари за автомобила си - и все повече държат шофьорската позиция да е високо над земята. От моделите със значимо пазарно присъствие най-голям ръст спрямо миналата година отчита... Porsche Cayenne. Огромните разходи за поддръжка не притесняват българските купувачи и регистрациите на стари Cayenne са скочили с 90% в сравнение с 2023.
VW - 16625 Mercedes - 14186 BMW - 8846 Audi - 8563 Тoyota - 6697 Opel - 6594 Ford - ФОРД 5506 Peugeot - 5278 Hyundai - 3979 Honda - 3919 |
От 15-те модела с най-голям ръст, само три не са SUV - Hyundai i30, Kia Ceed и Mercedes S-Class. Освен Cayenne, на най-бързо растящ интерес се радват Jeep Grand Cherokee (63%), Dacia Duster (52%), Volkswagen Tiguan (51%), Hyundai Tucson (47%), Audi Q5 (44%), Audi Q7 (42%) и Mazda CX-5 (42%).
С най-голям спад спрямо миналата година е Citroen C4 - 38%. Намалява търсенето и за Renault Scenic, Seat Altea, Nissan Micra, Renault Megane, Honda Jazz, Seat Ibizа. Модели като Peugeot 307, Toyota Corolla и Toyota Corolla Verso не попадат вече в Топ 50.
При марките Volkswagen остава на върха, но с все по-малък аванс спрямо Mercedes - под 2500 автомобила. Ако тенденцията се запази, още догодина може да имаме нов лидер - и да станем втората държава след Албания, в която най-продаваният автомобил втора ръка е Mercedes. Третото място е за BMW, четвъртото - за Audi, а Toyota за пръв път успява да измести Opel от петото. От водещите марки най-големи ръстове имат Hyundai (влязъл за пръв път в Топ 10) и Kia.
50-те най-продавани употребявани коли в България (ГАЛЕРИЯ):
По правило в тази класация разглеждаме автомобилите с променени имена поотделно (примерно Peugeot 206 и Peugeot 207, или Mercedes GLK и GLC). Но при ML/GLE това е невъзможно, защото този SUV на Mercedes смени името си по средата на третото поколение. По-голямата част от "новия внос" е на по-стария ML, разбира се. Но това не променя факта, че интересът е нараснал с 28% спрямо миналата година. ML/GLE дори диша във врата на Toyota RAV4.