fallback

Прогноза: Китай ще владее 1/3 от световния пазар до 2030

За Европа този показател в края на десетилетието ще бъде 12%

Всяка трета нова кола, продадени в света през 2030 г., ще бъде произведена от китайска автомобилна компания. Това е шокиращата нова прогноза на експерти от индустрията, които са изучавали кривата на растеж на Китай.

Китайските автомобили вече представляват значителни 21% от пазара, но анализаторите очакват индустрията в страната да се разрасне бързо. Част от растежа ще дойде в Китай за сметка на западните марки, като се очаква местните производители да увеличат дяла си от 59 на 72%.

Още по-тревожно за същите тези западни марки е, че повечето от допълнителните продажби ще дойдат отвъд границите на Китай. Агенция AlixPartners смята, че продажбите на китайски автомобилни производители, направени извън страната, ще се увеличат от 3 милиона през 2024 г. до 9 милиона в края на десетилетието.

Според експертите, новите 100-процентови мита, въведени от администрацията на президента Джо Байдън, ще ограничат способностите на Китай да навлезе в Северна Америка, а Япония също ще се окаже трудна за превземане. В същото време обаче китайските производители до 2030 г. ще удвоят своя дял на европейския пазар до 12%. Едновременно с това дялът им в Русия ще нарасне от сегашните 33 на 69%. Продажбите в Близкия изток и Африка се очаква да нараснат от 8 на 39%, а доставките в Централна и Южна Америка може да се увеличат от 7 на 28%, съобщава CNBC.

Пазарен дял на Китай:

Глобален - сега 21%, прогноза за 2030 г. - 33%

Китай - сега 59%, прогноза за 2030 г.- 72%

Русия - сега 33%, прогноза за 2030 г. - 69%

Европа - сега 6%, прогноза за 2030 г. - 12%

Северна Америка - сега 1%, прогноза за 2030 г. - 3%

Централна и Южна Америка - сега 7%, прогноза за 2030 г. - 28%

Близък изток и Африка - сега 8%, прогноза за 2030 г. - 39%

Япония - сега 0%, прогноза за 2030 г. - 1%

Южна и Югоизточна Азия - сега 3%, прогноза за 2030 г. - 31%

По-високите маржове, на които се радват китайските автомобилни производители, и техните агресивни ценови стратегии са добре известни, но анализаторите откриват и други важни предимства. Те включват време за разработка, което е наполовина по-малко от тези на западните производители на автомобили и способността на Китай да обновява по-често моделите си в резултат на това.

„Китайските марки придават по-висока стойност на функциите, които клиентите действително могат да изпитат, като дизайн и технологии в кабината; те са безмилостно съсредоточени върху поддържането на своето предимство в цените, дори когато изграждат фабрики в чужбина; и те са изградили значителна преднина в нововъзникващите технологии – включително производството на батерии“, казва Андрю Бергбаум от AlixPartners.

fallback
  • #8
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Къде точно ще продават тези електромобили китайците? В Африка, в Близкия Изток, в Южна или Северна Америка? Защото дори след 20 години, там още ще са на дизел и бензин. Как е цената на тока, защото аз още помня, че ще смъкнат цената. И сега това твое предположение как е? Ако китайците направят толкова здрави автомобили, колкото Тойота, може да продават из Африка и Близкия Изток. Ако произвеждат ДВГ, които може да вървят на спирт, може да имат шанс и за Южна Америка тук-там...
  • #7
    До 6 ( преди 4 месеца )
    За разлика от тебе аз поне имам какво да кажа освен да обиждам събеседниците. Ти освен обиди имаш ли да кажеш нещо по темата? Ако не ти стига интелекта да се включиш с нещо по темата, просто се скрий.
  • #6
    Митгеястър ( преди 4 месеца )
    Тротинетка,пак спориш сам със себе си.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Само да напомня на тези които не знаят математиката че 33% е повече от 30% а 2030 година е по-скоро от "никога". Да видим китайците или Toyota ще излязат прави? Аз бих заложил на китайците, а вие?
  • #4
    До 2 ( преди 4 месеца )
    Илон Мъск на battery day каза че ще произвежда собствени батерии за 20 милиона електромобила през 2030 година и ще купува от други доставчици допълнителни батерии. Очевидно няма да постигне нито едното от двете, но искаше да провокира конкyренцията и на практика успя. Засега само китайците продължават напред, а останалите се уплашиха и дадоха заден. Да видим чия стратегия ще е по-добра! От тези 33% пазарен дял, 90% ще са електромобили - 30% от световните продажби само от Китай през 2030.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Близък изток и Африка - сега 8%, прогноза за 2030 г. - 39%Япония - сега 0%, прогноза за 2030 г. - 1%. Южна и Югоизточна Азия - сега 3%, прогноза за 2030 г. - 31%" прогнозите са, че трудно ще завладеят Япония, а ще завладеят само японските пазари. Близкия изток, Африка, Южна и югоизточна Азия досега си бяха територии на които се продава почти само японско. Включително бюджетни марки на Toyota, на сцени около 10 000 $ почти без никакви екстри. Китайските ще имат и екстри на по-ниска цена
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    То и Мъск уж ще завзаеме 20% от пазара до 30-та година, ама да видим
  • #1
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Тесла умре.
fallback
Последни