fallback

Камионите в Европа ще са различни от сегашните

Намаляване на емисиите и защитата на пешеходци и велосипедисти налагат промяната

Камиони с по-дълги „муцуни“ и по-опростени форми може скоро да се появят по европейските пътища, но те няма да приличат на американските: Европейският парламент е твърдо срещу дългите и високи кабини.

Според сегашните разпоредби камиони с дълги кабини няма да се произвеждат за страните от ЕС. Оттук изводът е недвусмислен: конфигурациите на кабините на американските камиони не се харесват на европейските автомобилни заводи, защото „кабините им са много по-дълги от изискванията и стандартите на ЕС“. За това пише eurotruckmasters.com.

Новите насоки за производителите на камиони са част от разпоредбите, насочени към намаляване на емисиите на парникови газове по време на транспортиране. Членовете на Европейския парламент и Съвета на Европейския съюз призоваха за 31% намаление на емисиите на CO2 за нови търговски превозни средства, като това трябва да се случи до 2030 година.

Стандартите за проектиране на камиони, определени в нормативните документи, ще помогнат и за намаляване на броя на фаталните произшествия, намаляване на разхода на гориво и в резултат на това емисиите на въглероден диоксид. Намаляването на разхода на гориво (с 5-10 процента) и емисиите на отработени газове е приоритетна задача.

Заради това, предната част на новите камиони няма да е вертикална, както досега, но няма да прилича и на тази на американските. Тя ще е леко скосена за по-добра обтекаемост и за по-добра безопасност при сблъсък с леки коли. Друг вариант, както може да се види от илюстрацията е свързан с факта, че уязвимите участници в движението не се виждат от водачите на традиционни камиони с кабина над двигателя. Дизайнът с ниска кабина обаче позволява на водачите да ги виждат по-добре.

Производителите на камиони ще могат да удължат кабините с 80-90 см само ако полученото пространство се използва правилно. То ще е проектирано да осигури по-добра видимост за водачите, да увеличи техния комфорт, както и да подобри аеродинамиката и да добави нови функции за безопасност.

В резултат на това новите дизайни на кабините на камиони в ЕС може да включват по-големи предни стъкла, които ще осигурят по-добра видимост и ще сведат до минимум слепите зони. Между другото, Mercedes-Benz вече има такава иновация в арсенала си със своя акумулаторен камион eEconic 300, който има ниска кабина с минимални мъртви точки.

Кабината трябва да бъде такава, че да намали последствията от сблъсък с пешеходци или велосипедисти. Благодарение на правилните форми, човек не трябва да попада под колелата на колата, а трябва да отскача от тях, се казва в новите разпоредби на ЕС.

fallback
  • #9
    До 9 ( преди 5 месеца )
    А откъде разбра че съм против влакове и пристанища? Те са чудесни за превоз на дълги разстояния между логистични центрове, но не са подходящи за малки пратки на къси разстояния. За огромни количества примерно скрап, въглища, готова тежка продукция в големия обеми, течни горива и други течности и газове, вагоните влизат направо в предприятията за да не се налага претоварване. Дадох примера с дини, защото е насипен товар, който е по-лесно да натовариш и разт директно в камиона отколкото на палети
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    дини? Против влакове и пристанища???? башганю винаги срещу акъла....
  • #7
    Имам пратка ( преди 5 месеца )
    Можеш ли с влака да ми доставиш пратка от врата до врата от адрес във врачанско село на адрес във Старозагорско село? Примерно 20 тона дини. Утре сутрин ще се набрани и трябва да бъдат доставени до обяд? Много искам да видя как това ще стане с влака? Ако все пак решиш да го направиш ще ти трябват един влак и два камиона, плюс 4 бригади за товарене и разтоварване на които трябва да платиш. Всичко това се решава с един единствен камион и две бригади. Къде е логиката да превозваш с влак?
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Влаковете са били ефективни преди да построят магистрали и да се появят камионите. С камиони е много по ефективно защото превозите са директно от бизнес до бизнес. С влаковете се минава през две гари и се товари 4 пъти. Товае кошмарна логистика изискваща невероятна организация. Нужни са много повече хора, повече инфраструктура.
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Влаковете не са ефективни защото с тях се губи много време. При влаковете пак имаш нужда от камиони и имаш товарене и разтоварване 4 пъти. Създават се условия за големи задръствания защото всички камини се събират на едно място. Това абсолютен кошмар за съвременните условия. Влаковете са отживелица.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    видно никой по света не е чувал за влакове които да превозват товари и пътници
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Демек ще приличат повече на автобусите
  • #2
    До #1 ( преди 5 месеца )
    Теб кой те пита и защо се изказваш неподготвен?! Какво общо има тази статия с електрокари и техния пробег?!
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Напълно излишно, този проблем с видимостта се решава с три сензора и две камери
fallback
Последни