fallback

Новата батерия на Geely обещава милион километра и 50 години годност

Устройството запазва 90,54% от капацитета си при температури под -30°C

Китайският производител Geely представи нова литиево-желязо-фосфатна батерия за електромобили, която според предоставени данни може да издържи изминаването на 1 милион километра, като ще има годност до 50 години. Освен това се зарежда по-бързо, работи по-добре в студена среда и може да издържи на някои сериозни натоварвания..

Новата батерия разполага с подобрена конструкция за подобряване на енергийната плътност и безопасността. Тя използва многоелементни легирани електродни материали, за да намали значително скоростта на вътрешната химическа реакция, за която компанията твърди, че е една от основните причини този нов тип батерия да може да предложи удължен живот.

От Geely посочват, че батерията може да се зарежда 3500 пъти, което се равнява на 1 милион километра шофиране, като всичко това е с „минимално въздействие върху обхвата на батерията“. Не само, че удълженият експлоатационен живот ще помогне за остатъчната стойност на електромобилите втора употреба, но ще намали въглеродните емисии с повече от 80 000 тона годишно. Клетката има капацитет от 192 Wh/kg и е приблизително 40% по-къса от традиционната „блейд“ батерия.

Тестовете, проведени с батерии с късо и дълго острие, показват, че пакетът с къса форма се зарежда по-бързо. На батерията с дълга форма са необходими 26 минути, за да се зареди от 10-80%, докато новата батерия се нуждае само от 17 минути и 4 секунди. В допълнение, запазването на капацитета на дългата спада до 78,96% при -30°C, докато късата запазва 90,54% от капацитета си при същите условия.

В Geely се гордеят особено с това колко безопасна е батерията. Ако клетката бъде пробита, слой от алуминиево фолио автоматично ще се слее във вътрешността на батерията, за да създаде изолационен слой, предотвратяващ късо съединение. По време на тестове батерията е пробита от осем 5-милиметрови стоманени игли едновременно и оставена да престои 1 час „без сериозни ефекти“. Geely също така прострелна батерията с 5,8-милиметров куршум и не се стига до термично възпламеняване.

Тестването не спира дотук. Новата батерия, тип „късо острие“, е потопена в морска вода, хвърлена в огън, поставена в изключително студена среда, ударена отстрани, смачкана с 26 тона и ожулена.

fallback
  • #24
    До sdf ( преди 5 месеца )
    Ако си запознат с батериите ще знаеш, че не съществува батерия, която да може да се зарежда с по-голям ток отколкото може да отдава. Обикновено разликата не е в проценти, а в пъти. Щом тази батерия може да се зарежда с 200 kW, значи може да отдава много повече и ускорението няма как да е проблем, защото това са над 300 коня в най-лошия случай. Китайците успяха един по един да преодолеят почти всички недостатъци на тази евтина батерия, която не ползва редки елементи. Така вървят към масовост.
  • #23
    До лудория ( преди 5 месеца )
    Ами сигурно защото за разлика от дребните лъжи за срокове, някоя друга спецификация или обем на производство, както Тесла така и китайците от години произвеждат обещаното през 2018, а Toyota от 2008 година произвежда единствено патологични лъжи и няма дори работещ прототип на твърдотелна батерия която да тества в реални условия, като китайците в тази статия, камо ли масово производство. Китайците произвеждат LFP батерии от десетилетия. Това че не си чувал не означава, че е лъжа, като водорода.
  • #22
    До 20 ( преди 5 месеца )
    Явно не си запознат, че Тесла ползва LFP Blade от BYD в Model Y SR, произвеждан в Грюнхайде - същите като в Seal. Широко известно е, че заради в пъти по-доброто управление на батерията и охлаждане, Теслата си ускорява идеално и има много постояен заряд и представяне при всякакви температури - точно обратното на колите на BYD.
  • #21
    Лудория ( преди 5 месеца )
    Хах, а защо като говори за батерии и коментира думите ми, тактично пропусна всички лъжи на компанията, чийто изпълнителен директор има прекрасен прякор, започващ с лъжлив?! Да не би сега да си станал говорител на "демократичен" Китай?! Ако тези батерии бяха "отговорът" на проблемите на електромобилите, да са се втурнали цял свят да ги купува и да произвежда. Не го правят. Навярно има причина, но надали ни е известна на повечето тук.
  • #20
    sdf ( преди 5 месеца )
    Като химик ще ви кажа, че при LFP батериите това е напълно възможно...въпроса е какво количество енергия може да отдава за мили-секунда........ако ще ги слагат само на коли до 200 КС ....няма голяма файда.....Истината е, че LFP забавя много ускорението - справка SEAL.....
  • #19
    анонимен ( преди 5 месеца )
    звучи сякаш само плюсове има тая батерия:) кво са праили да не я измислят досега, ама да почват работа над следващата технология щото с тоя литий на всеки 200-300км трябва да висим по половин час по бензиностанциите.
  • #18
    popa ot razgrad ( преди 5 месеца )
    До Карам Geely: 1 година не е достатъчно време за да се коментира качеството на една кола, още повече китайска. Освен това един от най-важните проблеми на китайците е липса на каквато и да е сервизна база, следпродажбена инфраструктура и култура на обслужване...
  • #17
    Карам Geely ( преди 5 месеца )
    Колеги/приятели,карам Geely, повече от една година. Колата е чудесна. Материалите са супер.Нямам съмнение, че колата ще е здрава и ще мине много километри. Това че е китайска изобщо вече не ме тревожи. Всичко са страхове без покритие.
  • #16
    popa ot razgrad ( преди 5 месеца )
    поживем-увидим...
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Поредният фак нюз, изпробвана ли е в автомобил който да е изминал не милион, а поне 100 000км? Тогава ми говорете. Поредните мокри сънища.
fallback
Последни