fallback

Как се правят колите в Китай - извънреден труд и ниски заплати

Служителите работят по 12-13 часа на ден и почиват само в неделя

Служителите на един от най-големите автомобилни производители в Китай - Chery, се оплакаха от извънреден труд и ниски заплати. Според Car News China, това е обичайна практика на повечето големи компании от автомобилната индустрия в страната.

Оказва се, че Chery се залага на трудов правилник с кодово име 896, според който работният ден продължава от 8 сутринта до 21 часа, всеки ден от понеделник до събота, като дори служител с висше образование получава не повече от 16 юана на час (2,2 долара) . Един от новите служители на Chery разкри, че през май е работил извънредно 120 часа към обичайните дотогава 174 часа. А получената заплата е 4800 юана (660 долара). Негов колега също се оплака, че корпорацията принуждава хората да работят извънредно - например съвещанията понякога продължават до 22:00 часа.

Ръководителите на Chery не крият факта, че политиката на компанията насърчават допълнителната работа. В писмо, изпратено до служителите, се казва, че „събота е работен ден за амбициозни хора“. От компанията заявиха, че искат да постигнат корпоративния дух на технологичния гигант Huawei, като създадат необходимите условия за тези, които искат да работят допълнително.

Реалността обаче е друга - извънредният труд де факто е задължителен, а отказът може да доведе до уволнение. В някои отдели на Chery дори платеният отпуск е забранен.

Китайските медии отбелязват, че проблемът засяга цялата автомобилната индустрия в страната, а не само Chery. Почти всички работодатели използват социални мрежи извън работно време, което означава, че служителите трябва да бъдат на линия 24 часа.

fallback
  • #10
    До 8 ( преди 5 месеца )
    За разлика от тебе, аз не само че не ви поправям когато говорите против Тесла, а самият аз ви казвам информация която не знаете и представя Тесла и Илон Мъск в негативна светлина. Посочи ми кога някога съм твърдял че Тесла произвежда качествения автомобили защото мога да ти дам десетки цитати в които казвам че произвеждат некачествения автомобили, че Илон Мъск е патологичен лъжец, че не вярвам в автономното шофиране, че се провалиха с масовото производство на 4680, че китайците вече ги изпреварв
  • #9
    До 8 ( преди 5 месеца )
    Последно, казаното от мене не ти харесва или не е вярно? Ако смяташ че не е вярно дай доказателства за това защото аз мога да ти дам стотици източници на всякакви езици. Включително че в Япония има специална дума за смърт от преумора на работното място и хиляди случаи всяка година. Работниците там буквално са роби, които нямат право да отказват безплатен извънреден труд от много часове на ден. Безплатен, но за сметка на това задължителен. От толкова работа дори нямат време да създават семейства.
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Митьо Тесларов пак го е обхванала някаква логорея на тема Тойота. Под статия за китайски производители?! Предполагам, че сутрешната му процедура включва целуване на снимката на Мъск и заплюване на тази на Тойода преди да си измие очите. Иначе по темата, тази новина би трябвало да открехне очите на наивниците, надяващи са на евтини китайчета, които ще са произведени в европейските заводи на китайците, които последните щели да ги правят, за да превземат Европа.
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Е във фабриката за обувки в Китай работят по 15 часа и не може да ходят до тоалетната когато си поискат. И болнични няма, абе нещо като при нас през 90-те.
  • #6
    захариев пешко ( преди 5 месеца )
    Много си *** Пешко, много.
  • #5
    Sameman ( преди 5 месеца )
    Комунизъм сър! Всички са равни, но някои са по-равни. Робовладелски строй.
  • #4
    До 3 ( преди 5 месеца )
    Не е така. Бизнесът на Toyota върви, но не плаща извънредният Труд, въпреки че кара работниците си да работят по 12 часа и повече и не им дава годишни отпуски. Плаща им за осем часов работен ден и толкова. При това им плаща заплати които не беше увеличавала последните 30 години. Има някакво увеличение само през последните 2 години, защото инфлацията прекалено им намали покупателната способност, а ерата на отрицателните лихви приключи. Не че могат да си позволят дом и с отрицателна лихва.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Всяка една корпорация е така, ниски заплати и извънреден труд ако си мислите, че плащат за висене както масово става тук се лъжете, а и ако една фирма има нужда от извънреден труд и го плаща това е много добре значи върви бизнеса.
  • #2
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Това го бях чел за Тайван и TSMC. Искали да правят завод в САЩ, ама не можели да намерят инженери. По-скоро не можели да ги задържат, защото напускали в рамките на месец - два. Работни условия - 6 дни по 12 часа, а през останалото време си на повикване. :)
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ето че освен най-доброто, са копирали и най-лошото от Японците. Но доколкото съм чел, ще имат още доста да наваксват за да ги догонят. На японците поне са им плащали добре преди 30 години от когато не са им вдигали заплатите и взимат прилични пари въпреки инфлацията.
fallback
Последни