fallback

Новата батерия на Geely обещава милион километра и 50 години годност

Устройството запазва 90,54% от капацитета си при температури под -30°C

Китайският производител Geely представи нова литиево-желязо-фосфатна батерия за електромобили, която според предоставени данни може да издържи изминаването на 1 милион километра, като ще има годност до 50 години. Освен това се зарежда по-бързо, работи по-добре в студена среда и може да издържи на някои сериозни натоварвания..

Новата батерия разполага с подобрена конструкция за подобряване на енергийната плътност и безопасността. Тя използва многоелементни легирани електродни материали, за да намали значително скоростта на вътрешната химическа реакция, за която компанията твърди, че е една от основните причини този нов тип батерия да може да предложи удължен живот.

От Geely посочват, че батерията може да се зарежда 3500 пъти, което се равнява на 1 милион километра шофиране, като всичко това е с „минимално въздействие върху обхвата на батерията“. Не само, че удълженият експлоатационен живот ще помогне за остатъчната стойност на електромобилите втора употреба, но ще намали въглеродните емисии с повече от 80 000 тона годишно. Клетката има капацитет от 192 Wh/kg и е приблизително 40% по-къса от традиционната „блейд“ батерия.

Тестовете, проведени с батерии с късо и дълго острие, показват, че пакетът с къса форма се зарежда по-бързо. На батерията с дълга форма са необходими 26 минути, за да се зареди от 10-80%, докато новата батерия се нуждае само от 17 минути и 4 секунди. В допълнение, запазването на капацитета на дългата спада до 78,96% при -30°C, докато късата запазва 90,54% от капацитета си при същите условия.

В Geely се гордеят особено с това колко безопасна е батерията. Ако клетката бъде пробита, слой от алуминиево фолио автоматично ще се слее във вътрешността на батерията, за да създаде изолационен слой, предотвратяващ късо съединение. По време на тестове батерията е пробита от осем 5-милиметрови стоманени игли едновременно и оставена да престои 1 час „без сериозни ефекти“. Geely също така прострелна батерията с 5,8-милиметров куршум и не се стига до термично възпламеняване.

Тестването не спира дотук. Новата батерия, тип „късо острие“, е потопена в морска вода, хвърлена в огън, поставена в изключително студена среда, ударена отстрани, смачкана с 26 тона и ожулена.

fallback
  • #14
    До 12 ( преди 4 месеца )
    Сега вече след като знаеш тези факти на кой ВЯРВАШ? На патологичните лъжи на Toyota или на на този производител на който батериите се движат от години по пътищата без да обещава някакви революции? Чии приказки определяш като празни? Китайските или японските? За разлика от тебе аз ще се радвам много повече от тебе, ако Toyota успее накрая да произведе тези батерии и ако ги комбинира с възможност за vehicle to grig, без предразсъдъци, бих предпочел Toyota с такава батерия пред Тесла или китаец.
  • #13
    До 12 ( преди 4 месеца )
    Toyota през 2008 година заговори за твърдотелни батерии и че почва производството до две-три години и всяка година оттогава обещава да започне производството след две-три години и изненада тази година също обеща да започне производството след три години. Тези китайци вече трета година в произвеждат първо поколение Blaid батерии и ги продават на останалите производители включително на Тесла, А сега започват производство на тези батерии от статията - 2 поколение на които вече са направили тестовет
  • #12
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Тойота като обещава, са празни приказки. Когато китайците и Мъск говорят, е само истина и нищо друго освен истината. Що за болен човек?! Обещанието е само приказки без покритие. Дали са Тойота, китайци, Мъск, Тръмп, е все тая.
  • #11
    Гост ( преди 4 месеца )
    Коментар #9 е на Теслю, адреналинката електричка.
  • #10
    Гост ( преди 4 месеца )
    Бях се притеснил че тази седмица няма обещания за революционни батерии.
  • #9
    Гост ( преди 4 месеца )
    Не са достатъчни. Аз изминавам по 150 км на седмица и под 10 000 км годишно. За да не въртя 1 милион километра ще са ми необходими 100 години, а тази батерия ще издържи само половината и ще се скапе от старост. Трябва да ги направят да издържат минимум 100 години за да стават за нещо.
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Милион на 3500 пълни цикъла са 285 км пробег, които е сравнително консервативно. Да не говорим, че това са пълни цикли. При щадящи непълни с нисък рок, без проблем ще стигне 10000 цикъла, или 2,85 млн. км.
  • #7
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Явно нищо не разбираш от батерии. И се хващам на бас че 90% от техниката която ползваш е китайско производство. А за ТЕМУ има едно правило - евтиното си е евтино. И ако вземеш да спестиш 5-6 заплати и да се разходиш до Китай после един месец няма да спиш от технологиите които ще видиш!
  • #6
    До РУК ( преди 4 месеца )
    "На практика,като си я купите от Тему,е успех ако съберете две лъжици разпилян ориз по пода." От личен опит ли говориш или така си чувал?
  • #5
    До РУК ( преди 4 месеца )
    "Сигурен съм,че най-големия страх за всяка батерия в кола е да бъде пробита от стоманена игла!Такива по пътищата много!" Ще ми посочиш ли по-голям кошмар от това за една литиево йонна батерия? Защото за всеки технически грамотен човек, Това е най-лошият сценарий. На практика даваш на късо всички слоеве на батерията през които протича максималния възможен ток без никаква електроника да може да го ограничи.
fallback
Последни