Китайският производител Geely представи нова литиево-желязо-фосфатна батерия за електромобили, която според предоставени данни може да издържи изминаването на 1 милион километра, като ще има годност до 50 години. Освен това се зарежда по-бързо, работи по-добре в студена среда и може да издържи на някои сериозни натоварвания..
Новата батерия разполага с подобрена конструкция за подобряване на енергийната плътност и безопасността. Тя използва многоелементни легирани електродни материали, за да намали значително скоростта на вътрешната химическа реакция, за която компанията твърди, че е една от основните причини този нов тип батерия да може да предложи удължен живот.
От Geely посочват, че батерията може да се зарежда 3500 пъти, което се равнява на 1 милион километра шофиране, като всичко това е с „минимално въздействие върху обхвата на батерията“. Не само, че удълженият експлоатационен живот ще помогне за остатъчната стойност на електромобилите втора употреба, но ще намали въглеродните емисии с повече от 80 000 тона годишно. Клетката има капацитет от 192 Wh/kg и е приблизително 40% по-къса от традиционната „блейд“ батерия.
Тестовете, проведени с батерии с късо и дълго острие, показват, че пакетът с къса форма се зарежда по-бързо. На батерията с дълга форма са необходими 26 минути, за да се зареди от 10-80%, докато новата батерия се нуждае само от 17 минути и 4 секунди. В допълнение, запазването на капацитета на дългата спада до 78,96% при -30°C, докато късата запазва 90,54% от капацитета си при същите условия.
В Geely се гордеят особено с това колко безопасна е батерията. Ако клетката бъде пробита, слой от алуминиево фолио автоматично ще се слее във вътрешността на батерията, за да създаде изолационен слой, предотвратяващ късо съединение. По време на тестове батерията е пробита от осем 5-милиметрови стоманени игли едновременно и оставена да престои 1 час „без сериозни ефекти“. Geely също така прострелна батерията с 5,8-милиметров куршум и не се стига до термично възпламеняване.
Тестването не спира дотук. Новата батерия, тип „късо острие“, е потопена в морска вода, хвърлена в огън, поставена в изключително студена среда, ударена отстрани, смачкана с 26 тона и ожулена.