fallback

Новата батерия на Geely обещава милион километра и 50 години годност

Устройството запазва 90,54% от капацитета си при температури под -30°C

Китайският производител Geely представи нова литиево-желязо-фосфатна батерия за електромобили, която според предоставени данни може да издържи изминаването на 1 милион километра, като ще има годност до 50 години. Освен това се зарежда по-бързо, работи по-добре в студена среда и може да издържи на някои сериозни натоварвания..

Новата батерия разполага с подобрена конструкция за подобряване на енергийната плътност и безопасността. Тя използва многоелементни легирани електродни материали, за да намали значително скоростта на вътрешната химическа реакция, за която компанията твърди, че е една от основните причини този нов тип батерия да може да предложи удължен живот.

От Geely посочват, че батерията може да се зарежда 3500 пъти, което се равнява на 1 милион километра шофиране, като всичко това е с „минимално въздействие върху обхвата на батерията“. Не само, че удълженият експлоатационен живот ще помогне за остатъчната стойност на електромобилите втора употреба, но ще намали въглеродните емисии с повече от 80 000 тона годишно. Клетката има капацитет от 192 Wh/kg и е приблизително 40% по-къса от традиционната „блейд“ батерия.

Тестовете, проведени с батерии с късо и дълго острие, показват, че пакетът с къса форма се зарежда по-бързо. На батерията с дълга форма са необходими 26 минути, за да се зареди от 10-80%, докато новата батерия се нуждае само от 17 минути и 4 секунди. В допълнение, запазването на капацитета на дългата спада до 78,96% при -30°C, докато късата запазва 90,54% от капацитета си при същите условия.

В Geely се гордеят особено с това колко безопасна е батерията. Ако клетката бъде пробита, слой от алуминиево фолио автоматично ще се слее във вътрешността на батерията, за да създаде изолационен слой, предотвратяващ късо съединение. По време на тестове батерията е пробита от осем 5-милиметрови стоманени игли едновременно и оставена да престои 1 час „без сериозни ефекти“. Geely също така прострелна батерията с 5,8-милиметров куршум и не се стига до термично възпламеняване.

Тестването не спира дотук. Новата батерия, тип „късо острие“, е потопена в морска вода, хвърлена в огън, поставена в изключително студена среда, ударена отстрани, смачкана с 26 тона и ожулена.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пък и 50 години са прекалено малко. Един автомобил с ДВГ и след 100 години ще може да се ползва все едно е нов. Нищо че като оставиш автомобил за 5-10 години в гаража точно след като си го обслужил, се нуждае от повече ремонти и обслужване, отколкото ако си го карал през тези години.
  • #3
    РУК ( преди 3 месеца )
    Има една невероятна китайска портативна мини прахосмукачка,която при техните "тестове" засмуква със сила на индустриален електромагнит от предприятията за преработка на метални отпадъци,а силата на издухване държи във въздуха балон като тези в Кападокия.И всичко това в дланта ви.На практика,като си я купите от Тему,е успех ако съберете две лъжици разпилян ориз по пода.Сигурен съм,че най-големия страх за всяка батерия в кола е да бъде пробита от стоманена игла!Такива по пътищата много!
  • #2
    Не е достатъчно ( преди 3 месеца )
    "Тестването не спира дотук. Новата батерия, тип късо острие, е потопена в морска вода, хвърлена в огън, поставена в изключително студена среда, ударена отстрани, смачкана с 26 тона и ожулена." За антиелектриците това не е достатъчно и ще е необходимо да се мине поне 50 пъти върху батерията с танк, да се обстрелва с гранатомет, Да се хвърли в активен вулкан, А ако издържи Да се хвърли върху скали от самолет на височина 13 хиляди метра. И тогава няма да е много сигурна но горе-долу ще става.
  • #1
    ха ха ( преди 3 месеца )
    Сложете ги в телефоните да видим колко години ще изтраят.
fallback
Последни