Служителите на един от най-големите автомобилни производители в Китай - Chery, се оплакаха от извънреден труд и ниски заплати. Според Car News China, това е обичайна практика на повечето големи компании от автомобилната индустрия в страната.
Оказва се, че Chery се залага на трудов правилник с кодово име 896, според който работният ден продължава от 8 сутринта до 21 часа, всеки ден от понеделник до събота, като дори служител с висше образование получава не повече от 16 юана на час (2,2 долара) . Един от новите служители на Chery разкри, че през май е работил извънредно 120 часа към обичайните дотогава 174 часа. А получената заплата е 4800 юана (660 долара). Негов колега също се оплака, че корпорацията принуждава хората да работят извънредно - например съвещанията понякога продължават до 22:00 часа.
Ръководителите на Chery не крият факта, че политиката на компанията насърчават допълнителната работа. В писмо, изпратено до служителите, се казва, че „събота е работен ден за амбициозни хора“. От компанията заявиха, че искат да постигнат корпоративния дух на технологичния гигант Huawei, като създадат необходимите условия за тези, които искат да работят допълнително.
Реалността обаче е друга - извънредният труд де факто е задължителен, а отказът може да доведе до уволнение. В някои отдели на Chery дори платеният отпуск е забранен.
Китайските медии отбелязват, че проблемът засяга цялата автомобилната индустрия в страната, а не само Chery. Почти всички работодатели използват социални мрежи извън работно време, което означава, че служителите трябва да бъдат на линия 24 часа.