fallback

Как се правят колите в Китай - извънреден труд и ниски заплати

Служителите работят по 12-13 часа на ден и почиват само в неделя

Служителите на един от най-големите автомобилни производители в Китай - Chery, се оплакаха от извънреден труд и ниски заплати. Според Car News China, това е обичайна практика на повечето големи компании от автомобилната индустрия в страната.

Оказва се, че Chery се залага на трудов правилник с кодово име 896, според който работният ден продължава от 8 сутринта до 21 часа, всеки ден от понеделник до събота, като дори служител с висше образование получава не повече от 16 юана на час (2,2 долара) . Един от новите служители на Chery разкри, че през май е работил извънредно 120 часа към обичайните дотогава 174 часа. А получената заплата е 4800 юана (660 долара). Негов колега също се оплака, че корпорацията принуждава хората да работят извънредно - например съвещанията понякога продължават до 22:00 часа.

Ръководителите на Chery не крият факта, че политиката на компанията насърчават допълнителната работа. В писмо, изпратено до служителите, се казва, че „събота е работен ден за амбициозни хора“. От компанията заявиха, че искат да постигнат корпоративния дух на технологичния гигант Huawei, като създадат необходимите условия за тези, които искат да работят допълнително.

Реалността обаче е друга - извънредният труд де факто е задължителен, а отказът може да доведе до уволнение. В някои отдели на Chery дори платеният отпуск е забранен.

Китайските медии отбелязват, че проблемът засяга цялата автомобилната индустрия в страната, а не само Chery. Почти всички работодатели използват социални мрежи извън работно време, което означава, че служителите трябва да бъдат на линия 24 часа.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не мисля. Знам. Все пак работя в България, която е част от запада, и то за още по-западни компании.
  • #19
    До 17 ( преди 4 месеца )
    Ти да не мислиш че на запад е различно? Примерно толкова мразената от антиелектриците Тесла също принуждава работниците си да работят извънредно и не им дава да ходят до тоалетна. Но има една основна разлика на Тесла и китайците спрямо японците. В Америка и Китай извънредният Труд се заплаща. В Япония си длъжен да работиш като вол по 4-5 часа извънредно на ден без да ти се плаща нищо допълнително към заплатата ти за 8-часов работен ден. И това е масова практика в цяла Япония.
  • #18
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И вероятно тези 13ч. работа не е като при нас всеки да си клати краката и да си зяпа телефона. Сигурно не им остава време дъх да си поемат.
  • #17
    анонимен ( преди 4 месеца )
    А после идва лошият запад в диктатната им държава и им разваля дисциплината - 8 часа работен ден и отпуски, че дори и здравно осигуряване. Японците са същите - господарите държат държавата изключително затворена, за да не им развали някой изгодния, наследствен феодален строй.
  • #16
    До 15 ( преди 4 месеца )
    Пак продължаваш да мислиш дихотомично. Че е или едното или другото и не допускаш че е възможно да е комбинация между двете и едното не изключва другото. Научете се че светът е цветен, а не е черен или бял. Дори не е черно-бял.
  • #15
    РУК ( преди 4 месеца )
    Чакай де, нали изключителната производителност на линиите и обема бяха основната причина за ниските цени?И китайците като отворят заводите в Европа и ще убият всички тукашни производители?! Щото унгарците и поляците се редят на опашки да работят по 13 часа на ден, с един почивен ден в седмицата и без годишна отпуска!Ама много искам да отворят заводи в Европа да видим колко им са производителни линиите без субсидии от партията и робски труд!
  • #14
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Азиатски тип капитализъм. Интересно защо изнесоха световното произвострво там...
  • #13
    анонимен ( преди 4 месеца )
    именно поради изброените причини не бих си купил автомобил произведен от азиатци никакви човешки граждански и трудови права принуждават ги работят като животни нещо което за съжаление е много разпространено и при нас
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако не са на работа ще мислят за каквото не трябва
  • #11
    До 8 ( преди 4 месеца )
    Хайде сега да обясниш кой е сектанта като кажеш няколко негативни неща за Toyota или японците, за да видим колко си обективен? Аз винаги съм твърдял че Toyota е произвеждала и произвежда изключително качествени и надеждни автомобили и съм притежавал, семейството ми притежава и ще притежавам в бъдеще техни модели. Не одобрявам лъжите им, точно толкова колкото и тези на Илон Мъск и Тесла. Не одобрявам и риториката им за електрификацията.
fallback
Последни